Magyarország legjobb kamionsofőrje

5 tengelyen – biztos kézzel! Magyarország legjobb kamionsofőrje: Szalai Gábor

2014.10.08.

A hétvégén zárult a kamionsofőrök ügyességét, rátermettségét és kreativitását próbára tevő, országos közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai vetélkedő. Szombaton eldőlt, hogy a döntőbe jutott 10 legjobb sofőr közül kit illet a Magyarország legjobb kamionsofőrje cím és a vele együtt járó 1 millió forintos pénzjutalom.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Korábbi cikkeinkben már beszámoltunk a NIT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete) és az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság által meghirdetett versenyről annak apropóján, hogy a nevezők között egy hölgy kamionos is szerepelt, valamint arról, hogy a 2013-as verseny győztese, Könczöl András idei nevezésével címvédésre készül. Az augusztus 15-ig tartó nevezési határidőt követően azonban felgyorsultak az események.

Dittel Gábor (NiT Hungary ügyvezető főtitikár) megnyítja a versenyt - képre kattintva galéria nyílik

Több mint száz jelentkező indult az online selejtezőn való megmérettetésen, ahol meghatározott időkereten belül, azonos időben egy internetes teszt kitöltése révén juthatott tovább negyven jelentkező az elődöntőbe. Itt az írásbeli teszt mellett már gyakorlati feladatokat is végre kellett hajtani egy nyerges szerelvénnyel, szintén meghatározott időkereten belül. Az elméleti ismeretek felmérése során pedig KRESZ, műszaki és fuvarozási ismeretekkel kapcsolatos kérdésekre kellett válaszolni, valamint a rakományrögzítés, a vezetési és pihenőidők szabályai és az üzemanyag-takarékos járművezetés témakörök is szerepeltek a tematikában. A négy elődöntő első helyezettje és ezen felül az összesített eredmények alapján a legmagasabb pontszámot elért további hat versenyző került be az október 4-én megrendezett döntőbe.

Az ún. papagályozás az egyik legnahezebb fealdatok közé tartozott

A döntőben végrehajtandó feladatok között egy nagyon komplex gyakorlati feladatsor teljesítése és egy írásbeli teszt is szerepelt, melyet tanpálya-modulok és szimulátoros feladatok tettek színesebbé és talán nehezebbé is - az eddig felsorolt etapok során tapasztalt nehézségi szinthez képest. A döntőbe jutottak többek között éles manővereket hajtottak végre a zsámbéki tanpálya vízoszlopai között, és egy folyadékkal megtöltött tartályos szerelvénnyel is szlalomoztak. Egy közúti baleset szimulálását is meg kellett oldaniuk, a versenybírák arra voltak kíváncsiak, minden biztonsági előírást betartva, szakszerűen járnak-e el a sofőrök az oltás során.

Az legjobb sofőrnek járó elismerést a Baranya megyei Lánycsókról származó Szalai Gábor (Klippel Kft) szerezte meg, aki az eredményhirdetés után így nyilatkozott: „Remek feladatokat találtak ki a szervezők. Azt hiszem, kollégáim nevében kijelenthetem, hogy nagyon sokat tanultunk a verseny során. Boldog vagyok, hogy én lettem az első! Szinte el sem hiszem, hogy én vagyok az ország legjobb kamionsofőrje. A nettó 1 millió forintnak pedig meglesz a helye a családban”.

Szalai Gábor, a Klippel Kft. alkalmazottja, aki tavaly éppen lecsúszva a dobogóról, a negyedik helyet szerezte meg

Az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság alelnöke, dr. Halmosi Zsolt rendőr vezérőrnagy, mint a rendezvény főtámogató képviselője, valamint a megmérettetés kitalálója, a NiT Hungary munkáltatói szervezet elnöksége nagyon büszke a versenyzőkre, akik komoly szaktudásról tettek tanúbizonyságot a feladatok során.

A folyadékkal töltött tartálykocsi bóják közötti terelgetése sem tartozott a könnyű feladatok közé

„Látva ezt a férfias küzdelmet, s hogy milyen sikeres a kezdeményezés, úgy érzem, megvan a létjogosultsága ennek a versenynek, jövőre is szeretnénk mindenképpen megrendezni. Nemcsak a sofőröknek remek visszajelzés, szakmailag milyen szinten állnak, hanem a vállalkozókat is büszkeséggel töltheti el, hogy náluk dolgozik az ország legjobb kamionsofőrjeinek egyike” – mondta Dittel Gábor a NiT Hungary ügyvezető főtitkára, aki reméli, ezzel a kezdeményezéssel mind több fiatal kap kedvet ehhez a hivatáshoz.

Aztán a rántópad, majd a vizes-gyantás felületen a vízoszlopok kerülgetése következett

Helyezések:
1. Szalai Gábor - Klippel Kft.
2. Rácz Imre - Egger Kft.
3. Aradi Zsolt - BGS Trans Imex Kft.
4. Nagy Lajos - Klippel Kft.
5. Kondér Tibor - J & S Speed Kft.
6. Miklósi László - TRÉLOG Kft.
7. Lászka Péter - Pemika Trans Kft.
8. Hanzli Csaba - J & S Speed Kft.
9. Tóth István - Waberer’s International Zrt.
10. Huszka Erik - Erizo Grain Kft.

A vetélkedő fő támogatói:

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....