elektromobilitás

2018-ban érkezik a ZF elektromos tengelyhajtása

2016.03.15.

A német ZF bejelentette, hogy 2018-ban megkezdi az általa kifejlesztett elektromos tengelyhajtás sorozatgyártását. A moduláris felépítésű összetett alkatrészt egy még meg nem nevezett európai autógyártó fogja elsőként autóiba beépíteni.

A hajtást Schweinfurtban gyártják majd, itt található a ZF új elektromobilitási kutató-, fejlesztő és termelő központjában. A ZF 2016-ban életre hívott részlege világszerte 5600 dolgozót foglalkoztat. A gyártáshoz új csarnokot is építenek, ennek előkészületei már elkezdődtek. 
A ZF eddig is gyártott különböző alkatrészeket az elektromos hajtáshoz, tengelyeket, motorokat és teljesítményszabályozó eszközöket. Most úgy döntöttek, hogy a házon belül felépített készségeket hasznosítva önálló hajtásláncot építenek. A megoldás iránt, amely mind hibridekben, mind pedig teljesen elektromos, illetve tüzelőanyag-cellás járművekben alkalmazható, nagy az érdeklődés az autógyártók részéről. 
A ZF az alkatrészt modulárisan építette fel, így többféle alkalmazása lehetséges a kompakt autóktól a kishaszon-járművekig. A csupán 113 kilogrammos egységbe a ZF egy aszinkron villanymotort épített össze egy differenciálművel ellátott kétlépcsős egysebességes váltóval, amelynek házában a hűtő és a teljesítményelektronika is helyet kapott a megfelelő szoftverrel ellátva. A motor és a váltó egy testben helyezkedik el, így egyszerű a beépítése. A rendszer 150 kW teljesítményt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm, a tengelyre átvitt nyomaték 3500 Nm.  
Az állandó mágneses szinkrongépekkel ellentétben az indukciós motor nem igényel mágneses anyagokat, így olyan ritkaföldfémekre sincs szüksége mint a neodímium és a diszprózium. Emiatt egyszerűbben és olcsóbban is előállítható, továbbá hosszú távon is fenntartható, nem függ egyes régiók biztonságától, vagy a beszállítóktól.  Működése halk, percenként 13 ezret fordul, az áttételi viszony 9.6:1, ami csökkenti a homlokfogaskerék forgási sebességét. Az akusztikai és dinamikai jellemzők mellett a megoldás kisebb energiaigényű. A beépített teljesítményelektronika közvetlenül váltja át az akkumulátor egyenáramát a villanymotor számára szükséges háromfázisú váltóárammá, így a más villanymotoros hajtásoknál fellépő energiaveszteség itt elhanyagolható. 
 

Az oldal fő támogatója

 

2016.07.27
Összeütközött egy kisteherautó és egy gépkocsi szerda délután Bács-Kiskun megyében, az 54-es főút....
2016.07.27
Megindult a 3-as metró felújításának idejére szükséges pótlóbuszok megrendelésére irányuló....
2016.07.27
Csökkenti bruttó 2 forinttal a 95-ös benzin és bruttó 3 forinttal a gázolaj literenkénti....
2016.07.27
Vizsgálatot indított a GYSEV, miután szerda reggel a Szombathelyről Budapestre tartó Alpokalja....
2016.07.27
2016. első hat hónapjában a Volkswagen Truck & Bus összesen 89 460 tehergépkocsit és....
2016.07.27
Baleset miatt több mint két kilométeres torlódás alakult ki az M7-es autópályán kedd délelőtt....
2016.07.27
Együtt készül az idei Sziget Fesztiválra a Macskaárvaház Alapítvány és a Ford. A népszerű....
2016.07.27
A világ legnagyobb gumitermék és gumiabroncs vállalata, a Bridgestone bejelentette, hogy Paolo....
2016.07.27
Kiszivárgott egy naptár, ami a jövő évi újdonságokat tartalmazza. ..
2016.07.27
Győzni a Le Mans versenyen a lehető legtöbb, pályán töltött idővel lehetséges – ami minimális....