Audi Hungaria Motor Kft.

Ahol vulkánkitörés és hurrikán nehezíti a beszállítók életét

2016.10.25.

Munkatársunk a közelmúltban részt vett az Audi mexikói gyárának avatásán, amelyről tudósítottunk. Ezúttal az Audi mexikói beszállítói parkját mutatjuk be.

San José Chiapa jó kétórányi autóútra fekszik Mexikóvárostól. Itt épült fel az első, Amerikában fekvő Audi-gyár. Közvetlen közelében fekszik a JIS Beszállítói Park, amelyet az Audi mexikói partnerével, az O’Donell céggel közösen hozott tető alá.

Beszállítói park - hegyek között, inpozáns infrastruktúrával.

2014-ben született meg az elhatározás, hogy a gyár nyitására a beszállítói parknak is állnia kell. Egy hatvan hektáros területet jelöltek ki a parknak, a beépített terület jelenleg 26 hektár. Van tehát bőven hely a bővítésre.

Ahogy az Audi mexikói gyára, úgy a beszállítói park is első látásra elárulja, hogy német a tulajdonos. Pedantéria mindenütt, hatalmas parkolók az épület előtt, kifogástalan utak épületen belül, növények, parkosított terület mindenhol.

Akár a győri beszállítói parkban is érezhetnénk magunkat, ha nem lennének a közelben magas hegyek, az udvaron pedig ezerféle kaktusz, amely egyértelműen Mexikóra utal.

Itt minden az Audiról és a kaktuszokról szól. Ez éppen a képzési központ, mert a gyár és a beszállítói park mellett az is épült.

Ha már a magas hegy szóba került, akkor érdemes ennél a témánál egy kicsit elidőzni. Az egyik hegyen van egy működő vulkán, amely jelenleg is folyamatosan füstöl, jelezve, hogy bármikor kitörhet. Ha ez megtörténik, mint ahogy a múltban sokszor előfordult, az egy plusz kihívás a beszállítóknak éppúgy, mint a gyártóknak. Útlezárások, elterelések vagy éppen kényszerszünet bármikor előfordulhat, amire a beszállítóknak is fel kell készülni.

Beszállítói parkhoz méltó avatási környezet.

De van egy másik tényező, amely Mexikóban ugyancsak plusz terhet jelenthet a beszállítóknak. Az ország földrajzi fekvése miatt gyakoriak a földrengések, amelyek a beszállítók számára plusz terhet jelenthetnek.

A harmadik sarkalatos időjárási tényező a hurrikán. Időnként lecsap az országra, ezt a faktort ugyancsak nem lehet kihagyni a különleges tényezők közül.

Az Audi minden körülmények között elvárja, hogy a Q5-ösök gyártásához időben minden megérkezzen. Tudják ezt a beszállítók is, így különleges időjárási gátló tényezők esetén nyilván nagyobb tartalékokat halmoznak fel a parkban.

A karikák az Audi jelképei, Mexikóé a kaktusz.

Az új generációs Q5-ös gyártásához jelenleg több mint száz beszállítót foglalkoztat az Audi. Magában a JIS Parkban pedig hét nagy vállalkozás telepedetett le, ezek a Faurecia ET, HBPO, a Thyssen Krupp Automotive, a Truck and Wheel, a TI Automotive, a Kuehne+Nagel és a Synecron.

A globalizált világ jele, hogy a hét nagy cég közül jó pár Magyarországon is érdekelt.

És ha már beszállítók, akkor a parkban járva feltettük a kérdést, hogy vajon az Audi Méxicó-nak - spanyolosan így írják, - van-e magyar beszállítója? Bennünket is meglepett, amikor igen választ kaptunk. Az Audi Hungaria Motor Kft. a magyar beszállító, amely a következő év elejétől motorokat szállít Győrből San José Chiapa-ba.

Czechmeister Mónikától, aki ugyancsak részt vett a gyáravatón és a beszállítói park bemutatásán, azt kérdeztük Mexikóban, hogyan jutnak el Győrből a motorok Közép-Amerikába?

A repülőgépes szállítás nagyon költséges lenne, így természetesen tengeri úton, hajóval szállítjuk majd a győri motorokat Mexikóba – kaptuk a választ.  Azt pedig már az Audi mexikói alkalmazottai mondták el, hogy a kikötőből kamionok hozzák el a gyárba a motorokat, mivel Mexikóban alig van vasúti közlekedés.

És a ma is működő vulkán az Audi-gyár közelében. A felhős idő miatt nehéz volt jó képet készíteni, így a wikipedia fotóját használjuk. A vulkán neve nyelvtörő: Popocatépetl, amit Mexikóban csak Poponak becéznek. Így ezért könnyebb kiejteni. És erotikusabb is

Ennek az az oka, hogy a hegyeken átvezető sínek kiépítése igen költséges lenne, s a földrengések is komoly veszélyt jelentének a hegyekben átvezető kötött közlekedésre.

Mindez persze látszik a mexikói logisztikán. A magyarországi kamionoknál háromszor nagyobb járművek közlekednek arrafelé, a számuk is összehasonlíthatatlanul nagyobb, mint nálunk. Ez persze komoly hatással van a közlekedésre, a nagy dugók miatt nagy türelemre van szüksége annak, aki Mexikóban akár utasként, akár pedig sofőrként közlekedik.

A település neve sem egyszerűbb magyarul. Spanyolul San Jose Chiapa: fonatikusan Szan  Hosé Csiápa.

De térjünk vissza a mexikói beszállítói parkhoz. Jelenleg ezer ember dolgozik itt, a gyárban pedig hamarosan 4.200 alkalmazott lesz. Ha ehhez hozzá számítjuk a több mint száz beszállítót, akkor kijelenthetjük, mind foglalkozatásban, mind pedig megrendelésben az Audi ugyanolyan komoly tényező Mexikóban, mint Magyarországon. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.19
A Kazincbarcikai Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen jármű önkényes elvételének bűntette....
2024.03.19
Othmar Michl az Uniqa Biztosító Zrt. vezérigazgatója, a Magyar Köztársasági Érdemrend....
2024.03.19
Nemtetszésüknek adtak hangot a Forma-1-es pilóták a 24 futamosra felduzzasztott versenynaptár miatt....
2024.03.19
Felelősségre vonhatják az autóst, aki nem tett eleget segítségnyújtási kötelezettségének. ..
2024.03.19
Rengeteg olyan autóst talált a rendőrség egy hét alatt, aki nem használta ezt az alapvető....
2024.03.19
Az MHP tanácsadó cég az év eleje óta a Porsche AG teljes tulajdonában van. A cég jelenleg közel....
2024.03.18
Teszteltük a Honda CR-V csúcsmodelljét, a temérdek kényelmi és biztonsági extra meggyőző volt,....
2024.03.18
Összeütközött egy busz és egy szeményautó a IX. kerületben - ez már a második fővárosi buszbaleset....
2024.03.18
Gerald (52) egy bécsi, Donaustadtban levő benzinkúton akarta kitakarítani VW-jét. Amikor meglátta a....
2024.03.18
Hét év szünet után újra Zsiros Gábor lesz a navigátora a rali országos bajnokságban legutóbb....