útépítés

Átadták a Győrt keletről elkerülő út harmadik szakaszát

2018.03.14.

- Átadták a Győrt keleti irányból elkerülő 813-as út utolsó, harmadik ütemben elkészült, 5,2 kilométer hosszú szakaszát, amely összekapcsolja az M1-es autópályát a 14-es úttal.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán az átadó ünnepségen kifejtette, ez a kapcsolat jelentősen hozzájárul a térség, ezáltal az ország gazdasági erejének megtartásához, növekedéséhez. A kormány számára kiemelt stratégiai cél volt az út megépítése, amelynek egyik előnye, hogy a termelési folyamatokhoz kapcsolódó szállítmányoknak nem kell Győr központján keresztülmenniük, miközben csökken a zaj- és légszennyezettség - mondta.

Felidézte, hogy amikor a kormány megalkotta az országos közlekedésfejlesztési stratégiáját, azt a célt tűzték ki, hogy hat év alatt 2500 milliárd forintból megújul az ország gyorsforgalmi úthálózata, és csaknem ezer kilométer út épül a versenyképesség megtartása érdekében. Felidézte, hogy a keleti elkerülő ötlete már 2010-ben felmerült, amikor az Audival tárgyaltak az autóipari cég fejlődési lehetőségeiről, és megjegyezte, hogy a befektetők meggyőzése érdekében folyamatos fejlesztésekre van szükség. A miniszter rámutatott: fontos a versenyképes befektetői környezet megteremtése, a versenyképes munkaerő és infrastruktúra megléte.

- Ma Európában Magyarországon a legalacsonyabbak az adók, a munkanélküliség 3,8 százalékra csökkent 12,8 százalékról nyolc év alatt, a győri Széchenyi István Egyetem pedig a legfejlettebb autóipari technológiákra is képzi a hallgatókat - emelte ki. Simon Róbert Balázs megyei jogú városok fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkár, fideszes országgyűlési képviselő, a megye fejlesztési biztosa elmondta, hogy a 13,4 kilométer hosszú út építése meghaladta a 25 milliárd forintot, amivel az elmúlt húsz év legnagyobb állami támogatású közúti beruházása valósult meg a térségben. Hozzátette, hogy folyamatban van a megyeszékhelyet észak-nyugati irányból elkerülő út tervezése, amellyel a teherforgalom teljes mértékben elkerüli majd a várost.

Pányta József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a keleti elkerülő harmadik ütemére 14,85 milliárd forintot fordítottak. Hátra van még a kerékpárút-építés és a növénytelepítés, de az autók már használhatják a kétszer egysávos utat. Ebben a szakaszban három felüljáró, három körforgalom, két kerékpáros átvezetést biztosító kerethíd épült, valamint egy új mosoni Duna-híd, amely 395 méter hosszú. Az úgynevezett kosárfüles acél ívhíd a hatodik legnagyobb híd Magyarországon. A 813-as út első, M1-es autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el. A második szakaszt, amely a Vonal úttól az 1-es útig tart, 2016 december óta lehet használni. A harmadik szakasz kivitelezője az SHS Konzorcium, amelyet a Strabag Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a Strabag AG alkot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....