elektromobilitás

2018-ban érkezik a ZF elektromos tengelyhajtása

2016.03.15.

A német ZF bejelentette, hogy 2018-ban megkezdi az általa kifejlesztett elektromos tengelyhajtás sorozatgyártását. A moduláris felépítésű összetett alkatrészt egy még meg nem nevezett európai autógyártó fogja elsőként autóiba beépíteni.

A hajtást Schweinfurtban gyártják majd, itt található a ZF új elektromobilitási kutató-, fejlesztő és termelő központjában. A ZF 2016-ban életre hívott részlege világszerte 5600 dolgozót foglalkoztat. A gyártáshoz új csarnokot is építenek, ennek előkészületei már elkezdődtek. 
A ZF eddig is gyártott különböző alkatrészeket az elektromos hajtáshoz, tengelyeket, motorokat és teljesítményszabályozó eszközöket. Most úgy döntöttek, hogy a házon belül felépített készségeket hasznosítva önálló hajtásláncot építenek. A megoldás iránt, amely mind hibridekben, mind pedig teljesen elektromos, illetve tüzelőanyag-cellás járművekben alkalmazható, nagy az érdeklődés az autógyártók részéről. 
A ZF az alkatrészt modulárisan építette fel, így többféle alkalmazása lehetséges a kompakt autóktól a kishaszon-járművekig. A csupán 113 kilogrammos egységbe a ZF egy aszinkron villanymotort épített össze egy differenciálművel ellátott kétlépcsős egysebességes váltóval, amelynek házában a hűtő és a teljesítményelektronika is helyet kapott a megfelelő szoftverrel ellátva. A motor és a váltó egy testben helyezkedik el, így egyszerű a beépítése. A rendszer 150 kW teljesítményt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm, a tengelyre átvitt nyomaték 3500 Nm.  
Az állandó mágneses szinkrongépekkel ellentétben az indukciós motor nem igényel mágneses anyagokat, így olyan ritkaföldfémekre sincs szüksége mint a neodímium és a diszprózium. Emiatt egyszerűbben és olcsóbban is előállítható, továbbá hosszú távon is fenntartható, nem függ egyes régiók biztonságától, vagy a beszállítóktól.  Működése halk, percenként 13 ezret fordul, az áttételi viszony 9.6:1, ami csökkenti a homlokfogaskerék forgási sebességét. Az akusztikai és dinamikai jellemzők mellett a megoldás kisebb energiaigényű. A beépített teljesítményelektronika közvetlenül váltja át az akkumulátor egyenáramát a villanymotor számára szükséges háromfázisú váltóárammá, így a más villanymotoros hajtásoknál fellépő energiaveszteség itt elhanyagolható. 
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.02.19
Nem túl közismert tény, de a gyárak engedélyével, közel másfél éve készülnek kézi munkával modern....
2017.02.19
Harald Krüger a BMW elnök-vezérigazgatója egy spartanburgi nyilatkozatában kifejtette, hogy a....
2017.02.19
Chen Ding Yuan Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.02.19
Az „okos autópályák” bevezetése a gyorshajtási bírságok jelentős növekedését eredményezte – derült....
2017.02.19
A 2017-es szezon új korszakot jelent a Forma-1 történetében, új szabályokkal, és ami számunkra a....
2017.02.19
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Belvíz. ..
2017.02.19
Saját bőrünkön is érezzük ha emelkedik a légszennyezettség: többet köhögünk, tüsszögünk, fújuk az....
2017.02.19
Tóbiás és Balambér hétről hétre tartogat számotokra egy-egy történetet, amely segítségével játszva....
2017.02.19
Az egyedi tanulmányt Akio Toyoda, a Lexus márkaimázsért felelős vezetője mutatta be a floridai....
2017.02.19
Különleges tárlattal csábítja a rajongókat a Porsche Múzeum Stuttgartban. A látogatók most....