járműgyártás

25 éve Győrben az Audi: Dakarig érne a kocsisor

2018.03.14.

Az Audi 25 évvel ezelőtt, 1993. február 18-án alapította győri vállalatát. A jubileumi év legalább annyira emlékezetes lesz, mint az elmúlt negyedszázad szinte minden esztendeje. Új modell, elektromos motorok színesítik a palettát, s bővítik a fejlesztő központot is több mint hatmilliárd forintból.

A jubileum nyitányaként sajtótájékoztatót tartottak Budapesten, amelyen a kormányt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, a várost Borkai Zsolt polgármester, az Audi Hungaria-t pedig Achim Heinfling, az igazgatóság elnöke képviselte.

A képen (balról jobbra) Simon Róbert Balázs, államtitkár,parlamenti képviselő, dr. Knáb Erzsébet, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának tagja, Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter, Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke, Borkai Zsolt, Győr város polgármestere és Kara Ákos, parlamenti képviselő, államtitkár. 

Az Audi Hungaria 25 éve egyet jelent az innovációval. Büszkén tekintek vissza a vállalat által elért eredményekre, valamint munkatársaim teljesítményére, és bizakodva tekintek a következő 25 évre - fogalmazott Achim Heinfling, aki felidézte, 180 lehetséges telephelyet vizsgáltak, végül Győr lett a befutó. Volt egy félkész csarnok, gépgyártási hagyományok és nagyon jó keretfeltételek – ezekkel indokolta azt, miért kezdődhetett el Győrben a négykarikás márka sikertörténete.

Ezt igazolják a számok is. 25 év alatt az Audi Hungaria összesen 33. 294.371 motort gyártott, amely 5,6 milliárd lóerőnek felel meg. 1998 óta, ekkor kezdték el gyártani a TT-t, 1.153.531 autó hagyta el a győri gyártócsarnokokat. Ha ezeket egymás mellé sorakoztatnák, az autók Győrtől egészen a szenegáli Dakarig érnének el. 

CNG-motor gyártása 

A 25 év mellett a tavalyi esztendő termelési adatait is ismertette Heinfling. Megtudhattuk, az Audi Hungaria a 2017-es évben is magas termelési volument ért el. Tavaly 1 millió 965 ezer motort gyártottak, s ezzel az eredménnyel az Audi Hungaria továbbra is a világ egyik legnagyobb motorgyára. 

A motorok közül 1.073.998 három- és négyhengeres Otto-, valamint 404.796 négyhengeres dízelmotor volt. A vállalatnál 260.324 hanthengeres Otto-, és 174. 352 dízelmotor készült. Az öthengeres Otto-motorból, amely sorozatban nyolcadszor nyerte el az „Év Nemzetközi Motorja“ díjat, 14.640 darab gördült le a gyártósorról. Ezen kívül 36.757 nyolc- és tízhengeres motor készült Győrben, valamint a sorozatgyártásra történő felkészülés során már 298 elektromotort is gyártott a vállalat.

A motorgyártásban a munkatársak nyolc termékfelfutást valósítottak meg, köztük a 2.0 literes CNG-motorét, amelyet az Audi Hungaria irányításával fejlesztettek. Az első Győrben gyártott CNG-motort az Audi A5 g-tron és az A4 Avant g-tron modellekbe építik be. 

A járműgyártásban összesen 105.491 Audi modell gördült le a gyártósorról 2017-ben. Az Audi A3 Limousine-ból készült a legtöbb, összesen 72.433 darab. Az Audi TT modellekből, amelyek 20 éve kizárólag Győrben készülnek, 17.568 Coupé-t, valamint 4.606 Roadstert gyártott az Audi Hungaria. A vállalatnál 2017-ben 10.716 Audi A3 Cabriolet készült, valamint a sorozatgyártásra történő felkészülés során 168 Audi Q3.

Audi RS 3 Limousine gyártása 

Emellett a tavalyi évben a munkatársak sikeresen elindították a sportos Audi RS 3 Limousine sorozatgyártását. A győri négykarikás modellek világszerte több mint 90 országba jutnak el. Legnagyobb piacaik 2017-ben ismét az USA, Nagy-Britannia és Németország voltak.

A magyar gazdaság meghatározó szereplője vagyunk és elkötelezett munkánkkal formáljuk a jövőt. Az Audi Hungaria két területen is új korszakba lép jubileumi évében: 2018-tól Győrben gördül le a gyártósorról a márka első Magyarországon gyártott SUV modellje, az Audi Q3. A motorgyártás az Audi etron elektromos meghajtásának  gyártásával egy fontos, stratégiai területtel bővíti portfólióját. „Ezekkel a projektekkel biztosítjuk vállalatunk hosszú távú sikerességét“, folytatta Achim Heinfling, aki szerint a 25 év a házasságban ezüstlakodalmat jelent, s nem túlzás azt állítani, hogy az Audi és Győr 25 éve házasságra lépett.

Borkai Zsolt, Győr polgármestere azt a kérdést vetette föl: miért gondolta 25 évvel ezelőtt a német világcég, hogy ebben a városban érdemes letelepednie. A polgármester szerint az Audi az itt élő emberek tehetségére, szorgalmára, kitartására, munkakultúrájára alapozta gazdasági, műszaki terveit, s ezek az elképzelések várakozáson felül teljesültek. Az Audi kiemelkedő szerepet játszik a foglalkoztatásban, az exportban, a legkorszerűbb technikát és technológiát honosította meg a városban.

Új karosszériagyár 

Az Audi és Győr kapcsolata azonban messze túlmutat a gazdasági együttműködésen, hangsúlyozta a polgármester. A társaság jelentős szerepet játszik a város kulturális életében, kiemelt támogatója a Győri Balettnek, a Győri Filharmonikusoknak, 2006 óta pedig a győri Audi ETO női kézilabda csapata is nagyon sokat köszönhet a világcégnek. Győr legtöbb embert mozgósító évzáró koncertjeinek is a fő támogatója. A város számára fontos egyetemmel kialakított együttműködése nemcsak a végzett mérnökök elhelyezkedésére ad lehetőséget, hanem arra is, hogy a hallgatók a legfrissebb tudást szerezzék meg a társaság tanészekein. A duális képzés, a győri szakiskolákkal kialakított kapcsolat, s az Audi iskola működtetése jótékony hatással van a győri oktatásra.

Szijjártó Péter elképesztő sikertörténetnek nevezte az Audi negyedszázados magyarországi történetét. A beszállítókkal együtt 30 ezer családnak ad biztos megélhetést, s 25 év alatt 8 milliárd eurót, azaz 2500 milliárd forintot fektetett be az ingolstadti cég Magyarországon.

Győrben található a világ legnagyobb motorgyára, ezt 25 éve nem tudtuk volna elképzelni – mondta a miniszter, majd bejelentette, hogy a kormány 1.2 milliárd forinttal támogatja az Audi fejlesztő központjának bővítését. A 6.1 milliárd forintos beruházás eredményeként újabb harminc magyar fejlesztőmérnök állhat munkába.

Elektromos meghajtások gyártócsarnoka 

A 25 éves jubileumot színes rendezvények kísérik az egész év során. Gálaest keretében köszöntötték a vállalat első kollégáit, akik 1993 óta dolgoznak az Audi Hungaria sikereiért. Tavasszal a vállalat egy 25 kilométeres futást szervez a munkatársaknak, majd nyáron kinyitja kapuit a nyilvánosság számára. Ősszel egy rangos esemény keretében ünnepli  az Audi Hungaria jubileumát, amelyen a politikai, gazdasági és társadalmi élet képviselői vesznek részt.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....