elektromobilitás

2018-ban érkezik a ZF elektromos tengelyhajtása

2016.03.15.

A német ZF bejelentette, hogy 2018-ban megkezdi az általa kifejlesztett elektromos tengelyhajtás sorozatgyártását. A moduláris felépítésű összetett alkatrészt egy még meg nem nevezett európai autógyártó fogja elsőként autóiba beépíteni.

A hajtást Schweinfurtban gyártják majd, itt található a ZF új elektromobilitási kutató-, fejlesztő és termelő központjában. A ZF 2016-ban életre hívott részlege világszerte 5600 dolgozót foglalkoztat. A gyártáshoz új csarnokot is építenek, ennek előkészületei már elkezdődtek. 
A ZF eddig is gyártott különböző alkatrészeket az elektromos hajtáshoz, tengelyeket, motorokat és teljesítményszabályozó eszközöket. Most úgy döntöttek, hogy a házon belül felépített készségeket hasznosítva önálló hajtásláncot építenek. A megoldás iránt, amely mind hibridekben, mind pedig teljesen elektromos, illetve tüzelőanyag-cellás járművekben alkalmazható, nagy az érdeklődés az autógyártók részéről. 
A ZF az alkatrészt modulárisan építette fel, így többféle alkalmazása lehetséges a kompakt autóktól a kishaszon-járművekig. A csupán 113 kilogrammos egységbe a ZF egy aszinkron villanymotort épített össze egy differenciálművel ellátott kétlépcsős egysebességes váltóval, amelynek házában a hűtő és a teljesítményelektronika is helyet kapott a megfelelő szoftverrel ellátva. A motor és a váltó egy testben helyezkedik el, így egyszerű a beépítése. A rendszer 150 kW teljesítményt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm, a tengelyre átvitt nyomaték 3500 Nm.  
Az állandó mágneses szinkrongépekkel ellentétben az indukciós motor nem igényel mágneses anyagokat, így olyan ritkaföldfémekre sincs szüksége mint a neodímium és a diszprózium. Emiatt egyszerűbben és olcsóbban is előállítható, továbbá hosszú távon is fenntartható, nem függ egyes régiók biztonságától, vagy a beszállítóktól.  Működése halk, percenként 13 ezret fordul, az áttételi viszony 9.6:1, ami csökkenti a homlokfogaskerék forgási sebességét. Az akusztikai és dinamikai jellemzők mellett a megoldás kisebb energiaigényű. A beépített teljesítményelektronika közvetlenül váltja át az akkumulátor egyenáramát a villanymotor számára szükséges háromfázisú váltóárammá, így a más villanymotoros hajtásoknál fellépő energiaveszteség itt elhanyagolható. 
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.01.19
Armel Le Cléach új csúccsal győzött a Vendée Globe szóló földkerülő vitorlásversenyen: a francia....
2017.01.19
Csütörtök éjjel kezdetét veszi a WRC új szezonja, amelyet a szakértők máris a 80-as évek B-....
2017.01.19
Január 14-én szombaton a Peugeot Sport és a BFGoodrich® hármas befutójával véget ért a 2017-es....
2017.01.19
A Bridgestone defekttűrő abroncsaival szerelve kerül forgalomba a LEXUS két, várhatóan az idén....
2017.01.19
Antonio Garci Mexikóból pályázott az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.01.19
Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a....
2017.01.19
Kívülről zömök és kompakt, belül tágas és variálható, kétszínű fényezéssel és laza SUV-külsővel:....
2017.01.19
A Toyota elnöke szerint a japán autóipari cég "azon gondolkodik", hogy angliai gyártóbázisa "....
2017.01.19
A Trans-Sped Kft. hatezer négyzetméteres, fűthető és hűthető csarnokot adott át a Tatabánya-....
2017.01.19
Július első hétvégéjén rendezik meg a Red Bull Air Race műrepülő világbajnoki sorozat budapesti....