ICDP

Aranyláz 2.0 - Autóipar Kínában

2018.06.08.

Kína a jövő, hamarosan az első számú gazdasági hatalom lesz, ha még nem az – olvashatjuk napi szinten a sajtóban. De mi a helyzet a kínai autópiacon? Az ICDP utánanézett, mi összefoglaljuk.

A kínai autópiac kifejezés csalóka. Óriási országról beszélünk, ami számos régióból áll, amik eltérnek egymástól, így az autóiparuk is más. A régiók vezetése bizonyos keretek között hozhat önálló szabályozásokat, amelyek hatására egy-egy régió autóipara egyik évről a másikra szárnyalni kezd, vagy éppen hanyatlani.

AutoGuide

A legérdekesebb, Európából tekintve szinte hihetetlen adat, az új és használt autók egymáshoz viszonyított aránya. Németországban vagy Egyesült Királyságban 6 használt autóra jut egy új. Kínában ezzel szemben 3 eladott új autóra jut egy darab használt. Tehát az emberek rengeteg új autót vesznek és ez a trend az utóbbi 8-10 évben alakult ki.

Ahogy a kereslet növekedett, úgy sűrűsödtek a kereskedések is. A legnagyobb városokban elképesztően sok autókereskedés van, érzékeltessük ezt egy valóban szinte hihetetlen adattal: a GM, Nissan és Volkswagen kereskedések száma 2016-ban 8.400 volt. A Starbucks, McDonalds és a KFC 8600 éttermen/kávézón osztozott.

A túl sok autó néha gondot okoz                                                                                                                      Pinterest

A kereskedők tehát együtt nőttek a piaccal, ami globális szinten is jelentős játékossá tette őket. A világ top 50 kereskedőinek 32%-át teszik ki a kínai csoportok, amivel megelőzik az Egyesült Államok eredményét (24%), de még európai versenytársaikat (22%) is megelőzik.

Kínában is érvényes, hogy a nagyok tudnak talpon maradni: a 10 legnagyobb hálózat 2,5 millió autót értékesített. Mindeközben a francia top 10 százezer darabot teljesített ugyanebben az időszakban.

Daxue Research Hong Kong

Az elképesztő növekedés azt jelenti, hogy a kereskedések nagy része relatíve új: az ICDP által vizsgált értékesítési pontok több mint fele 2010 után nyitott meg. A kereskedések dolgozói sem éppen tapasztalt szakemberek, a vezetők átlagosan 6 év tapasztalattal rendelkeznek, ami elsőre kissé ijesztő, de az ICDP tapasztalatai alapján inkább pozitív hatása van a kissé zöldfülű vezetőknek: sokkal nyitottabbak a modern megoldásokra és a technológiai kihívásokra.

A profit mindezek ellenére itt sem biztosított: a kereskedések közel negyede veszteséges és körülbelül 20% termel stabilan nyereséget. A siker jelenleg úgy tűnik a prémium márkákban és hazai modellekben rejtőzik. Ez alapján arra következtethetünk, hogy ha prémium autót akar vásárolni egy kínai érdeklődő, továbbra is az európai márkák felé fordul, amit jól tükröz a BMW, a Mercedes és az AUDI sikere. Ugyanakkor „átlagos” autókat tekintve mára átvették az uralmat a kínai márkák, az átlagos kínai inkább „hazait” vásárolt, mint import-modellt.

Wall Street Journal

Az ICDP kutatói szerint a növekedés várhatóan hamarosan megáll és biztosak lehetünk benne, hogy soha többet nem láthatunk ilyen mértékű növekedést az autóiparban. A fejlődés hullámvasútjára rengetegen felszálltak Kínában, ugyanakkor számukra már elérkezett a forduló és a kisebb hálózatok sorra mennek csődbe.

Az ICDP szerint, amelyik kereskedés talpon tud maradni, előbb utóbb globális játékossá válhat, így akár idővel terjeszkedni is elkezdhetnek, ahogy azt láthatjuk is a Geely és Mercedes üzletre gondolva. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....