Porsche 911 GT3 RS

65 millióba kerül a legerősebb szívómotoros Porsche

2018.02.22.

A Porsche Motorsport-részlege a Genfi Autószalonon lerántja a leplet Weissach legfrissebb büszkeségéről: az új 911 GT3 RS egy versenysportból származó futóművel és egy 520 lóerős (383 kW), négyliteres, magas fordulatszámú szívómotorral mutatkozik be. 

A keményvonalas sportautó a 911 GT3 alajain nyugszik, de a mérnökök alaposan továbbfejlesztették. Ennek megfelelően a megnövelt teljesítményű erőforráshoz olyan futóművet terveztek, ami az újrakalibrált hátsókerék-kormányzással összedolgozva fantasztikus menetdinamikát és precizitást szavatol. A 911 GT3 RS mindössze 3,2 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, végsebessége 312 km/h. Az újdonsággal együtt a Porsche sportrészlege egy éven belül három utcai 911 GT-sportautót prezentált: a GT3-at, a GT2 RS-t, most pedig a GT3 RS-t.





Aerodinamika és versenysportot idéző utastér



Az optimalizált tömegű, kiszélesített karosszéria kialakítása, valamint a 911 GT3 RS modellekre jellemző fix hátsó légterelő az aerodinamika jegyében született, az utastérben pedig versenyhangulat uralkodik. A szénszálas kagylóülések extrém menetdinamikai helyzetekben is biztos oldaltartásról gondoskodnak. A könnyített, tárolóhálóval és ajtóbehúzó füllel ellátott ajtóborítások, a mérsékelt szigetelés, valamint az új, könnyű súlyú hátsó borítás szintén a mo-dell fokozott sportosságára reflektál.





A legerősebb szívómotor 520 lóerővel



A 911 GT3 RS lemezei alatt a Porsche GT-sportrészleg 4-literes, hathengeres szívómotorja csúcsformában van, eddig még soha nem volt ennyire erőteljes: a boxermotor 20 lóerővel (15 kW) magasabb teljesítményre képes, mint az elődmodellben és a 911 GT3-ban. A 9.000/percig forgatható erőforrás egy vérbeli versenymotor. A speciálisan hozzáigazított hétsebességes Por-sche Doppelkupplung (PDK) duplakuplungos automataváltónak, valamint a kivételes kvalitásokkal rendelkező futóműnek is köszönhetően az újdonság fantasztikus menetdinamikai képességekkel büszkélkedhet.





Versenytechnikájú futómű és Clubsport-csomag



A lenyűgöző menetdinamika elérésében fontos szerepet kap a versenytechnikájú futómű. Az összes lengőkar egyedi gömbcsuklókkal van ellátva, pontosabb irányíthatóságot biztosítva a hagyományos elasztokinematikus csapágyazással szemben. Az extra könnyű kerekeken friss fejlesztésű sportabroncsok feszülnek: a 20 colos, 265/35 méretű első gumiabroncsok az agilitást és a pontos irányíthatóságot, míg a 21 colos, 325/30-as hátsó papucsok a tapadást hivatottak fokozni.



Az összes aktuális GT-sportmodellhez hasonlóan a 911 GT RS-hez is rendelkezésre áll a Clubsport-csomag, mégpedig felár nélkül. A versenysport-orientált használathoz tervezett csomag egy speciális bukókeretet, egy kézi, versenysportból származó tűzoltó készüléket, hatpontos biztonsági övet, valamint egy akkumulátor-áramtalanító kapcsoló előkészítést tartalmaz.





Opcionális Weissach-csomag és magnézium kerekek a további tömegcsökkentéshez



Azok, akik még magasabb szintű versenypályás teljesítményre, illetve különlegességre vágynak, tovább csökkenthetik a 911 GT3 RS tömegét az opcionális Weissach-csomag megrendelésével. A motorsport-orientált csomag többek között kiegészítő szénszálas elemeket tartalmaz a futóműnél, a belső térben, valamint a karosszérián, opcionálisan pedig extra könnyű magnézium kerekeket is rendelhetnek az ügyfelek. A legkönnyebb konfigurációban a Porsche 911 GT3 RS norma szerinti tömege csupán 1.430 kg – megtankolva, és egy 75 kg tömegű sofőrt is beleértve.



Piaci bevezetés és árak



Az új Porsche 911 GT3 RS máris előrendelhető a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben, a piaci bevezetés pedig idén áprilisban várható. A csúcsteljesítményű sportautó hivatalos alapára Magyarországon bruttó 65.149.000,- forint, regisztrációs adó nélkül.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.21
Az új BMW 8-as Coupé világpremierje vadonatúj fejezettel bővíti a bajor prémiummárka szenzációs....
2018.06.21
15.000 európai autós megkérdezésével és vezetési tapasztalatai alapján fejleszetette ki új....
2018.06.21
Jó tanácsokat nyújt a Scania alkalmazásalapú járművezető-képzése a városi áruelosztásban dolgozó....
2018.06.21
Június 15-én hivatalosan is véget ért a tanítás, így beköszöntött az iskolaszünet. A Gfk Hungária....
2018.06.20
A Ford Motor Company és a Volkswagen AG ma bejelentették, hogy szándéknyilatkozatot írtak alá és....
2018.06.20
Van valami ebben a Volkswagenben, ami a többitől idegen. Visszafogott, de divatos forma, takarékos....
2018.06.20
- A német Porsche sportkocsi gyártó vállalat 10 százalékos részesedést vásárolt az elektromos autók....
2018.06.20
Taycan névre keresztelték a Porsche első teljesen elektromos – eddig Mission E concept néven....
2018.06.20
Valery Momot Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.06.20
A svájci Emil Frey Lexus Racing csapata az RC F GT3 -as versenygépekkel a Paul Ricardon szerzett....