Aston Martin DB11

640 lóerős királyt avattak az Aston Martinnál

2018.05.30.

Az angol és kuvaiti tulajdonosi gárda történelmi pillanatokat él át az Aston Martinnál az elmúlt néhány évet tekintve. A DB11-es széria kelendőségét még tovább fokozzák egy különleges változattal, amely 330 km/óra feletti száguldásra képes.

2017-ben az Aston Martin rekordnak számító, negyedmilliárd fontos plusz profitra tett szert, miután eladásai először lépték át az 5 ezres küszöböt 2008 óta. A 2018-as márciusi, Genfi Autószalonon Andy Palmer elnök elmondta, sikerült stabillá tenni a céget, és egy új fejezet kezdődik a Second Century Plan névre keresztelt fejlődési ütemtervben.

A DB11-es modellcsalád 610 lóerős, V12-es motorral szerelt változatától búcsúzunk a modell harmadik évében. A trón azonban nem üresedik meg, hiszen az Aston Martin Racing (AMR) keze nyomán 639 lóerős kivitellel búcsúzik az általunk Genfben meglesett, 5.2-es erőforrás. Nyomatéka megmaradt a lenyűgöző, 700 Nm-es szinten, azonban 0-100-as sprintideje két tizedmásodperccel 3,7-re csökkent.

A sebességváltó fokozatait újra osztották, emellett finomítottak a karosszérián és a kipufogórendszeren is. A komoly, 334 km/órás végsebességhez 255 és 295 mm széles abroncsok, 20 colos felnik, elöl 400, hátul 360 mm átmérőjű féktárcsák tartoznak – 6, illetve 4 dugattyús féknyergekkel! A kizárólagos hátsókerékhajtáshoz széria az adaptív lengéscsillapítás, a rajtautomatika és a stabilitáskontroll.

Az Aston Martin Racing nemrég létesített új tesztközpontot a Nürburgringen, így nem volt indokolatlan a csúcsmodellt ehhez kapcsolódóan bemutatni. A VIP vendégek és az újságírók övezte megnyitó az Aston Martin Festival keretén belül zajlott. A létesítmény teljeskörű támogatást nyújt az ügyfeleknek, vezetéstechnikai oktatások és nürburgringi taxi szolgáltatás is szerepel a terítéken – természetesen 600 lóerő felett. A szerviz terén képesek helyben kiszolgálni a vérbeli ritkaságokat is, nevezetesen a One-77, a Vulcan és a nemrég bemutatott Valkyre modelleket is.

Az AMR gárda keze nyomán még több teljesítményorientált modell érkezhet a jövőben, mindegyik szériából terveznek egy AMR verziót is a 2017-es, genfi bejelentések alapján – a már meglévő Vantage AMR és AMR Pro mellet hamarosan a Rapide-ból is.

Andy Palmer elnök megjegyezte, idejét látták egy erősebb változat bemutatásának, az 5,2 literes motorban rejlő lehetőségek kihasználásának. Mivel a DB11 2016-ban debütált, jó ötlet volt egy átdolgozott csúcsverzió piacra dobni. A koronát viselő királymodell így nemcsak színesíti a kínálatot, de kétség kívül a korábbi ínyencségekhez hasonlóan a gyűjtők nagy kedvencévé válik idővel.

A nagy elismerések közé tartozik egyébként például a francia Aston Martin klubba való bekerülés, erről a 2018-as párizsi Rétromobile-on tudtunk meg többet. Nos, egy ilyen 639 lóerős ritkasággal ez sem lesz annyira nehéz! Hiszen egy 100 darabos különkiadás is készül a DB11 AMR-ből: három féle, egyedi dizájncsomagokból választhatunk. Az alapár ilyenkor meghaladja a 200 ezer fontot…

Akik még tovább szeretnék fokozni az alapmegjelenést és a versenyzős életérzést, azoknak karbon motortakaró burkolat, karbon kormánykerék és egyedi hátsó légterelő jár – természetesen felár ellenében. Az egyedi bőröndszett most is elérhető, a táskák méreteikben igazodnak az autóhoz, no és persze milliós nagyságrendű árukkal sem állnak távol attól.

Az alapjaiban véve inkább kényelmes, mint sportos márka egyedülálló vezetési élménnyel jutalmaz. A kínálat oszlopos részét jelenleg a James Bond-inspirált Vantage és a DB11 alkotja V8-as és utóbbihoz opcionálisan elérhető V12-es motorral.

A DB11 kiszállításai 2018 második felében kezdődnek. Németországban például közel 220 ezer eurót kell érte leszurkolni, ezt csak növelni lehet az extrákkal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....