elektromobilitás

2018-ban érkezik a ZF elektromos tengelyhajtása

2016.03.15.

A német ZF bejelentette, hogy 2018-ban megkezdi az általa kifejlesztett elektromos tengelyhajtás sorozatgyártását. A moduláris felépítésű összetett alkatrészt egy még meg nem nevezett európai autógyártó fogja elsőként autóiba beépíteni.

A hajtást Schweinfurtban gyártják majd, itt található a ZF új elektromobilitási kutató-, fejlesztő és termelő központjában. A ZF 2016-ban életre hívott részlege világszerte 5600 dolgozót foglalkoztat. A gyártáshoz új csarnokot is építenek, ennek előkészületei már elkezdődtek. 
A ZF eddig is gyártott különböző alkatrészeket az elektromos hajtáshoz, tengelyeket, motorokat és teljesítményszabályozó eszközöket. Most úgy döntöttek, hogy a házon belül felépített készségeket hasznosítva önálló hajtásláncot építenek. A megoldás iránt, amely mind hibridekben, mind pedig teljesen elektromos, illetve tüzelőanyag-cellás járművekben alkalmazható, nagy az érdeklődés az autógyártók részéről. 
A ZF az alkatrészt modulárisan építette fel, így többféle alkalmazása lehetséges a kompakt autóktól a kishaszon-járművekig. A csupán 113 kilogrammos egységbe a ZF egy aszinkron villanymotort épített össze egy differenciálművel ellátott kétlépcsős egysebességes váltóval, amelynek házában a hűtő és a teljesítményelektronika is helyet kapott a megfelelő szoftverrel ellátva. A motor és a váltó egy testben helyezkedik el, így egyszerű a beépítése. A rendszer 150 kW teljesítményt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm, a tengelyre átvitt nyomaték 3500 Nm.  
Az állandó mágneses szinkrongépekkel ellentétben az indukciós motor nem igényel mágneses anyagokat, így olyan ritkaföldfémekre sincs szüksége mint a neodímium és a diszprózium. Emiatt egyszerűbben és olcsóbban is előállítható, továbbá hosszú távon is fenntartható, nem függ egyes régiók biztonságától, vagy a beszállítóktól.  Működése halk, percenként 13 ezret fordul, az áttételi viszony 9.6:1, ami csökkenti a homlokfogaskerék forgási sebességét. Az akusztikai és dinamikai jellemzők mellett a megoldás kisebb energiaigényű. A beépített teljesítményelektronika közvetlenül váltja át az akkumulátor egyenáramát a villanymotor számára szükséges háromfázisú váltóárammá, így a más villanymotoros hajtásoknál fellépő energiaveszteség itt elhanyagolható. 
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.05.22
A közel másfél évtizede működő cukrászda sikerének titkai mellett kiderült az is, mi motiválta....
2017.05.22
- Tarthatatlan állapotok uralkodnak Ibiza szigetének repülőterén, ahol már hat napja sztrájkolnak....
2017.05.22
- Harmincöt éves korában egy cesenai kórházban hétfőn elhunyt Nicky Hayden motorversenyző, a....
2017.05.22
- A cél az, hogy Németország útjain 2020-ig 1 millióra emelkedjen az elektromos járművek száma -....
2017.05.22
Anatoly Radin Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.05.22
- Az amerikai Deere and Co a szakértők által vártnál nagyobb negyedéves profitról számolt be, az....
2017.05.22
- Emeli bruttó 2-2 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát....
2017.05.22
A részvény tőzsdei teljesítményével elégedetlen tulajdonosok nyomásának engedve, a Ford Motor Co.....
2017.05.22
- Világháborús bombát találtak a Liszt Ferenc-repülőtér 2-es termináljának közelében, a régi....
2017.05.22
- A Toyota három másik autógyárral együtt kártérítés fizetésében állapodott meg a Takata légzsákok....