Ferrari

670 lóerős turbómotor hajtja az új Ferrarit

2015.02.03.

A 458 Italia az alapos modellfrissítés után 488 GTB néven folytatja a pályafutását.

Az emissziós normák és a lóerőháború miatt a Ferrari is kénytelen volt turbómotorra váltani a 458 utódjának kifejlesztésekor. A 2009-ben bemutatott középmotoros sportkocsit olyan alaposan átdolgozták, hogy szinte már új modellről beszélhetünk.

Az 1987-es F40 óta nem volt középmotoros, turbófeltöltésű modellje az olasz márkának, ezt a sort töri meg most a 488 GTB, amelybe egy 3,9 literes, ikerturbós V8-as került. Az erőforrás 670 lóerős teljesítménye kereken 100 lóerővel múlja felül a régi 458-as 4,5 literes szívó V8-asnának erejét. Az új motor 8000-es fordulatszámnál adja le a legnagyobb teljesítményét, ami 1000-rel alacsonyabb a régiénél, de egy turbós motortól ez is kimagaslóan magas érték.

Még a lóerőknél is jobban nőtt a nyomaték, 540 Nm helyett már 760 Nm próbálja elfüstölni a hátsó gumikat, és ezt a hatalmas erő már 3000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az új Ferrari neve arra utal, hogy a V8-as motor minden hengere 488 köbcentiméter térfogatú.

A hétfokozatú, Getrag-fejlesztésű duplakuplungos sebességváltót alaposan átdolgozták, hogy megbirkózzon a korábbinál lényegesen nagyobb nyomatékkal. A gyorsabb váltónak és a nagyobb erőnek köszönhetően a 488 GTB már kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra (458: 3,4 másodperc), a végsebessége pedig eléri a 330 km/h-t (458: 325 km/h). Nemcsak erősebb, hanem takarékosabb is lett a kocsi, az átlagfogyasztást a kisebb motorral és a HELE start-stop rendszerrel 13,4-ről 11,4 literre szorították le.

Továbbfejlesztették a 458 Specialéban bemutatott Side Slip Angle Control rendszert, ami úgy engedi keresztben autózni a sofőrt, hogy ha az elvesztené uralmát a gép felett, akkor azért közbeavatkozik, és megakadályozza a megpördülést. Ez főként azoknak a tulajdonosoknak lesz hasznos, akik nem rendelkeznek Kimi Räikkönen vezetési képességeivel.

A Ferrari 458 GTB a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be, de a gyártását csak ősszel kezdik meg, miután nyáron legyártották az utolsó 458 Italiát is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....