Autó, Motor és Tuning Show 2014

AMTS percről-percre - pénteki összefoglaló

2014.03.22.

A masinák és a lányok szépek voltak, a programból mindenki megtalálta a kedvére valót. Íme az első nap összefoglalója.

Kép: Vezda László és Horváth Miklós, szöveg: Horváth Miklós

Az öt kiállítási helyszínen zajló 8 különböző témájú tárlat élményben és sokszínűségben kívánt (és kíván az előttünk álló hétvégén is) a látogatók kedvére tenni.  Az első nap mérlege alapján elmondható, hogy a várakozásoknak megfelelő létszámú közönség volt kíváncsi a 80 ezer négyzetméteren zajló eseményekre, pontos létszámot azonban csak későbbre ígértek a szervezők.

Azért még sok egyéb dologra is szívesen visszaemlékezünk.... - képre kattintva galéria nyílik

A szezonnyitó kiállítás forgatagából két részletet szeretnénk kiemelni. Az egyik a D-pavilonban zajló járműtörténeti kiállítás és azon belül is a „Magyarok a világ járműgyártásában” prezentáció - a teljes videót itt megnézheti -, ahol nem csak a múltbéli sikereink és nagyjaink kerültek felidézésre, hanem azok a jelenkori mérnöki és formatervi kiválóságok is, melyekkel napjainkban is találkozhatunk egy-egy hétköznapi, vagy abszolút ritkaságnak számító szupersport autó kapcsán. A prezentáció előtt és után lehetőség volt személyesen beszélni és találkozni Hanula Barnával, a Bugatti Veyron motorjának tervezőjével, és a motorral, Tárnok Zsolttal, a Mazzanti és a BMW E30 tervezőjével, Havassy Péterrel, rally motorok tervezőjével és készítőjével, Németh Gáborral, a Mercedes B osztály és CLA közreműködő tervezőjével.

Knezsik István az Autós Nagykoalíció elnöke, előadása közben

Továbbá részt vett az eseményen Cserkuti József, aki világbajnok modellautókat készít, prof. Stefan Lengyel, Réfy Imre, aki a Quadot feltalálta és megtervezte. A teljesség igénye nélküli felsorolásban még említést érdemel Ikotics István is, és az általa tervezett és létrehozott speciális vezetést oktató autó, valamint a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tanárai és egykori diákjai: Koós Pál (MOME), Scherer József (MOME), Stegmár Ákos (BMW), Wittinger Csaba (Renault), Dániel  Tünde (VW), Fogarasi Benkő László (VW) és az általuk megálmodott autók makettjei.

A másik említést érdemlő esemény az élőben átépítésre kerülő Volkswagen Scirocco. Ilyen rövid idő alatt, ilyen minőségű és mélységű átalakítást egyetlen európai tuningshow-n sem vittek eddig véghez. Az autó péntek reggel teljesen széria állapotban került az A-pavilonba, majd eltávolították a belső kárpitot, az üvegeket, az üléseket, a kipufogót, első-hátsó lökhárítókat, és elvégezték az alapozás előtti csiszolást, miközben az említett alkatrészeket teljesen átalakítják, vagy lecserélik. Az autóban eredetileg egy 160 lóerős, 1,4 TSI motor van, amit néhány teljesítménynövelő praktikának köszönhetően körülbelül 210 lóerősre növelnek, de a legfontosabb, hogy az első nap végén kijelenthető: az átalakítás terv szerint halad. Az éjszakai alapozást realtime megtekinthető az AMTS.hu-n.

A helyszíni tudósítás a kiállítás teljes idején folyamatos marad, de aki teheti, legyen személyesen is résztvevője az itteni eseményeknek.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....