autósport

Alonsóval tarolt a Toyota a Sebring 1000 mérföldesen

2019.03.18.

A TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelemmel zárta az 1000 mérföldes Sebring futamot, ezzel tovább növelve előnyét a mezőny élén a 2018-2019-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) hatodik fordulója után. Az elsőként ért célba érő 8. rajtszámú 1000 lóerős Toyota hibrid versenygép egyik pilótája Fernando Alonso volt.

A nagyszámú, lelkes közönség előtt zajló, nyolcórás futam végén Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso autója, a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID első helyen ért célba; ezzel harmadik győzelmüket aratták az idényben, és 15 pontra növelték az előnyt a világbajnoki mezőny második helyezettje előtt. Egy körrel lemaradva a győztes autó mögött Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López versenygépe, a 7. rajtszámú TS050 HYBRID futott be a második helyen, miután sikerült behozniuk a futam közepén elvégzett javítás miatt elvesztegetett időt.

Ez az eredmény már az ötödik kettős győzelem az idényben a csapat számára. Kamui leggyorsabb köre (1 p 41,800 mp) egyben újabb rekord a futam történetében, miután a csütörtöki időmérő edzésen Fernando is rekordidőt futott. Ez azt jelenti, hogy a 2018-2019-as idény vége előtt két fordulóval a TOYOTA GAZOO Racing 53 ponttal áll az élen a csapatok mezőnyében. A hatórás Spa-Francorchamps futam május 4-én következik, ahol a csapat akár meg is szerezheti a világbajnoki címet – egy fordulóval a befejezés előtt.

Hisatake Murata, a csapat elnöke:

„Nagyon elégedett vagyok, hogy a TOYOTA GAZOO Racing csapata és a TS050 HYBRID megszerezte első győzelmét az 1000 mérföldes Sebring futamon. Szereplésünk nem volt könnyű, de végül sikeresen zártuk a versenyt. A csapat összes tagja jól alkalmazkodott az itteni, eltérő követelményekhez, és valóban keményen hajtott ezért az eredményért. Köszönöm nekik és floridai szurkolóinknak is, akik a hosszútávú versenyzés iránti rajongásukkal és lelkesedésükkel igazán különlegessé tették számunkra itteni első látogatásunkat. Remélem, élvezték a versenyt, és azt kívánom mindenkinek, hogy izgalmas és sikeres 12 órás Sebring futamot lásson holnap is.”

Fernando Alonso:

„Örömteli nap ez a számunkra. Sok tesztelés és felkészülés után érkeztünk erre a nehéz pályára, de biztosak voltunk abban, hogy jól fogunk szerepelni – különösen, mivel a pole pozícióból rajtolhattunk. A futam elejétől kezdve igyekeztünk kerülni a kockázatot. Az eső kimerített minket, de Kazuki fantasztikusan ment a rossz körülmények között is, így végül sikerült győznünk ezen a történelmi versenyhelyszínen.”

1000 mérföldes Sebring futam

1. 8. rajtszámú TOYOTA GAZOO Racing 253 kör

2. 7. rajtszámú TOYOTA GAZOO Racing +1 kör

3.11. rajtszámú SMP (Aleshin/Petrov/Hartley) +11 kör

4. 37, rajtszámú Jackie Chan DC (Heinemeier-Hansson/King/Stevens) +14 kör

5. 36. rajtszámú Signatech Alpine (Lapierre/Negrao/Thiriet) +14 kör

6. 31. rajtszámú Dragonspeed (Gonzalez/Maldonado/Davidson) +16 kör

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.04.23
Utazzunk és hallgassuk közben kedvenc előadónkat Hi-Res Audio minőségben. Kicsi, kompakt és nagy....
2019.04.23
A kairói lúd, avagy A rászedett vőlegény című Mozart-pasticcio ősbemutatójával vette kezdetét az....
2019.04.23
2020 nagyon fontos év lesz a Volkswagen számára. Persze, érkezik az I.D. modellcsalád, de más okból....
2019.04.23
Az elmúlt 96 órában a rendőrök 188 személyi sérüléses közúti közlekedési baleset helyszínén....
2019.04.23
Kína központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport globális átalakulásában és az ehhez kapcsolódó....
2019.04.23
Hová utazzon a család, hol lakjunk, hová járjon a gyerek iskolába - ezekben a kérdésekben mind a....
2019.04.23
A Daimler törölte büdzséjéből az idei párttámogatásokat, azt nyilatkozták, más célokat támogatnak....
2019.04.23
Drámai a gumiszerelő műhelyekben a szakemberhiány Bécsben, azok az autósok, akik az elmúlt napokban....
2019.04.22
Véget ért a személyi sérüléssel járó baleset helyszínelése és a műszaki mentés Nagyfügednél - írja....
2019.04.22
Pár hete jelent meg a hír, miszerint Olaszországban azon vitáznak szakértők, és döntéshozók, hogy....