Audi A8
Az Audi sokáig csak az A6 Avantból készített Allroad Quattrót, de egy idő után rájött, hogy a kisebb modellből, az A4 Avantból is megéri elkészíteni a terepkombi változatot. A nagyobb, hosszmotoros modellek közül eddig csak az A8 maradt ki, ami nem csoda, mivel a luxuslimuzinból nem is létezik gyárilag Avant. Igaz, 2001-ben az Avantissimo tanulmányautóval az Audi már megmutatta, hogy milyen lehetne az 5 méter hosszú óriáskombi, de az az autó végül megmaradt koncepciónak, sosem került gyártásba.
A milánói székhelyű kis dizájnstúdió és karosszériaépítő, a Castagna azonban úgy döntött, hogy érdemes belevágni az A8 kombivá alakításába. „Ha már lúd, legyen köver” alapon nem is álltak meg ennyinél, hanem rögtön egy terepes Allroad változat megalkotását tűzték ki célul, ráadásul a csúcsverzióból, amit az 500 lóerős, 6,3 literes W12-es motor hajt. Az A8 Allroad alapjául nem a jelenlegi, hanem a 2011 és 2017 között gyártott D4-es A8 generáció szolgál, ez a nemzedék még a rövidebb változatában is 513 cm hosszú.
Két grafikát már ki is adtak a készülőben lévő szuperkombiról, amely azonnal és könnyen azonosítható Allroad Audiként. A szokásos terepkombis részletek, a kerékjáratok fényezetlen műanyag védőbetétei és a tetősínek természetesen nem maradhattak le az autóról, az viszont igazi meglepetés, hogy magát a tetőt szénszálból készítették el, és nem a karosszéria színére, hanem feketére fényezték. Ahogy illik, kapott egy ablaktörlőt a hátsó szélvédő, de a legszebb részlet talán a küszöbökön és a lökhárítókon megjelenő krómozott betét.