elemzések

2008-as szinten a 2018-as újautó eladások

2019.01.11.

Tavaly 136.601 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 17,5 százalékkal többet, mint 2017-ben. Ezzel az eredménnyel az eladások a 2008-as évet idézték – jelentette ki Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke, aki Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalcíó elnökével tartott közös sajtótájékoztatót Budapesten.

Ami a számokat illeti: kishaszonjárművekből 22.725 darab került forgalomba tavaly a teljes év alatt, 14 százalékkal múlva felül az előző év adatát. Ebben a kategóriában 2018 decemberében is növekedés volt, a forgalomba helyezett 2780 kishaszonjármű 18,9 százalékkal volt több a 2017 decemberinél.

Motorkerékpárpiac 2006 és 2018 között

A motorkerékpárok forgalomba helyezése 30,9 százalékkal bővült 2018-ban, elérte a 2986 darabot– erről már Zámbó Balázs MGE motorkerékpár elnökségi tagja beszélt. Főleg a 125 köbméter alatti motorok fogytak jól. A növekedés ellenére a motorkerékpár-piacnak is van hová fejlődni, a 2018-as év ugyanis a 2009-es szintet sem éri el – hangsúlyozta Zámbó Balázs.

A forgalomba helyezett nagyhaszongépjárművek száma elérte a 6245-öt tavaly, ez 6,7 százalékos növekedés a megelőző évhez képest – erről már Dér Péter MGE nagyhaszonjármű elnökségi tagja beszélt. Elmondta azt is, buszokból 663 került forgalomba tavaly, 2,8 százalékkal több, mint az előző évben.

A kettősség éve volt a tavalyi – értékelt a szakember. - A legtöbb fuvaros visszafejleszt flottaméret tekintetében, a gépkocsivezető hiány egyre komolyabb. Ennek ellenére mégis nőtt a piac a 2017-es 5 853 db-ról 6330 darabra – fogalmazott.

A közúti nehézpótkocsi-piacról Somogyi Gábor, az MGE nehéz pótkocsi elnökségi tagja beszélt. Kifejtette: a 2017-es 4059 darabbal szemben tavaly 3932 darabot helyeztek forgalomba. Az okok összetettek: a rendkívül magas gépkocsivezetőhiánytól az aktív sofőrök extrém munkabéremelkedésén át az emelkedő, illetve2019-ben megjelenő nemzetközi adók, szabályozók miatt a vállalkozások profitabilitása csökken, a járműflották zsugorodnak. Ha a tendenciák nem változnak idén, a flották csökkenése és a kisvállalkozások eltűnése prognosztizálható – vélekedett a szakember.

Knezsik István, az ANK elnöke

Knezsik István, az Autós Nagykoalcíó elnöke a közlekedésbiztonság új megközelítéséről és a január végén működésbe lépő gépjárműadat lekérdező rendszerről fejtette ki álláspontját. Elmondta, hogy a tíz éve alakult Autós Nagykoalíció a kezdetektől fontosnak tartotta, hogy aki reggel elindul, este egészségben haza is érjen. De az elnök legalább ennyire szívügyének tartotta a járműtörténeti adatbázis létrejöttét, amelyhez az ügyfékapun át juthatnak majd az állampolgárok.

Az ANK üdvözli a gépjárműadat lekérdező rendszert és kezdeményezte, hogy további elemekkel egészítsék ki, így a szerviztörténettel – fogalmazott Knezsik István, aki örömének adott hangot, hogy eljutottunk idáig és köszönetet mondott mindazoknak, akik társak voltak.

Az autó műszaki állapota fontos és ugyanakkor nagy kockázatot is rejt – utalt arra, miért lenne fontos a szerviztörténet ismerete is azok számára, akik autót vásárolnak és nem feltétlenül szakemberek a témában.

Úgy közlekedj, mintha a számodra legfontosabb lennének körülötted – foglalta össze egy mondatban a közelekésbiztonság érzelmi alapú megközelítését az elnök, s felidézte a szomorú statisztikát, amely szerint Magyarországon egy közepes falu lakossága hal meg évente közlekedési balesetben.

A szakmai napon szóba került a magyar autóspark meglehetősen nehéz helyzete. Az átlagéletkor 14 év körüli, s nem segít ezen a használtautó import sem. Döntő részben továbbra is az idősebb autókat hozzák be, az átlagéletkor 12 év, s zömében Euro 3-as motorrral szereltek.

Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke

Erdélyi Péter kitért arra is, hogy az Értünk hozzá! kampány betöltötte célját. A válság idején és után arra hívták fel vele az autósok figyelmét, hogy megbízható, hozzá értő szakszervizekbe vigyék autóikat. Most viszont a szakemberhiány megoldásán dolgoznak, ezért hozták létre a valtsfel.hu honlapot. Ebben az MGE katalizátorként van jelen. A honlap sorsáról tavasszal dönt majd az MGE elnöksége – hallhattuk az évadnyitó sajtótájékoztatón.

Forrás: MGE

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.18
A Formula1.com újságírója olyanra vállalkozott, amire általában nem érdemes: jósolt. Lawrence....
2019.01.18
Az autóiparban dolgozni váltófutás, csak egyedül futunk. Ez egy kemény világ, sikeresek lehetünk,....
2019.01.18
Bacsa Gergely Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.01.18
Az Európai Unió védővámot vezet be a kínai gyártmányú elektromos kerékpárok uniós behozatalának....
2019.01.18
„Az új SEAT Ateca  kulcsszerepet játszik új márka stratégiánkban. Az Ateca indítja a SEAT....
2019.01.18
Az egykor Kispesten gyártott Dutra rakodók és traktorok rajongói tartanak találkozót szombaton a....
2019.01.18
Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a....
2019.01.18
Magabiztosan uralja a magyarországi motorkerékpár és robogópiacot, a világ legnagyobb kétkerekű....
2019.01.18
A  világméretekben kiszállított 10,83 millió gépkocsival, és az előző évhez képest 0.9 %-os....
2019.01.18
A Mol bruttó 3 forinttal emelte a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken, a 95-ös....