Forma 1
A bakui pálya egyediségét az adja, hogy olyan, mintha két teljesen különböző pályát építettek volna egybe. Van egy szűk, utcai szakasza (mint Monacóban) és egy Monzához hasonló, hosszú egyeneseket tartogató része is. A pilóták körönként több mint 6 kilómétert tesznek meg, ezzel ez a második leghosszabb pálya a versenynaptárban. A pálya 20 kanyart tartogat és a verseny 49%-át teljesítik a pilóták padlógázon, miközben körönként átlagosan 78-szor váltanak sebességet, 210 km/h átlagsebességnél.
A pálya hosszú, ezért csak 51 kör a táv. Endurance Warranty
Tavaly Nico Rosberg triplázott a versenyen, Hamilton pedig csak ötödik lett, így minden bizonnyal azon lesz, hogy javítson tavalyi eredményén. Minden bizonnyal így van ezzel a tavaly 6. helyezett Valteri Bottas is, de a Red Bull pilótái sem valószínű, hogy aláírnák a tavalyi 7. és 8. helyezésüket. Érdekes módon tavaly csak 5 csapatnak sikerült pontot szerznie a versenyen, a Mercedes, a Ferrari, a Force India, a Red Bull és a Williams is mindkét pilótájával pontszerző helyen ért célba.
Idén új győztest avatunk Formula1.com
A helyszín egyik kuriózuma, hogy a pilóták elképesztő sebességgel érik el a célt, a Mercedesek tavaly a 365 km/h sebességet is megközelítették, de még a végsebbeségben gyengélkedő Renault is 350-el száguldott.
A pálya trükkös és gyors, a világbajnoki verseny kiélezett, így minden adott, hogy egy igazán izgalmas versenyt lássunk a hétvégén, bízunk benne, hogy így is lesz.
A cikk forrása a Formula1.com összefoglalója.