ICDP

Aranyláz 2.0 - Autóipar Kínában

2018.06.08.

Kína a jövő, hamarosan az első számú gazdasági hatalom lesz, ha még nem az – olvashatjuk napi szinten a sajtóban. De mi a helyzet a kínai autópiacon? Az ICDP utánanézett, mi összefoglaljuk.

A kínai autópiac kifejezés csalóka. Óriási országról beszélünk, ami számos régióból áll, amik eltérnek egymástól, így az autóiparuk is más. A régiók vezetése bizonyos keretek között hozhat önálló szabályozásokat, amelyek hatására egy-egy régió autóipara egyik évről a másikra szárnyalni kezd, vagy éppen hanyatlani.

AutoGuide

A legérdekesebb, Európából tekintve szinte hihetetlen adat, az új és használt autók egymáshoz viszonyított aránya. Németországban vagy Egyesült Királyságban 6 használt autóra jut egy új. Kínában ezzel szemben 3 eladott új autóra jut egy darab használt. Tehát az emberek rengeteg új autót vesznek és ez a trend az utóbbi 8-10 évben alakult ki.

Ahogy a kereslet növekedett, úgy sűrűsödtek a kereskedések is. A legnagyobb városokban elképesztően sok autókereskedés van, érzékeltessük ezt egy valóban szinte hihetetlen adattal: a GM, Nissan és Volkswagen kereskedések száma 2016-ban 8.400 volt. A Starbucks, McDonalds és a KFC 8600 éttermen/kávézón osztozott.

A túl sok autó néha gondot okoz                                                                                                                      Pinterest

A kereskedők tehát együtt nőttek a piaccal, ami globális szinten is jelentős játékossá tette őket. A világ top 50 kereskedőinek 32%-át teszik ki a kínai csoportok, amivel megelőzik az Egyesült Államok eredményét (24%), de még európai versenytársaikat (22%) is megelőzik.

Kínában is érvényes, hogy a nagyok tudnak talpon maradni: a 10 legnagyobb hálózat 2,5 millió autót értékesített. Mindeközben a francia top 10 százezer darabot teljesített ugyanebben az időszakban.

Daxue Research Hong Kong

Az elképesztő növekedés azt jelenti, hogy a kereskedések nagy része relatíve új: az ICDP által vizsgált értékesítési pontok több mint fele 2010 után nyitott meg. A kereskedések dolgozói sem éppen tapasztalt szakemberek, a vezetők átlagosan 6 év tapasztalattal rendelkeznek, ami elsőre kissé ijesztő, de az ICDP tapasztalatai alapján inkább pozitív hatása van a kissé zöldfülű vezetőknek: sokkal nyitottabbak a modern megoldásokra és a technológiai kihívásokra.

A profit mindezek ellenére itt sem biztosított: a kereskedések közel negyede veszteséges és körülbelül 20% termel stabilan nyereséget. A siker jelenleg úgy tűnik a prémium márkákban és hazai modellekben rejtőzik. Ez alapján arra következtethetünk, hogy ha prémium autót akar vásárolni egy kínai érdeklődő, továbbra is az európai márkák felé fordul, amit jól tükröz a BMW, a Mercedes és az AUDI sikere. Ugyanakkor „átlagos” autókat tekintve mára átvették az uralmat a kínai márkák, az átlagos kínai inkább „hazait” vásárolt, mint import-modellt.

Wall Street Journal

Az ICDP kutatói szerint a növekedés várhatóan hamarosan megáll és biztosak lehetünk benne, hogy soha többet nem láthatunk ilyen mértékű növekedést az autóiparban. A fejlődés hullámvasútjára rengetegen felszálltak Kínában, ugyanakkor számukra már elérkezett a forduló és a kisebb hálózatok sorra mennek csődbe.

Az ICDP szerint, amelyik kereskedés talpon tud maradni, előbb utóbb globális játékossá válhat, így akár idővel terjeszkedni is elkezdhetnek, ahogy azt láthatjuk is a Geely és Mercedes üzletre gondolva. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.17
1912 nyarán, a Királyi Magyar Automobil Club szervezésében közel húsz bátor magyar és külföldi....
2018.10.17
Több millió eurós befektetéssel Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL....
2018.10.17
Az Orosz Gépjárműgyártók Szövetsége (AEB) bejelentette, hogy 2018 szeptemberében az orosz autópiac....
2018.10.17
Újabb medvét gázolt el egy kamion szerdán a romániai A1-es (dél-erdélyi) autópálya Szeben megyei....
2018.10.17
Sergei Semendyaev Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.17
A Toyota Hiace méltó örökösének bizonyuló legújabb generációs Toyota PROACE.A karosszéria választék....
2018.10.17
Szintet lép a magyar autóipar, cél, hogy a gyártás mellett Magyarország élen járjon a technológiák....
2018.10.17
Nagyüzem van a hazai vezetéstechnikai-centrumokban, de továbbra is elsősorban a cégeknél látják be....
2018.10.17
Szeptemberben jelentősen csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az egy....
2018.10.17
Fának csapódott egy autó Dunaföldváron szerda reggel, a jármű vezetője meghalt - közölte a....