Toyota Motor Company

10,6 millió új autót adott el a Toyota egy év alatt

2019.05.07.

Megérkeztek az áprilistól márciusig tartó japán üzleti év eredményei: a Toyota, a Lexus, a Daihatsu továbbá a Hino teherautó és busz márkát összefogó Toyota Csoport 1,5 százalékos növekedést elérve 10.602.559 új autót értékesített világszerte a 2018/2019-es japán üzleti évben.

A 2018 április 1-tól 2019 március 31-ig tartó japán üzleti évben a Toyota Csoport mintegy 10.602.559 új autó értékesítésével a világ legnagyobb autógyártójának bizonyult: ebből 8.845.828 darabot tettek ki a Toyota, 701.522 darabot a Lexus, 852.055 darabot a Daihatsu, és 203.154 darabot a Hino értékesítések. Ezzel a Toyota bizonyult messze a világ legnépszerűbb autómárkájának, míg a Lexus a negyedik legnépszerűbb prémium autómárkaként végzett. A Toyota és Lexus márkák így a hetedik egymást követő üzleti évben produkáltak növekedést, míg a teljes Toyota Csoport a harmadik egymást követő évben növelte sikeresen értékesítéseit.

Az idei naptári évre vonatkozóan is izgalmasak ugyanakkor a Toyota által frissen publikált eredmények, hiszen így rendelkezésre állnak a 2019-es naptári évre vonatkozó első negyedéves adatok is. 2019 január és március között a Toyota Csoport 0,2 százalékos növekedést elérve 2.313.374 új autót értékesített világszerte, amiből 2.433.01 darabot tettek ki a Toyota, 169.431 darabot a Lexus, 240.455 darabot a Daihatsu, és 48.623 darabot a Hino eladások.

A Toyota és a Toyota Csoport globális sikereinek alapját egyértelműen a márka környezetbarát hibrid elektromos modelljeire alapozott zöld offenzívája adja. Mindez az európai értékesítésekben is visszaköszön: az összesített európai Toyota és Lexus eladások immáron mintegy 51 százalékát teszik ki a hibrid autók. Az értékesített darabszámok tekintetében megszerzett globális vezető szerepnél ugyanakkor vélhetően még fontosabb a vállalat számára, hogy a Toyota Csoport immáron hosszú évek óta a világ legnyereségesebb autógyártója is, amely a kutatási és fejlesztési tevékenység motorjául, és ennek révén versenyelőnye fenntartásának alapjául is szolgál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....