NÚSZ

21. századi ügyfélkiszolgálást ígér a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató

2019.09.20.

Új kirendeltséget nyitott Budapest belvárosában a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. A Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. központjában. Az új kirendeltséggel együtt a NÚSZ Zrt. az országban már 19 helyszínen áll az ügyfelek rendelkezésére.

A hivatalos megnyitón – amelyen Gyimesi László, a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. vezérigazgatója, valamint Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója vett részt – elhangzott: a fizetős úthálózaton évente átlagosan 5 százalékos forgalomnövekedés tapasztalható, ami az útdíjfizetési szolgáltató ügyfeleinek és ügyféligényeinek folyamatos növekedésével jár együtt. Erre válaszul a NÚSZ Budapest belvárosában megnyitotta a sorban 19. kirendeltségét.

Gyimesi László elmondta: a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. célja már az induláskor az volt, hogy bővítsék a szolgáltatásaikat igénybe vevő cégek körét. Mára már ügyfeleik közé tartozik a BKK Zrt., a Budapest Közút Zrt., a Budapesti Önkormányzati Követeléskezelő Kft. (BÖK), a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, és mostantól a NÚSZ Zrt. is.

Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy az általa vezetett, száz százalékban állami tulajdonú vállalat is szolgáltató cégként tekint magára. “Úgy gondoljuk, hogy a szolgáltató vállalatoknak az ügyfelek érdekeit kell szolgálnia, és minél magasabb szintű szolgáltatásokat kell nyújtania. Ugyanakkor a hatékonyság érdekében ki kell használni az állami vállalatok közti szinergiákat, valamint az önkormányzatokkal létrejött együttműködési lehetőségeket. Amikor egy önkormányzati céggel osztozunk az ügyfélszolgálkaton, az mindenki számára megtakarítást jelent” - húzta alá Bartal Tamás.

A NÚSZ Zrt. vezérigazgatója ismertette, hogy amióta 2013 július 1-én elindult az új fizetési rendszer, folyamatosan nő a forgalom az utakon, országos szinten évente körülbelül öt százalékkal. “Amikor 15 millió matricát adunk el egy évben hat millió járműre, és több mint 400 ezer kamiont szolgálunk ki ügyfélként, akkor a 21. századi körülményeknek az felel meg, hogy Budapesten, a főváros szívében, Magyarország közlekedési központjában legyen olyan ügyfélszolgálati központ, ahol az ügyfelek modern, kulturált módon tudnak ügyeket intézni.”

Bartal Tamás ismertette, hogy a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálata többrétegű. Telefonon és levélben is el lehet érni őket, de az ügyfelekkel legközvetlenebbül személyesen lehet kapcsolatba lépni. “Eddig 18 ügyfélszolgálatunk volt, és most nyitottuk meg a 19. ügyfélszolgálatot országos szinten. Ahogy a mondás szerint a világban minden út Rómába vezet, úgy Magyarországon minden fontosabb közüt Budapestre vezet, illetve a fővárosból indulnak a fontosabb autópályák. Bár a díjfizetős utak főként a településeken kívül haladnak, egyre nagyobb igény mutatkozik a városon belüli ügyintézési lehetőségre is. Így azokra a vásárlói szokásokra reagálunk, miszerint ne a város szélén kelljen ügyeket intézni, hanem a központban. Olyan, helyen amely autóval, tömegközlekedésel, kerépkpárral vagy gyalogosan is könnyen megközelíthető. A Deák térnél három metró is találkozik, így a Rumbach Sebestyén utca 19-21. szám alatt található új ügyfélszolgálati irodában megtaláltuk az ideális helyet” - fejtette ki a NÚSZ vezérigazgatója.

Elmondta: a Rumbach Sebestyén utcában a NÚSZ egyelőre egy pultot nyitott meg, de számítanak rá hogy a pultok számát a jövőben növelni kell majd. Erre utal, hogy már az első héten is nagy volt a kihasználtsága, noha még nem is reklámozták.

A NÚSZ Zrt. belvárosi ügyfélszolgálati pontjának megnyitása azt jelenti, hogy az állami és önkormányzati cégek összefogása révén valódi közlekedési szolgáltató központ jött létre az ország és a főváros szívében, ahol a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút ügyeinek intézése mellett már a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfeleit is kiszolgálja. A szolgáltatásai is teljes körűen egy helyen elérhetőek. Ráadásul a NÚSZ látja a Nemzeti Mobil ügyfélszolgálatát is. Most kezdte meg a BKK a mobiljegyek értékesítését, így ennek az ügyfélszolgálati forgalma is itt fog lecsapódni.

Bartal Tamás hozzátette: Budapesten eddig két ügyfélszolgálat volt, amelyek továbbra is fennmaradnak. az M3 illetve az M5 bevezető szakaszán.

Ismertetőjében elhangzott, hogy a főváros az ország közlekedése szempontjából stratégiai jelentőséggel bír. Budapest a magyar közlekedésnek is centruma, ami a NÚSZ adataiból is látszik. Az útdíjfizetési szolgáltató meglévő ügyfélszolgálati irodáiban történő összes – mintegy 190 ezer - ügyintézés több mint 60 százaléka az eddigi két budapesti irodára összpontosult. Csak ezen a két ponton a NÚSZ közel 120 ezer embernek segített ügyet intézni 2019. első félévében.

A főváros jelentőségét mutatja, hogy a NÚSZ minden évben a Pest megyei e-matricából értékesíti a legtöbbet: az első félévben több mint egymillió fogyott ebből a típusból, ami az összes vásárolt megyei matrica több mint felét teszi ki. Ezzel a matricával – ötezer forintért - 13 hónapon keresztül több mint 3 millió ember 300 kilométernyi gyorsforgalmi utat tud használni Budapesten és az agglomerációban. Hisz ez a matrica nem csupán Pest megye határáig érvényes, hanem az autópályán azt követő első lehajtóig. Így akár Bicske, Lajosmizse, Hatvan is elérhető. “Óriási siker és költségtakarékos megoldás” - húzta alá Bartal Tamás.

Példaként felhozta, hogy Szlovákia népessége nincs 6 millió fő. Vagyis egy Szlovákia népességű ország lakósságának több mint felét szoilgálja ki a Pest megyei matrica. Szlovákiában mintegy 680 kilométernyi autópálya van, vagyis lényegében fél szlovákiányi területet 5 ezer forintért be lehet járni Magyarországon. Úgyhogy a megyei matrica beváltotta a hozzá fűzött reményeket, évről évre nő a népszerűsége. Minden évben 10 százalékkal több megyei matrica fogy.

Ami az e-matricát illeti, tíz százalékkal nőtt az eladás a nyári időszakban a tavalyihoz képest - közölte a vezérigazgató. Bartal Tamás azt mondta: idén a heti autópálya matrica vásárlása öt százalékkal visszaesett, de a többi nőtt, az éves például 16 százalékkal. Ez a magyar gazdaság növekedésének is köszönhető, az embereknek ugyanis több megtakarításuk van – vélekedett. Kitért arra is, minden évben egyre többen vásárolnak online e-matricát és fizetnek e-útdíjat, de a vásárlók 70 százaléka még mindig inkább "papíralapút" vesz. Sokakat az rettent el az online vásárlástól, hogy nem kapnak róla bizonylatot, de a NÚSZ felületein történő vásárlás biztonságos, bármikor visszakövethető - hangsúlyozta a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....