AMTS

AMTS Story – 2. rész

2019.11.30.

Magyarország és Közép-Kelet Európa legnagyobb autós rendezvényének múltidéző sorozatában az ötlet megszületésétől az első rendezvény lebonyolításáig terjedő időszak bemutatása következik. 

 

Szerző: Horváth Miklós, fotó: carstyling.hu

A cikk 1. részét ITT olcashatják. http://www.autoszektor.hu/hu/content/amts-story-1-resz

Huszonötezres látogatói létszámával kétségtelenül kiérdemelte a legnagyobb hazai tuning autós rendezvény címet a 2007-es szegedi Carstyling & TOP Tuning Show. A nagyszabású rendezvény minden paraméterében felülmúlta az előzőt, csak a helyszín maradt változatlan. A háttérmunka és a felhozatal anno annyira sikeresnek bizonyult, hogy a külföldi partnerek szerint már nemzetközi porondon is megállta volna a helyét az esemény. Ennek részletei következnek sorozatunk második részében

A szegedi lokációjú országos rendezvény második és egyben utolsó felvonására tehát 2007. március végén került sor. A pavilonok helykínálatát mindenképp bővíteni kellett, ezért egy hatalmas sátorral egészült ki a 4 csarnokból álló fedett terület, így ebben az évben már 20 ezer négyzetméteren vonult fel a több mint 50 kiállító és az 500-as lélektani határt is meghaladó autókülönlegességek száma a két nap alatt – tudtuk meg Szőke Lászlótól, az AMTS egyik főszervezőjétől. „A kiállítók számában és összetételében nem volt változás, azonban a szervezőmunka keményebb és kiterjedtebb volt. Fél évvel korábban megkezdtük a kritikus pontok részleteinek kidolgozását, az előző évi tapasztalataink alapján ugyanis sok meglepetéssel készültünk”.

A képre kattintva megtekinthető az eseményen készült galéria

Mivel a hazai drift mezőny még gyerekcipőben járt, szakavatott holland drifterek meghívása mellett döntöttek a szervezők. Joep de Kort (Action Man) és a világhírű Deborah Lopez (Drift Angel) egy 500 lóerős Nissan R33 Skyline-nal és egy ugyanolyan teljesítményű Nissan Sylviával érkeztek, és mondhatni ellopták a show-t. A látványról csak annyit mondott László, hogy a bemelegítő tréningek idején is megállt az élet a csarnokban. A kezdés előtti napokról az alábbiakat tudtuk meg: „A beharangozott autók közül egy kivételével mind megérkezett (...). A Halálos Iramban c. filmből ismert Supra, valamint a Tolvajtempó Eleanorja a legnagyobb csarnokban, a deLorean, valamint a Halálosabb Iramban Mitsubishi EVO VIII-asa pedig a 3. és 4. egységben foglaltak helyet. Szintén itt került kiállításra a show egyik fénypontját képező fekete, 450 lóerős R34 GTR Skyline, valamint a meglepetés autónk, mely egy kompletten átépített ezüst Toyota MR-II volt. A Toyota egyébként egy héttel a show előtt készült el, és nálunk került sor az első nyilvános szereplésére!” 

A kültéri programokat a kiállítás első napjának időjárása beárnyékolta, de vasárnapra minden jóra fordult. A motoros és quad-os streetfighter show-k mellett, dragster bemutatót is láthatott a nagyközönség a páratlan élményt adó és egyben elmaradhatatlan driftelések és gumifüstölés mellett. A helyszínre érkezett és kiállított autók között Show and Shine elnevezéssel szépségversenyt indítottunk, a zsűrizést természetesen a tapasztalt belga kollégákra bíztuk. A kül- és beltéren megtartott mustra egyértelműen megmutatta, hogy a hazai szcéna színe-java folyamatosan fejlődik, és helye van akár nemzetközi rendezvényeken is.

„A belgák egyébként teljes mértékben el voltak ragadtatva a felhozataltól, amit hazai autókból sikerült összeválogatnunk a kiállításra, akár a tavaly óta átalakult, akár a kiállításon legelőször szereplő négykerekűeket vesszük figyelembe. A zsűrizés ez alkalommal is nagyon nehéz volt számukra: ’many very-very nice cars’ – ezt a mondatot igen sokszor hallottam a hétvége folyamán. Nagyon meg lettünk tehát dicsérve, némelyik autó pedig annyira tetszett külföldi barátainknak, hogy elég komoly szinten került szóba egy hazai, Carstyling.hu stand szereplése a legnagyobb belga tuning shown novemberben, az International TuningSaloon 2007 keretei között.”

A látogatói létszám és a pozitív visszajelzések ugrásszerű növekedéséből arra a konklúzióra jutott a szervező csapat, hogy többszörösen megtérült az időben megkezdett előkészítő munka, és az esemény véglegesen kinőtte a szegedi Hangár Expo méreteit. Ha szintet akartak lépni a szervezők, és a következő évben is rátolni egy lapáttal, akkor a szezonnyitó eseménynek új helyszínt kellett keresni. Már megfogalmazott, de még nem teljesen kidolgozott tervek ekkor már léteztek, ennek részleteit a következő felvonásban taglaljuk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.25
A Forma 1-et követő sajtó kedvenc témája az utóbbi időben Charles Leclerc és Sebastian Vettel....
2020.01.24
A hatszoros világbajnok hamar összeszokott új autójával, a Toyotával, és hetedik itteni győzelmére....
2020.01.24
Toni Schmücker 1975-től 1982-ig volt a Volkswagen vezérigazgatója. Tőle olvastam anno egy....
2020.01.24
Uros Maksimovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.24
A Moszkvában car-sharing rendszerben közlekedő gépkocsik száma 2019. év végén meghaladta a 30 ezret....
2020.01.24
Az Európai Beruházási Bank hiteléből a társaság 3200 darab új, környezetbarát buszt vehet. ..
2020.01.24
Az erdélyi Hargita megyéből érkezett a Közlekedési Múzeum autóbusz-gyűjteményének két legújabb....
2020.01.24
Ott Tänak a negyedik gyorsasági szakaszon törte totálkárosra a Hyundai-t. ..
2020.01.24
Nem akármilyen rekorddal büszkélkedhet az Audi Hungaria. A győri gyár 2008 óta a világ legnagyobb....
2020.01.24
A magyar rendőrök a német és az olasz hatóságok által körözött gépkocsikat foglaltak le a nagylaki....