Nissan GT-R50

50 éves különkiadású Nissanok New Yorkból

2019.08.14.

370Z és GT-R, utóbbi komolyabban felpaprikázva: kellemes meglepetéseket tartogatott a Nissan standja a 2019-es New York-i Nemzetközi Autószalonon. A japánok több modellje is 50. évfordulós különkiadással ünnepelt, így több szempontból is megérte a Lincoln alagúton keresztüli, hosszas manhatteni araszolás.

Az eredeti Datsun 240Z 1970-es bemutatkozása azonnali sikerekkel kecsegtetett a Nissannál. A Z jelzést viselő sportos atléták 370-es tagja tiszteleg mindössze egyetlen egy betű előtt, amely sokak szívét megdobogtatja a mai napig. A hódolat részeként az 50th Anniversary Edition névre keresztelt különkiadások vásárolhatók a 2020-as modellévű 370Z-ből.

A motorháztető alatt továbbra is a 3,7 literes, 337 lóerős szívómotor dolgozik. Alapesetben hatfokozatú manuális sebváltót kapunk a 31 ezer dolláros árért cserébe, fordulatszám-előszabályozással, de választhatjuk a hétfokozatú automatát is váltófülekkel. Továbbra is a hátsó, már Bridgestone Potenza 007 sportgumikkal szerelt kerekek hajtottak, a diffi pedig szintén megmaradt a hagyományosnak. Kell ennél több?

A 370Z 50th Anniversary Edition a Sport felszereltségű modellt bolondítja tovább egy jó adag optikával, ide tartozik az egyedi festés és a 19 colos felnik is, illetve egyebek mellett néhány belső díszítő motívum.

De a – közismertebb nevén - Fenevad is mérföldkőhöz érkezett, így a GT-R-ből is pompázott a standon az 50 évre emlékező különkiadás. Valahogy már évek óta nyugdíjba akar vonulni ez a sportautó, azonban tudása és formája a mai napig megállja a helyét a teljesítmény szerelmeseinek körében – vagy hadd említsem azokat a sportüléseket, amelyekhez hasonlókat a mai napig csak kevesen kínálnak. Szóval még mindig marad, sőt, mi több! Az alap, a Track Edition és a NISMO modell is frissítésen esett át.

Ebbe beletartoznak az új és könnyebb motorkomponensek, az új, illetve a GT3-as versenysorozatból származtatott turbófeltöltők. Az összkerékhajtás megmaradt, viszont a felfüggesztésen és a kormányzáson is változtattak a jobb kanyarstabilitás érdekében. A közepesen hardcore Track variánshoz is elérhető a karbon-kerámia szett, a több mint 600 lóerőre felpiszkált V6-os biturbó mellé nem árthat, amely eddig a NISMO privilégiuma volt csak. De ez utóbbi is kb. 30 kg-os fogyókúrán esett át, testvérével egyetemben karbon a teteje, sőt, felvágott sárvédőket és újfejlesztésű abroncsokat is kapott, így a versenysport közelsége valósággal süt a GT-R-ről, amely immáron 20 colos, könnyített felniken gördül az utcán, és kék végű, titán kipufogórendszerén keresztül kürtöli széjjel a nagyvilágba, hogy a Nissan legerősebb közúti verdája, köszöni szépen, jól van, él és virul!

A hatfokozatú, dupla kuplungos automata agresszívabb pályamódot kapott, így keményebb és egyben gyorsabb visszakapcsolásokra képes. A limitált széria színpalettája csupán kettő, de annál jelentőségteljesebb tagot számlál: a versenysportból hozta el a jellegzetes fehérét és kékjét a Nissan. Az 50 évfordulós kiadás egyedi vonásai a beltérben is visszaköszönnek, például a logós üléseken vagy a váltó gombján.

Mi ez, ki ez a Nissan GT-R, hogy még mindig nem ment nyúgdíjba, csak frissítgetik már egy évtizede? Talán Sylvester Stallone vagy Arnold Shwarzenegger, ha már a kontinensen járunk...Hiába, a jó receptet nem szabad lecserélni. A nagyi rétese is évtizedekig a legjobb.

A standon lehetőségem nyílt jobban és nyugodtabban szemügyre venni az Italdesign által készített és nem a következő generációra hasonlító tanulmányautót.

Esetében abszolút igaz a mondás, miszerint a kevesebb néha több: a hátsó fertályon mintha elvették volna az anyagot a tervezők, s a kerek lámpák így kiemelkenek a már kevésbé gömbölyded formából. Mesés az összhatás, amelyet a képek nagyon nehezen adnak vissza. A front szögletesebb, de tetszetős, beillene a következő generációnak, de a koncepció megjelenésekor már hangsúlyozta a Nissan, hogy ez nem az utód külleme... Pedig annyira nem bánnánk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....