A Borgward autógyártó tavaly csak 8700 darab autót adott el Kínában. 80 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.Ezzel a márka a jelentéktelen kategóriába süllyedt – írja az automobilwoche.de
A Borgward a hatvanas évek elejéig Németország egyik legismertebb autómárkája volt, majd csődbe jutott. Feltámasztására a cégalapító unokája, Christian Borgward tesz kísérletet, kínai segítséggel. A cégben a kínaiak képviselik a többséget, a német gyár azonban egyelőre csúszik.
Az ismertebb autómárkákon kívül tucatnyi más német cég gyártmányaiból is került a hazai piacra.
A német gyökerekkel rendelkező, de kínai tulajdonban lévő Borgward jövő tavasszal elkezdi a BX7 szabadidő-autó forgalmazását.
Többezer patinás autómárka alussza Csipkerózsika álmát, olykor gazdag vállalkozók próbálnak felébresztésükkel, de a pénz és a legendás múlt sem mindig elég.
Több mint fél évszázaddal a csőd után ismét lehet kapni Borgward autókat, a BX7 kompakt SUV modellből az idén "ötszámjegyű" mennyiséget tervez értékesíteni a cég - jelentette be a Pekingi Autószalonon Ulrich Walker, az autógyár vezérigazgatója.
A feltámasztott német gyártó február 29-én mutatja be második modelljét.
A kínai haszongépjármű gyártó Foton tőkeinjekciójával újjáélesztett Borgward autógyár BX7 típusú autója április végén, a pekingi autószalon idején kerül a kereskedésekbe, s öt éven belül a cég tőzsdei bevezetését is tervezik – írja az automobilwoche.
Az 1961-ben megszűnt német márka kínai segítséggel készítette el a luxus szabadidő-autóját.
Az ősszel feltámadó német luxusmárka megmutatta az első modelljének egy részletét.