Mercedes-Benz

Öt Mercedes-Benz világpremier Frankfurtban

2013.09.12.

Öt Mercedes-Benz világpremier az autózás szenvedélye és az innováció jegyében a 2013-as Frankfurti Nemzetközi Autószalonon – és mindegyikük tökéletesen testesíti meg a Mercedes lenyűgöző jellegét: az új GLA, amely a csillagos márka első kompakt SUV-ja, valamint az új S-osztály négy korszakalkotó modellje. Ám még Frankfurt előtt, augusztusban is szenzációt keltett a Mercedes-Benz az autonóm autózásban elért úttörő eredményével.

A Mercedes jelenlétének a világ legnagyobb autókiállításán kétségkívül a vadonatúj S-osztály Coupé koncepcióautó az érzelmi középpontja. Ez a megkapó, négyüléses, teljes értékű kupé hagyományosan a Mercedes típusválasztékának csúcspontján áll. “Az S-osztály Coupé koncepcióautó az S-osztály élvezetének legszebb módja” - mondta Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz Cars vezetője.

Kifejező megjelenésével, érzékekre ható letisztultságával jól tükrözi a márka designfilozófiáját, exkluzív felszerelése modern és kényeztető. A sorozatgyártású kivitel piaci bevezetését jövőre tervezik. Dr. Zetsche: “Még nem árulhatunk el minden részletet, de nagy ovációt kelt majd, az biztos!”

 

S 500 INTELLIGENT DRIVE: áttörés az autonóm autózásban

Az S 500 INTELLIGENT DRIVE kísérleti autóval a Mercedes-Benz világelsőként bizonyítja be, hogy országúton és városi forgalomban is lehetséges az autonóm (önvezető) autózás. A jármű több mint száz kilométeres útja Mannheimből Pforzheimbe pontosan követte a bátor Bertha Benz utazását, aki éppen 125 évvel ezelőtt vállalkozott az első távolsági autótúrára.

A Rajna/Neckar agglomeráció forgalmában nagyon bonyolult helyzeteket oldott meg önállóan az önvezető S-osztály – gyalogosok, kerékpárosok, jelzőlámpák, körforgalmak és villamosok között. Ezt az áttörést az teszi igazán érdekessé, hogy nem volt szükség hozzá szuper-drága különleges technikára, csupán a sorozatgyártás küszöbén álló megoldásokra, vagy olyanokra – mint például az Intelligent Drive csomag –, amelyek máris rendelhetők az új E- és S-osztályhoz.

Dr. Zetsche: “Az S 500 INTELLIGENT DRIVE ugyanolyan szenzorokat használ, mint a kapható S-osztály – csak többet. Ezekkel rengeteg információt gyűjt be a közlekedési helyzetekről. Olyan, mintha állandóan gyors-sakkot játszana, csakhogy ezredmásodpercek alatt lép, tucatnyi ellenféllel szemben. Az úton ugyanis jóval több figura mozog, mint a sakktáblán.”

Az S 500 INTELLIGENT DRIVE mérföldkő az önmagától mozgó járműtől (automobil) az önvezető (autonóm) autóig vezető úton. “Az új S-osztály az első, amely önállóan tud közlekedni zsúfolt forgalomban” - mondja Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler kutatási igazgatója és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. “Vezető pozíciónkat még jobban kiépítve elsőként akarjuk sorozatban gyártani az önvezető autót. Személyes becslésem szerint ez még az évtized vége előtt megvalósul a Mercedesnél.”

A háromliteres fogyasztású S-osztály – az új S 500 PLUG-IN HYBRID

Jól mutatja a márka műszaki színvonalát a minden eddiginél kisebb fogyasztású S-osztály, az S 500 PLUG-IN HYBRID, a harmadik hibridmodell az S 400 HYBRID és az S 300 BlueTEC HYBRID mellett. Szabvány szerinti fogyasztása csupán 3.0 liter/100 kilométer, CO2 emissziója kilométerenként 69 gramm. “Ezzel az S 500 PLUG-IN HYBRID a leghatékonyabb luxus-limuzin” - jelentette ki Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars értékesítési- és marketing-igazgatója. “Legjobban azt szeretem benne, hogy konnektorról lehet feltölteni.”

A kívülről tölthető akkumulátor és a 80 kW-os villanymotor körülbelül 30 kilométeren tesz lehetővé zéró emissziójú autózást. Ehhez járul az új 3.0 literes V6-os biturbó motor (245 kW/333 LE). Piaci bevezetése jövőre várható. Prof Weber: “A modul hibrid platformunkra épülő S 500 PLUG-IN HYBRID újabb mérföldkő az emissziómentes mobilitás felé.”

Mercedes-Benz S 63 AMG – dinamika a luxusosztályban

Az új S 63 AMG minden idők legdinamikusabb S-osztályaként áll Frankfurt rivaldafényébe, mint a luxuskategória legnagyobb teljesítményű tagja, kiváló vezethetőséggel, könnyű felépítéssel és nagyfokú hatékonysággal. Szíve az AMG 5.5 literes V8-as biturbó motor, amelynek teljesítménye 430 kW (585 LE), nyomatéka 900 Nm. Dr. Schmidt: “És már a környezetkímélettel sincs gond, az autó egy literrel kevesebbet fogyaszt az elődjénél.”

A következetesen könnyűszerkezetes építésű S 63 AMG súlya 100 kilogrammot elérő mértékben csökkent a korábbihoz képest. Fogyasztása 10.1 - 10.3 liter per 100 kilométer. Első ízben ehhez a típushoz kapható a teljesítményorientált AMG 4MATIC összkerékhajtás.

A legsportosabb kompakt SUV – az új Mercedes-Benz GLA

Progresszív design, remek mindennapi használhatóság, durva terepen is – az új GLA-val a kompakt SUV szegmensbe lép be a Mercedes-Benz, folytatva offenzíváját a kompakt prémiumautók növekvő piacán. A GLA teljessé teszi a Mercedes-Benz átfogó SUV-kínálatát, amely öt modellcsaláddal (GLA, GLK, ML, GL and G) a legszélesebb az európai prémiumgyártók körében, ugyanakkor már a negyedik a márka öt új kompakt kocsija közül. Dr. Zetsche: “Kompaktautós offenzívánkat itt Frankfurtban, 2011-ben indítottuk ’Az új generáció szívdobbanása’ mottóval. Most, két évvel később, gyorsabban ver a szívem – ha ránézek az értékesítési adatokra. Közel 19 százalékos plusszal a Mercedes-Benz nemcsak augusztusban volt a leggyorsabban növekvő prémiummárka, hanem az egész évben is. Ezt nem utolsó sorban az új kompakt modelljeinknek köszönhetjük. Idén bő 60 százalékkal többet adtunk el belőlük, mint tavaly.”

A GLA ügyesen manőverezik a városban, fürge az országúton, dinamikus és hatékony az autópályán (alaktényezője 0.29). Ez az első Mercedes SUV, amelyhez opció az új generációs, teljes mértékben variálható nyomatékelosztású 4MATIC összkerékhajtás. “Sivatagba, sárba és meredek emelkedőkre van két telivér terepjárónk, az Unimog és a G-osztály” - mondja Dr Zetsche. “Ráadásul mindenféle szabad levegős aktivitáshoz kínál megoldást a GL, az ML és a GLK. Most pedig csatlakozik hozzájuk az új GLA, a Mercedes választék túrabakancsa.”

A benzinmotorok spektruma a GLA 200 1.6-os és 2.0 literes kivitelétől (115 kW; 156 LE) a GLA 250-ig terjed (155 kW; 211 LE). Kapható két dízel is, a GLA 200 CDI (100 kW; 136 LE; 300 Nm) és a GLA 220 CDI (125 kW; 170 LE; 350 Nm). A GLA november végétől rendelhető meg, és jövőre kerül a kereskedésekbe.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.21
Bár nálunk az Astra a legmenőbb Opel, 2018-ban és 2019-ben egyaránt a Corsa nyerte óriási fölénynel....
2020.01.21
A Porsche két határozottan sportos és kimagasló képességű modellel bővíti középmotoros sportautói....
2020.01.21
Olyannyira, hogy még a Porsche belépő sportautóiba is belekötnének. Azt hitted vége a Hyundai N-....
2020.01.21
Tawan Chuntra Thaiföldről küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.21
Skócia a tavak országa, éppen emiatt mindig jól jön egy egy olyan lista, ami a legszebb tavakat....
2020.01.21
Ismét izgalmas bemutatókkal jelent meg az Audi 2020-ban a Consumer Electronics Show (CES)....
2020.01.21
2020 januárjától Bodó Teodóra felel a Bosch csoport vállalati kommunikációjáért és a kormányzati....
2020.01.21
Az emberi kapcsolatok fognak leginkább hiányozni Kótai Jenőnek, aki 46 év után vonul nyugdíjba.   ..
2020.01.21
Jótékony célra árverezték el a Lexus LC kabrió első, még le sem gyártott példányát. A kétmillió....
2020.01.21
Werner Weresch, a Porsche üzemi tanácsának elnöke azt szeretné elérni, hogy a cég tíz évig....