Anyukám is érteni fogja – Idősek otthona | Autoszektor

Anyukám is érteni fogja

Anyukám is érteni fogja – Idősek otthona

2016.12.30.

A márkaszervizek kedvezményekkel várják a korosabb autókat

Anyagi megfontolások alapján természetes, hogy az alakult ki (szerintem nem csak Magyarországon), hogy ha egy autó kilép a garanciális időszakból, soha többé nem viszik márkaszervizbe. Addig is csak azért, mert muszáj, hogy a jótállás érvényes maradjon. Ezen próbálnak már régóta változtatni a márkakereskedések úgy, hogy kisebb-nagyobb kedvezményeket biztosítanak a korosodó járművek számára.

Opel márkaszerviz Budapesten

Válság és visszaesés

Igazságügyi szakértőként évek óta járom a szervizeket és beszélgetek azok vezetőivel. Egy Budapest közeli Opel kereskedés tulajdonosa néhány éve arra panaszkodott: sajnos nincs elég munka. A gazdasági válságot megelőző időszakban, ami kb. 2008-ban fejeződött be, hitelbőség jellemezte a piacot. A csúcs egyébként 2003-ban volt, amikor 275 ezer új személygépjárművet vásároltunk.

Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma

Tehát ebben az időszakban, illetve az ezt követő átlagosan 4 évben, ha más nem is, de az értékesített járművek biztosan megfordultak a márkaszervizekben. Aztán a válság hatására az autó volt az első, amin spórolni kezdtek az emberek. 2010-re drasztikusan lecsökkent az új autók eladása. Mindössze 60.324 új kocsi lépett az utakra itthon.

Begyűrűzött

Az új évtizedben aztán rettentő gyorsan éreztette hatását a csökkenés, ráadásul a korábban vásárolt autók is kifutottak már a garanciális időszakból. A márkaszervizek kiürültek, lasszóval kellett befogni az ügyfeleket. Alaposan megtizedelte a márkakereskedések és –szervizek számát a jelenség. Nincs pontos adatom, de elég az is, hogy korábban a korábban csillogó autószalonok épületei üresen állnak, vagy second hand ruhabolt nyílt a helyükön, esetleg „murvás” használt autó kereskedés nyílt bennük.

Kiürült

A garanciából kiöregedett autókra nyújtott kedvezményes ajánlatok tehát nem jófejségből, hanem némi kényszer hatására jöttek létre. Muszáj valahogyan megtartani az ügyfelet, akinek így a válság vége felé sem jut még eszébe, hogy lecserélje lassan tíz éves kocsiját, egyszerűen azért, mert nincs rá pénz.

Négy év felett

Átlagosan 4 év garancia jár egy új autóhoz, de ezt persze márkája válogatja. A Volkswagen csoport Szerviz 4+ kampánya keretében igyekszik kapun belül tartani az ügyfeleket. A négy évesnél idősebb autók tulajdonosai kuponfüzetet kérhetnek, amelyben a leggyakrabban előforduló javítási feladatokhoz kínálnak kedvezményeket.

Érdemes az egyszerűbb javításokat is márkaszervizben végeztetni - gyári alkatrésszel

Például egy első fékbetét és féktárcsa csere árából 23.000, a vezérműszíj csere árából 30.000 forint kedvezményt adnak, ha náluk végeztetjük el a munkát. Az eredeti alkatrészekkel elvégzett javítások előnyeiről már szóltunk korábban. Éppen a VW-csoport egyik márkája, a Skoda mutatott két olyan modellt, amelyeket egész pályafutásuk alatt kizárólag márkaszervizben, gyári technológiával és alkatrészekkel javítottak. Amikor 500.000 km után szétszedték az Octavia-t, azt állapították meg, hogy még nyugodtan használható lett volna, de a csúcs a kék Fabia, ami 1.258.000 km-es futásteljesítményével még mindig rója az utakat.

Nem csak javításokra

A Skoda idén mutatta be a Karosszéria 4+ programját. A szervizprogram sikerén felbuzdulva, az idősebb, karambolos kocsik javításában is szeretnének részt vállalni. Azoknak, akik élnek a lehetőséggel, a Skoda az Eredeti Alkatrészek árából 15%-os kedvezményt biztosít, így CASCO-s kárrendezés esetén alacsonyabb lesz az a károsult által fizetendő önrész mértéke is.

A márka azonban nem csak saját szervizeit akarja ellátni megrendeléssel, hanem a gyári alkatrészekkel és technológiával elvégzett javítások minőségét is garantálja. Az októberi bemutatón hosszan ecsetelték, mi a különbség két ugyanúgy sérült autó gyári előírásokkal való javítása és egy független javító által elért minőség között.

Összességében is elmondható, hogy konkrét márkák esetén a márkaszervizek felkészültségét, szakmai tapasztalatát és eszközparkját aligha nyújthatja egy független szerviz, ajánlott tehát a járműveket egész pályafutásuk alatt a szakműhelybe hordani, legyen szó időszakos szervizről, kopó-forgó alkatrészek cseréjétől, vagy akár karosszéria javításról.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.03.26
Egy futurisztikus tanulmányautót, két egyedileg átépített kecskeméti modellt, és számos....
2017.03.26
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája nyerte az idénynyitó Forma-1....
2017.03.26
Vizsgálati fogságban ül három magyar férfi egy osztrák börtönben, akik Ausztriában 11 nagy értékű....
2017.03.26
Egy 77 éves férfi különös balesetével ismét csak előidézi a régi kérdést: vajon idős korban hol....
2017.03.25
Idén elmaradt az autó átépítés élőben, merthogy már januárban elkészítették a szervezők a show....
2017.03.25
Négy modellt állított ki az Unió első márkaimportőreként 2015-ben bemutatkozó Lada Hungary....
2017.03.25
Carlos Sainz Jr. számára a tavalyi szezonja kifejezetten felemás volt. Bár kétségtelenül jó....
2017.03.25
A 2016/2017-es első félévre kiadott diákigazolvány-matricák március 31-ig használhatók fel....
2017.03.25
Ahogy a Harley Davidson Amerika után Európában is kultikus járművé vált, most kezd valami hasonló....
2017.03.25
Budi Hari Pujiono Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....