AMTS nyereményautó
Kép és szöveg: Horváth Miklós
Régi vágya teljesült Bene Melindának idén március 26-án. Édesapjával, Bene Istvánnal és barátjával, Dancsó Norberttel érkezett a tuning show utolsó napjára látogatóként azzal a felkiáltással, hogy ha egy Audi TT-t lehet nyerni, akkor ott a helyük. „Mindig is tetszett, és mindig is vágytam egy ilyen autóra” – nyilatkozta Melinda, miután elmesélte a sorsolás pillanatában történteket. A belépőjegyeket Norbi vette, Melinda feladata pedig a sorsolásra történő regisztráció volt, az édesapa osztályrésze pedig akkor és most is a sofőrködés – idézték fel a szerencsés nyertesek a másfél hónappal ezelőttieket.
A kulcsok és a forgalmi engedély átadását másfél hónapig tartó adminisztrációs ügyintézés előzte meg
„Amikor a műsorvezető elkezdte csepegtetni a nyertes regisztrációs lapján szereplő adatokat, megfordult a fejemben, hogy ez akár én is lehetek, de egyfolytában csak arra tudtam gondolni, hogy teljességgel lehetetlen, hogy végül a saját nevemet halljam. Az első gondolatom az volt, hogy nem hiszem el, és ez azóta is tart” – mondta Melinda, aki ízig-vérig rajongója a TT-nek. Az eseményen Nokta Balázs, az AutoMobil és Tuning Show főszervezője az autó alap- és extra felszereltségeinek működését taglalta részletesen, majd a kulcsok és a forgalmi engedély átadásakor ironizálva megjegyezte, hogy amennyiben nem kerül fel a hazafelé vezető úton egy hirdetés az ismert használtautós portálra, visszavárják a párost és a roadstert az AMTS későbbi rendezvényeire.
Az eseményen Mátrabérci Sándor (j), az Audi márkaigazgatója is gratulált a nyerteseknek. A képen (a nyertes pár mellett) az AMTS főszervezői, Szőke László és Nokta Balázs látható
A tuning alany idén egy 2007-es évjáratú Audi TT Roadster volt, melynek motorháza alatt egy 2 literes TFSI motor lapul. Ez utóbbi részletéhez nem nyúltak a rendhagyó módon és helyszínen történő januári átépítés során, azonban a futóművet, a lengéscsillapítókat és a rugókat egy sportosabb igénybevételre alkalmasabb szettre cserélték. A stabil útfogásról KONI sportfutóművek és lengéscsillapítók gondoskodnak, melyekhez egy ültető rugó szett is tartozik, hiszen a 19 hüvelykes DOTZ REVVO felniken feszülő Yokohama abroncsokban rejlő tartalékok ez által hívhatók életre.
Melinda és Norbi fűtött garázst és gondos tulajdonlást ígér az új családtagnak
A beltér a külső színnel harmonizáló steppelt bőrkárpitozást kapott, a hangrendszer esetében pedig egy új fejegység került beépítésre, valamint a gyári BOSE rendszer hangszóróit egészítették ki néhány magas- és középnyomóval. A leglátványosabb rész kétségtelenül az Audi R8-ast idéző lökhárító dizájn, mely által agresszívebb benyomást kelt az egyedi tuning verda. A második generációs győri gyártású autó sornégyes TFSI motorjának teljesítményét csakis az utólag felszerelt REMUS kipufogórendszer lépteti némileg feljebb, azonban a 200 lóerős névleges teljesítmény már önmagában is elég tartalékot rejteget a méltóságteljes vonuláshoz és az élményautózáshoz egyaránt.
A forgalmi engedély tartalmi korlátai miatt egy több oldalas műbizonylat tartozik az átépítéshez
„Mivel minden alkatrész TÜV minősítéssel rendelkezik, az átalakítás az érvényben lévő szabályozásokat a legcsekélyebb mértékben sem sérti. Ennek azonban az is elengedhetetlen feltétele, hogy az átépítést nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek végezték” – tette hozzá a főszervező – „így a rendeltetésszerű használat és a közlekedésbiztonsági tényezők egyáltalán nem csorbultak. Az autónk éppen ezért egy olyan DEMO jármű, mely nemcsak a hatásvadász megjelenésről szól. Az átépítés az autós szakmunkák szépségéről és a közlekedés élvezetéről szól, melyben a biztonság és a legalitás kell, hogy az első helyen álljon!”
A szerencse legyen mindazokkal, akik hasonló örömökre vágynak az ország legnagyobb tuningautós rendezvényén, amely 2018. március 23-25. között kerül megrendezésre!