Genfi Autószalon
Eddig csak a Skoda Octavia RS-ből és a Ford Focus ST-ből lehetett erős kombit venni az alsó-középkategóriában, a Seat azonban háromra bővítette ezt a kört a Leon ST Cupra bemutatásával. A Cuprából eddig csak három- és ötajtós karosszériaváltozat létezett, az 587 literes csomagterű kombival azonban teljessé vált a választék a csúcsmodellből. Minden Cuprát a kétliteres benzines turbómotor hajtja, amely alapváltozatában 265, a Cupra 280-ban viszont már 280 lóerős teljesítményt ad le, a nyomatéka minden esetben 350 Nm.
Hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú DSG váltó továbbítja a motor erejét az első kerekek felé. Előbbivel 6,1, utóbbival 6,0 másodperc alatt gyorsul fel a 280 lóerős kombi 100 km/h-ra, ez csak pár tizedmásodperccel marad el a könnyebb ferdehátú Cuprák idejétől. A 265 lóerős változat 0,1 másodperccel gyorsul rosszabbul, mint a 280-as, de a végsebessége neki is 250 km/h az elektronikus korlátozás miatt.
A kombi Cupra is megkapta a progresszíven váltózó áttételű kormányzást, az állítható keménységű lengéscsillapító rendszert, amely a másodperc törtrésze alatt képes állítani a csillapítás feszességén, valamint az elektronikusan vezérelt, lamellás kuplunggal működő önzáró differenciálművet, amely megkönnyíti a kigyorsítást a kanyarokból. A 265 lóerős változat 18, a 280 lóerős 19 colos felniken gördül, de az is segíti a megkülönböztethetőséget, hogy csak az erősebb kap tetőszpojlert, feketére fújt külső tükröket, és Cupra feliratot a féknyergeire.
Mindkét változat szériában LED-es fényszórókkal jön ki a gyárból, de az Alcantara bevonatú sportülések, a LED-es belső hangulatvilágítás és a 6,5 colos érintőképernyős menürendszer is az alapfelszereltség része. A Seat Leon ST Cupra hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be.