AMTS

AMTS 2016 – "keresd a magyart" standok autói

2016.03.21.

Rövid összeállításunkban a sportos modelleket felvonultató Suzuki standot, a szemet gyönyörködtető Kia modelleket és a legnépszerűbb hazai márka, az Opelnél látottakat vesszük górcső alá. A közös bennük, hogy mindháromnak van magyar vonatkozása…

A sportosság kihangsúlyozása érdekében öltöztették fehérbe, pontosabban hűvös gyöngyház fehérbe a Suzuki modelleket és környezetüket, tudtuk meg az esztergomi márka termékfelelősétől az AMTS-en. A kis túlzással akár erőfitogtatásnak is nevezhető installáció azért nem alaptalan, hiszen minden modellből a legerősebb és egyben legsportosabb kivitelt állították piedesztálra.

Kezdjük talán a legfrissebb sportzakóssal, a Vitara 1,4 literes turbósával, melyet legkönnyebben a hűtőrács krómdíszítéséről és a lámpatestben piros kontúrvonalakat viselő fényforrásról ismerhetünk fel. A downsizing jegyében 1,6-ról 1373 köbcentire visszavett hengerűrtartalomból 140 lóerőt csaltak ki a japán mérnökök, ezáltal az új erőforrás literteljesítményével és 5,5 literes vegyes átlagfogyasztásával igencsak felzárkóztatta a márkát. A fentiekhez 4WD és hatfokozatú manuális váltó is párosul, melyekből az előbbi opció létjogosultsága a leginkább megkérdőjelezhető a magyar piacon.

A Swift Sport esetében sajnos nem számolhatunk be hasonló újdonságokról, mint a Vitaránál, ugyanis a 17 hüvelykes kerekeken guruló háromajtósban még a régi szív dobog. Az 1586 köbcentis szívó aggregát 134 lóerőt produkál, ami bőven elég az utcai huncutkozásokhoz, így élettartama - a turbó nélküliségnek köszönhetően – és egyszerűsége révén kedvelt modellé vált az elmúlt évek során a boyracerek körében is.

A közel 200 lóerőt mozgósító Hayabusháról pedig csak szuperlatívuszokban beszélhetünk, hiszen néhány éve (2012-ben) a nyers erőt már olyan biztonságot adó részletekkel is kiegészítettek, mint például a blokkolás-gátló (ABS) és az erősebb, később fáradó Brembo fékek. Ezáltal már nem csak elvetemültek, hanem békés túrázók is előszeretettel ülnek fel a vadászsólyom nyergébe, ugyanakkor a géposztály első 300 km/h-át túllépő motorjaként különleges bánásmódot igényel 1999-es megjelenése óta. Ha a végsebességet és a versenypilótákat is megizzasztó teljesítményt vesszük alapul, az eddigiek közül leginkább a GSX1300 R-nek van helye a sportos standon.

No, meg a DF200 AP jelű, 2867 köbcentis csónakmotornak.  A sornégyes 200 lóerős aggregát a Suzukinak egy olyan arcát mutatja be, melyről a közúton közlekedőknek elképzelésük sincs.

Az Opelnél – nem meglepő módon - az Év Autója díjat bezsebelt Astra volt leginkább reflektorfényben, de a háttértáncos Mokka, Adam S és ezek versenysportot űző kiviteleik is méltán kaptak helyet a kiállításon. A bevezetőben említett magyar vonatkozás itt több dolgot is takar, mellyel világhírnevünket öregbítik a körbe zárt villámosok. A kicsiknél a motortérben található új háromhengeres, egyliteres 102 lovas erőforrás, a nagyoknál pedig az egyhatos dízelmotor, vagy a Szalay-Bunkoczi kettős rajtvonalhoz állása adja az apropót arra, hogy büszkék legyünk a rüsselsheimi márka itteni felhozatalára.

A Kiánál pedig az alig három hete debütált Sportage, Optima és a C’eed GT Line verziójával fogadták a látogatókat, stílusosan, egységes tűzpiros színben. A dél-koreaiaktól már megszoktuk, hogy a „power to surprise” szlogenjükhöz híven időről-időre képesek ámulatba ejteni kortól, nemtől és földrésztől függetlenül bárki emberfiát. Ez szerintem itt is megvolt. Legalábbis számomra az Optima mindig is az a modell, ami számomra a szem rágógumijaként, ha valahol megjelenik, nem tudom róla levenni a tekintetem.

A dél-koreai márka magyar vonatkozását a frankfurti központban dolgozó Kovács Miklós formatervező munkájának köszönhetjük

A forma mindent visz. Erre utal, hogy tavaly a Kia gyárak 3 millió legyártott autóval elérték gyártókapacitásuk felső határát, valamint, Magyarországon is átlépték a 4 százalékos piaci részesedést 2015-ben. Az offenzívájuk egyre erősebb, hiszen három további modell megújul még ebben az évben és négy vadonatúj modellel egészül ki a jelenlegi portfolió 2018-ig, szóval, a progresszió és a tempó amit a Kia Motors diktál, elképesztő.

Fentiek tükrében már nem is szükséges részletezni a motorkínálatot, sem pedig a gazdag alapfelszereltséget. Elég tudni, hogy géptető alatti részekre továbbra is 7 év, vagy 150 000 km-re szóló garanciát kínálnak a modelljeikre, ami világszerte egyedülálló.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.06.24
A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a Forma-1-es Azeri....
2017.06.24
Frontálisan ütközött két személygépkocsi az M6-os autópálya iváncsai felhajtóján, a Budapest felé....
2017.06.24
A Trend című gazdasági lap összeszedte, mely cégek tettek szert a legnagyobb árbevételre 2016-ban....
2017.06.24
Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája bizonyult a leggyorsabbnak a Forma-1-es Azeri Nagydíj....
2017.06.24
A Datahouse adatai szerint 2017 első öt hónapjában összesen 51 203 új személygépkocsit és....
2017.06.24
A győri rendőrök tanúk jelentkezését várják egy közúti közlekedési baleset ügyében - írja a police.....
2017.06.24
Az AUDI HUNGARIA Zrt. és partneriskolái duális szakképzésében idén 124 tanuló szerzett....
2017.06.24
Baleset miatt forgalmi torlódás alakult ki az M1-M7 autópálya Balaton felé vezető oldalán - írja a....
2017.06.24
A Nyugat-Európából szabadságukra hazatérő vendégmunkások miatt szombat reggeltől jelentős torlódás....
2017.06.24
A német határellenőrzés azonnali megszüntetését követelik a salzburgi vállalkozások, a....