Continental
Az Európai Bizottság elfogadott egy törvényt, amely előírja, hogy 2012-től kezdődően minden új személygépjármű-modell, 2014-től pedig minden új személygépjármű esetében kötelező valamilyen abroncsnyomás-figyelő rendszer alkalmazása. A rendszer a gumiabroncsokba helyezett szenzorok adataira támaszkodik, melyek pontos és azonnali információkat biztosítanak a fedélzeti számítógépnek. Európában a felügyelő rendszerekkel szerelt járművek kétharmada már a közvetlen mérési módszerrel működő szenzorokat alkalmazza.
Mivel a vezető pontos információkat kap a gumiabroncs-nyomás szintjéről, így szükség esetén azonnal be tud avatkozni. Ennek köszönhetően csökken az alacsony, vagy a túl magas nyomásérték miatt bekövetkező balesetek kockázata. Egy 100 km/h-val közlekedő jármű esetében vizes útfelületen a féktáv több mint 6 m-rel nő, ha az abroncsnyomás 2,1 bar helyett csak 1,6-os értéken áll. Azaz, mikor egy optimális abroncsnyomással közlekedő autó már megállt, addig egy túl alacsony gumiabroncs-nyomással rendelkező autó még mindig 33 km/órával halad.
A környezetvédelem szempontjából a megfelelő gumiabroncs-nyomás optimalizálja a gördülési ellenállást, valamint csökkenti az abroncsok rendellenes kopását. Ennek köszönhetően a jármű kevesebb üzemanyagot fogyaszt, hiszen, ha az abroncsnyomás mind a négy gumiabroncs esetében 0,2 bárral alacsonyabb, akkor az üzemanyag-felhasználás már 1%-kal nőhet. Ez az érték pedig 4%-ra is emelkedhet, ha a nyomás 0,6 bárral alacsonyabb az optimálisnál, ráadásul az abroncs élettartama akár 45%-kal is csökkenhet.