IAA 2013

Új Opel Insignia takarékos dízel- és benzinmotorokkal

2013.08.26.

Az új Opel Insignia elsőként a 65. Frankfurti Autószalonon (szeptember 12-22.) lép fel a nagyközönség előtt. Nemcsak megnyerő stílusával és teljesen új infotainment-generációjával hívja fel magára a figyelmet, hanem csúcstechnikájával is: erős és hatékony motorok, mint a két új benzines turbó és az új, 99 gramm/km széndioxid-kibocsátású turbódízel egészítik ki a gazdag választékot.

Az első generációnál kevésbé volt markáns a hűtőrács.

99-grammos turbódízel, két teljesítménylépcsővel

Az új Opel Insignia kibővített motorportfólióját teljesítményre és komfortra hangolták. Kapható benzines, dízel és gázüzemű változat; a teljesítményspektrum 81 kW/110 LE-től 184 kW/250 LE-ig terjed. Környezetkímélet és takarékosság terén élen jár az új Insignia 2.0 CDTI, amelynek kétliteres turbódízelje két teljesítményfokozatban készül (88 kW/120 LE vagy 103 kW/140 LE), és csupán 99 gramm/km a CO2-emissziója (Sports Tourer: 104 g/km CO2). Ezzel az A+ hatékonysági kategóriába tartozik.

  Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval a négy- és ötajtós kivitel kombinált fogyasztása mindössze 3,7 liter (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – ezek a középkategória legjobb adatai.

Az igazi nyertes persze a környezet és a tulajdonos, hiszen az új, 103 kW/140 lóerős változat tíz lóerővel többet ad le az elődmodellnél, ugyanakkor 14 százalékkal kevesebbet fogyaszt és 13 százalékkal kevesebb a CO2-kibocsátása. Ám még az erősebb verzió (120 kW/163 LE) is csak 4,3 litert fogyaszt és 114 gramm CO2-t bocsát ki (Sports Tourer: 4,5 l/100 km és 119 g/km CO2), ezáltal szintén a legmagasabb, A+ hatékonysági kategóriába kerül. Húzóerejükkel is kitűnnek a 2.0 CDTI motorok, a 88 kW/120 lóerős nyomatéka 320, a 103 kW/140 lóerősé pedig 370 newtonméter, sőt a front- és összkerékhajtással egyaránt kapható 120 kW/163 lóerős változat 380-at produkál – mindhárom esetben a teljes terheléskor automatikusan belépő túltöltéssel.

A csúcs-dízel a 143 kW/195 LE teljesítményű 2.0 BiTurbo CDTI, imponáló, 400 newtonméteres nyomatékkal, ugrásra kész reagálással és széles tartományban mintaszerű tolóerővel. A spontán gázvétel és a harmonikus erőkifejtés a soros, kétfokozatú feltöltés érdeme, de szerepet játszik a „Twin Cooler-System“, azaz a kettős töltőlevegő-hűtő is. A biturbós limuzin, hatfokozatú manuális sebességváltó-
val, 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 230 km/órát ér el (Sports Tourer: 8,9 s és 225 km/óra), szerény, 4,7 literes fogyasztás mellett. 125 grammos CO2-kibocsátása ezt is A-hatékonysági kategóriájúvá teszi (Sports Tourer: 4,9 l/100 km és 129 g/km CO2). A fronthajtás és a manuális váltó mellett kapható az Insignia BiTurbo adaptív összkerékhajtással és hatfokozatú automatával is.

Új generációs SIDI benzines turbó

Az új benzinesek élvonalát a két közvetlen befecskendezéses turbómotor képviseli: a 2.0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) 184 kW/250 LE-vel és 400 newtonméterrel, illetve az 1.6 SIDI Turbo, amelynek adatai 125 kW/170 LE és már 1650/percnél jelentkező 260, sőt túltöltéssel 280 newtonméter. A nagy erő és a sima járás kivételes gazdaságossággal jár együtt. Az 1.6-os fogyasztása csupán 5,9 liter, károsanyag kibocsátása 139 gramm/kilométer (Sports Tourer: 6,2 l/100 km és 146 g/km) – ezek 16 százalékkal jobbak az előző turbóénál. Probléma nélkül járatható normál és szuperbenzinnel is.

Nagy súlyt helyeztek a tervezők az 1.6 SIDI motor halk, zavaró frekvenciák nélküli működésére. A szívó- és kipufogórendszer optimalizálása során, különleges rögzítő-elemek és tömítés alkalmazásával, akusztikailag leválasztották a szelepfedelet a hengerfejről. A motorblokkban két kiegyensúlyozó tengelyt helyeztek el – a lökettérfogat-kategóriában egyedülálló ez a megoldás. Az eredmény nyugodt és csendes alapjárat, valamint nagy sebességeknél is kellemes motorhang lett. Mind az 1.6 SIDI Turbo, mind a 2.0 SIDI Turbo kombinálható Start/Stop-rendszerrel és hatfokozatú manuális sebességváltóval, illetve új, kis súrlódású hatfokozatú automatával. Az utóbbi front- vagy összkerékhajtású lehet.

Az alap benzines a takarékos és tiszta (Euro-6-os) 1.4 Turbo, amely a piaci bevezetés óta szerepel a kínálatban, Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval. Teljesítménye 103 kW/140 LE, nyomatéka 200 newtonméter (túltöltéssel 220 Nm), fogyasztása 5,2 liter, emissziója 123 gramm CO2 per kilométer (Sports Tourer 5,6 l/100 km és 131 g/km CO2). Gazdaságos alternatívája a gázüzemű Opel Insignia 1.4 LPG (Liquefied Petroleum Gas) – 103 kW/140 LE, 200 newtonméter, Euro 6, 7,6 liter/ 100 kilométer (Sports Tourer: 7,9 l/100 km), 124 g/km CO2 (Sports Tourer: 129 g/km CO2), A-hatékonysági kategória. Kettős üzemmóddal a hatótávja eléri az 1700 kilométert.

Komfortos vagy sportos hangolású futómű

A hatékonyság nem mehet a komfort rovására! Mi sem természetesebb, mint hogy futóművével is kiemelkedik az Opel zászlóshajója, tovább emelve a korábbi magas nívón. A csillapítók, a stabilizátorok és a kormány tökéletesítése főképp a zaj- és rezgési jellemzőkre hatott kedvezően. Újak például a lengéscsillapítók, a keresztlengőkarok és a kerékagyak, az első és a hátsó stabilizátor átmérőjét pedig megváltoztatták.

Magától értetődően alkalmazásra került a valós időben reagáló, és a vezető stílusához alkalmazkodó FlexRide futómű is, amely hálózatba kapcsolja az összes menetdinamikai rendszert, elektronikusan szabályozza a csillapítást, és a sebességtől függően változtatja a kormányrásegítést. A vezető tetszése szerint választhat három menetmód közül: a Standard beállítás kiegyensúlyozott komfortot nyújt, a Tour még lágyabb és kényelmesebb, míg a Sport gomb megnyomásra direkt, sportos viselkedéssel válaszol az Insignia.

Az Insignia a legáramvonalasabb

Az Insignia alacsony fogyasztásához hozzájárul a karosszéria légellenállásának csökkentése is, például az alváz nagy felületű burkolása, a szélesebb első spoiler, a hátsó lámpák áramvonalazott háza és a kilépőél. Modern részlet a Start/Stoppal felszerelt Insignia 2.0 CDTI mindkét teljesítményváltozatában az aktív Aero-Shutter, amely hidegindítás után elzárja a hűtőmaszkot. A motorházon átáramló levegő ugyanis normál körülmények között nyolc százalékát adja az autó légellenállásának! Az elzárás hatására gyorsabban eléri üzemhőmérsékletét, kevesebbet fogyaszt és tisztábban működik a motor. Mihelyt aztán hűtésre van szükség, önműködően kinyílik az Aero-Shutter. Mindezek hatásának köszönhetően a 0,25-ös alaktényezőjű Insignia a világ legáramvonalasabb ötajtós limuzinja, míg a sorozatgyártású kombik között a Sports Tourer viseli e büszke címet, 0,28-as értékkel.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.08.18
Pontosan 25 éve mutatkozott be az első RS jelzésű csúcsmodell az Audi kínálatában, az évforduló jó....
2019.08.18
Loktyev Oleg Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.08.18
Halálos baleset miatt lezárták a 82-es főutat Gyulafirátót és Eplény között vasárnap délután -....
2019.08.18
Pierre Gasly idei teljesítménye mondhatni minden várakozást alul múl. Míg csapattársa, Max....
2019.08.18
Terelésekre kell számítani Sopronban hétfőn Angela Merkel német kancellár látogatása miatt -....
2019.08.18
Műszaki hiba miatt fel kellett adnia a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettősnek a rali Európa-....
2019.08.18
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Az utolsó nyaralás apáddal. ..
2019.08.18
A nyári nyaralás gyakran hosszú autózással jár, amit a gyerekek viselnek a legnehezebben. A....
2019.08.18
Németország, Csehország, Szlovákia és Magyarország vesz részt az európai közlekedési hálózat....
2019.08.18
A pekingi székhelyű Segway-Ninebot elektromos rollergyártó pénteken leplezett le egy olyan rollert....