elektromobilitás

2018-ban érkezik a ZF elektromos tengelyhajtása

2016.03.15.

A német ZF bejelentette, hogy 2018-ban megkezdi az általa kifejlesztett elektromos tengelyhajtás sorozatgyártását. A moduláris felépítésű összetett alkatrészt egy még meg nem nevezett európai autógyártó fogja elsőként autóiba beépíteni.

A hajtást Schweinfurtban gyártják majd, itt található a ZF új elektromobilitási kutató-, fejlesztő és termelő központjában. A ZF 2016-ban életre hívott részlege világszerte 5600 dolgozót foglalkoztat. A gyártáshoz új csarnokot is építenek, ennek előkészületei már elkezdődtek. 
A ZF eddig is gyártott különböző alkatrészeket az elektromos hajtáshoz, tengelyeket, motorokat és teljesítményszabályozó eszközöket. Most úgy döntöttek, hogy a házon belül felépített készségeket hasznosítva önálló hajtásláncot építenek. A megoldás iránt, amely mind hibridekben, mind pedig teljesen elektromos, illetve tüzelőanyag-cellás járművekben alkalmazható, nagy az érdeklődés az autógyártók részéről. 
A ZF az alkatrészt modulárisan építette fel, így többféle alkalmazása lehetséges a kompakt autóktól a kishaszon-járművekig. A csupán 113 kilogrammos egységbe a ZF egy aszinkron villanymotort épített össze egy differenciálművel ellátott kétlépcsős egysebességes váltóval, amelynek házában a hűtő és a teljesítményelektronika is helyet kapott a megfelelő szoftverrel ellátva. A motor és a váltó egy testben helyezkedik el, így egyszerű a beépítése. A rendszer 150 kW teljesítményt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm, a tengelyre átvitt nyomaték 3500 Nm.  
Az állandó mágneses szinkrongépekkel ellentétben az indukciós motor nem igényel mágneses anyagokat, így olyan ritkaföldfémekre sincs szüksége mint a neodímium és a diszprózium. Emiatt egyszerűbben és olcsóbban is előállítható, továbbá hosszú távon is fenntartható, nem függ egyes régiók biztonságától, vagy a beszállítóktól.  Működése halk, percenként 13 ezret fordul, az áttételi viszony 9.6:1, ami csökkenti a homlokfogaskerék forgási sebességét. Az akusztikai és dinamikai jellemzők mellett a megoldás kisebb energiaigényű. A beépített teljesítményelektronika közvetlenül váltja át az akkumulátor egyenáramát a villanymotor számára szükséges háromfázisú váltóárammá, így a más villanymotoros hajtásoknál fellépő energiaveszteség itt elhanyagolható. 
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.21
A Volkswagen kiemelkedett a többi autógyártó közül a maga 17,9 százalékos növekedésével. ..
2018.02.21
Csökkentette bruttó 2-2 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát....
2018.02.21
Az országban nincs járhatatlan út, három településen, csaknem ezer fogyasztási helyen azonban....
2018.02.20
A 2017-es modellév egyik legnagyobb és leginkább várt újdonsága az X-ADV volt. A koncepció,....
2018.02.20
A környezetbarát hibrid autói mellett motorsport hagyományairól ismert Toyota versenyistállója, a....
2018.02.20
Kínában jelentősen, több mint 7 százalékkal emelkedett az új személyautók eladása januárban -....
2018.02.20
Mykola Kapusta Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.02.20
„A Red-Bull autója az egyik legjobb az egész mezőnyben”, szögezi le Max Verstappen a Motorsport-....
2018.02.20
A Lexus március 6-án tartja az új UX crossover világpremierjét, mellette a három üléssoros,....
2018.02.20
- Új autóalkatrész gyártó üzemet hoz létre Újhartyánban a svájci tulajdonú REHAU-Automotive Kft., a....