Nissan GT-R50

50 éves különkiadású Nissanok New Yorkból

2019.08.14.

370Z és GT-R, utóbbi komolyabban felpaprikázva: kellemes meglepetéseket tartogatott a Nissan standja a 2019-es New York-i Nemzetközi Autószalonon. A japánok több modellje is 50. évfordulós különkiadással ünnepelt, így több szempontból is megérte a Lincoln alagúton keresztüli, hosszas manhatteni araszolás.

Az eredeti Datsun 240Z 1970-es bemutatkozása azonnali sikerekkel kecsegtetett a Nissannál. A Z jelzést viselő sportos atléták 370-es tagja tiszteleg mindössze egyetlen egy betű előtt, amely sokak szívét megdobogtatja a mai napig. A hódolat részeként az 50th Anniversary Edition névre keresztelt különkiadások vásárolhatók a 2020-as modellévű 370Z-ből.

A motorháztető alatt továbbra is a 3,7 literes, 337 lóerős szívómotor dolgozik. Alapesetben hatfokozatú manuális sebváltót kapunk a 31 ezer dolláros árért cserébe, fordulatszám-előszabályozással, de választhatjuk a hétfokozatú automatát is váltófülekkel. Továbbra is a hátsó, már Bridgestone Potenza 007 sportgumikkal szerelt kerekek hajtottak, a diffi pedig szintén megmaradt a hagyományosnak. Kell ennél több?

A 370Z 50th Anniversary Edition a Sport felszereltségű modellt bolondítja tovább egy jó adag optikával, ide tartozik az egyedi festés és a 19 colos felnik is, illetve egyebek mellett néhány belső díszítő motívum.

De a – közismertebb nevén - Fenevad is mérföldkőhöz érkezett, így a GT-R-ből is pompázott a standon az 50 évre emlékező különkiadás. Valahogy már évek óta nyugdíjba akar vonulni ez a sportautó, azonban tudása és formája a mai napig megállja a helyét a teljesítmény szerelmeseinek körében – vagy hadd említsem azokat a sportüléseket, amelyekhez hasonlókat a mai napig csak kevesen kínálnak. Szóval még mindig marad, sőt, mi több! Az alap, a Track Edition és a NISMO modell is frissítésen esett át.

Ebbe beletartoznak az új és könnyebb motorkomponensek, az új, illetve a GT3-as versenysorozatból származtatott turbófeltöltők. Az összkerékhajtás megmaradt, viszont a felfüggesztésen és a kormányzáson is változtattak a jobb kanyarstabilitás érdekében. A közepesen hardcore Track variánshoz is elérhető a karbon-kerámia szett, a több mint 600 lóerőre felpiszkált V6-os biturbó mellé nem árthat, amely eddig a NISMO privilégiuma volt csak. De ez utóbbi is kb. 30 kg-os fogyókúrán esett át, testvérével egyetemben karbon a teteje, sőt, felvágott sárvédőket és újfejlesztésű abroncsokat is kapott, így a versenysport közelsége valósággal süt a GT-R-ről, amely immáron 20 colos, könnyített felniken gördül az utcán, és kék végű, titán kipufogórendszerén keresztül kürtöli széjjel a nagyvilágba, hogy a Nissan legerősebb közúti verdája, köszöni szépen, jól van, él és virul!

A hatfokozatú, dupla kuplungos automata agresszívabb pályamódot kapott, így keményebb és egyben gyorsabb visszakapcsolásokra képes. A limitált széria színpalettája csupán kettő, de annál jelentőségteljesebb tagot számlál: a versenysportból hozta el a jellegzetes fehérét és kékjét a Nissan. Az 50 évfordulós kiadás egyedi vonásai a beltérben is visszaköszönnek, például a logós üléseken vagy a váltó gombján.

Mi ez, ki ez a Nissan GT-R, hogy még mindig nem ment nyúgdíjba, csak frissítgetik már egy évtizede? Talán Sylvester Stallone vagy Arnold Shwarzenegger, ha már a kontinensen járunk...Hiába, a jó receptet nem szabad lecserélni. A nagyi rétese is évtizedekig a legjobb.

A standon lehetőségem nyílt jobban és nyugodtabban szemügyre venni az Italdesign által készített és nem a következő generációra hasonlító tanulmányautót.

Esetében abszolút igaz a mondás, miszerint a kevesebb néha több: a hátsó fertályon mintha elvették volna az anyagot a tervezők, s a kerek lámpák így kiemelkenek a már kevésbé gömbölyded formából. Mesés az összhatás, amelyet a képek nagyon nehezen adnak vissza. A front szögletesebb, de tetszetős, beillene a következő generációnak, de a koncepció megjelenésekor már hangsúlyozta a Nissan, hogy ez nem az utód külleme... Pedig annyira nem bánnánk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.22
Francisco Juska Filho Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.22
Aláírt egy megállapodást a Scania a dél-koreai építőgépgyártóval, a Doosan Infracore vállalattal a....
2020.01.22
Egy elektromos autó átlagosan kilométerenként 70 grammnyi szén-dioxidot termel, csak nem....
2020.01.22
Bemutatták a világ első hidrogén üzemanyagcella meghajtású, személyszállításra is alkalmas, magyar-....
2020.01.22
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Forgalomellenőrző Alosztályának járőrei az M1-es....
2020.01.22
Mit hozott Kaliforniába a Toyota? A japán óriásmárkánál lassacskán ráéreznek a sportos vérvonalra....
2020.01.22
A Toyota versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing a 2018-as kontruktőri és 2019-es egyéni WRC....
2020.01.22
Tavaly 9 százalékkal csökkent a Geely Automotive Holdings, a legnagyobb kínai autógyártó eladása,....
2020.01.22
Egy magazin felkérésére különleges projektbe fogtak a Lexus európai formatervezői, és elképzelték,....
2020.01.22
Kilenc pontból álló csomaggal enyhítené Bécs városa a belvárosban található e-rollerek....