járműgyártás

20 millió legyártott gépkocsinál tart a Skoda

2017.10.04.

Kvasiny gyárában legördült a szerelőszalagról a ŠKODA AUTO húszmilliomodik gépkocsija. A jubileumi példány egy ŠKODA KAROQ. A gyártás jelentős mérföldköve egyértelműen igazolja a ŠKODA AUTO modelloffenzívájának sikerét. A vállalat különösen a Volkswagen-csoport 1991-es belépése óta produkált példaszerű fejlődést.

„Húszmilliomodik legyártott gépkocsink különleges mérföldkő a vállalat történetében” – hangsúlyozta Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke. „Az idén ismét gyártási és értékesítési rekordot készülünk felállítani, s e fejlődést szeretnénk folytatni az elkövetkező évek során is. Mindennek alapjául ’Stratégia 2025’ programunk szolgál, amely hosszú távon fenntartható módon hivatott felkészíteni a ŠKODA AUTO szervezetét a társadalom és az autóipar változásaira” – folytatta Maier.

„Húszmillió okunk van a büszkeségre” – jelentette ki Michael Oeljeklaus, a ŠKODA igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja.” Ez a jubileum csehországi és nemzetközi termelési helyszíneink teljesítőképességét, illetve csapatunk szakértelmét igazolja.”

A ŠKODA AUTO a világ egyik legrégebbi ma is termelő autógyártója. A vállalat még 1905-ben kezdte meg Mladá Boleslavban autógyártói tevékenységét, mégpedig az alapítói, Laurin és Klement által kifejlesztett Voiturette A modellel. A ŠKODA AUTO azóta 20 millió gépkocsit gyártott csehországi és nemzetközi gyáraiban. Akkoriban az egyéni mobilitás éppúgy fordulópont előtt állt, mint napjainkban. A huszadik század elején indult az automobil diadalmenete az egyéni közlekedés más módjaival szemben, nem sokkal később pedig beköszöntött a tömeges motorizáció korszaka. Az autóipar napjainkban is mélyreható változások előtt áll, amelyet elsősorban az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés és a connectivity témakörei határoznak meg.

„Stratégia 2025” programjával a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka kiválóan felkészült e kihívásokra. A ŠKODA AUTO ennek megfelelően következetesen folytatja modellpalettája elektromossá alakítását, s 2025-re már összesen öt tisztán elektromos hajtásrendszerű modellt kínál különböző piaci szegmensekben. ŠKODA VISION E tanulmányával a gyártó az elektromos és önállóan közlekedő járművekről szóló vízióját mutatta be a Frankfurti Autószalonon (IAA).

Ismét felemelkedő volumenmárka

Különösen a Volkswagen-csoport 26 évvel ezelőtti belépése óta büszkélkedhet a ŠKODA példa nélkül álló fejlődéssel, amely időszak során – jelenleg immár hét modellsorozat összesen több mint 40 tagjával kínálatában – különösen gyorsan vált ismét nemzetközileg is sikeres volumenmárkává.

Növekedési pályáján haladva a ŠKODA AUTO immár jelentős teljesítményű, nemzetközi szintű termelési hálózatra támaszkodhat. A ŠKODA gépkocsik jelenleg nyolc ország összesen tizenöt termelési helyszínén készülnek. A cseh gyártó az elmúlt évek során egyre tovább bővítette termelési kapacitását, 1991 óta egyedül Csehországban több mint 300 milliárd cseh korona értékben invesztált gyártási folyamataiba és üzemeibe.

A ŠKODA AUTO 2014-ben gyártott először több mint egymillió gépkocsit egy naptári év alatt, 2016 decemberében pedig székhelyén, Mladá Boleslavban a gazdag hagyományokkal rendelkező cseh márka 19 milliomodik autója is legördült a szerelőszalagról.

A ŠKODA AUTO az elkövetkező években is tovább kíván haladni növekedési pályáján. Növekedési stratégiájának aktuális motorja tavaly bejelentett SUV-offenzívája. A modellpaletta legújabb tagja a ŠKODA KAROQ, amely mércéül szolgálhat a dinamikusan bővülő SUV-szegmensben, és amelynek előértékesítése szeptemberben kezdetét vette. A ŠKODA SUV-családjának tagja továbbá a ŠKODA KODIAQ, amely idén februárban érkezett a piacra.

A ŠKODA AUTO* termelésének főbb mérföldkövei:

› 1991.                                  5 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

› 2006. július 13.                 10 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

› 2009. április 8.                  12 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

› 2011. október 12.             10 millió ŠKODA gépkocsi a Mladá Boleslav-i gyárból

› 2012. január 30.                               14 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

› 2013. február 5.                               15 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

› 2013. július 9.                   egymillió ŠKODA gépkocsi Kínában 2007 óta

› 2013. augusztus 26.        4 millió ŠKODA OCTAVIA

› 2014. március 19.            11 millió ŠKODA gépkocsi a Mladá Boleslav-i gyárból

› 2014. december 10.        elkészül az egymilliomodik 2014-es autó, amellyel első ízben éri el a ŠKODA AUTO éves termelése az egymillió darabot

› 2015. november 24.        12 millió ŠKODA gépkocsi a Mladá Boleslav-i gyárból

› 2016. január 19.                               18 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

› 2016. december 19.        19 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

› 2017. szeptember 26.     20 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

* A termelési adatok az L&K gépkocsikat is tartalmazzák

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....