útépítés

Átadták a Győrt keletről elkerülő út harmadik szakaszát

2018.03.14.

- Átadták a Győrt keleti irányból elkerülő 813-as út utolsó, harmadik ütemben elkészült, 5,2 kilométer hosszú szakaszát, amely összekapcsolja az M1-es autópályát a 14-es úttal.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán az átadó ünnepségen kifejtette, ez a kapcsolat jelentősen hozzájárul a térség, ezáltal az ország gazdasági erejének megtartásához, növekedéséhez. A kormány számára kiemelt stratégiai cél volt az út megépítése, amelynek egyik előnye, hogy a termelési folyamatokhoz kapcsolódó szállítmányoknak nem kell Győr központján keresztülmenniük, miközben csökken a zaj- és légszennyezettség - mondta.

Felidézte, hogy amikor a kormány megalkotta az országos közlekedésfejlesztési stratégiáját, azt a célt tűzték ki, hogy hat év alatt 2500 milliárd forintból megújul az ország gyorsforgalmi úthálózata, és csaknem ezer kilométer út épül a versenyképesség megtartása érdekében. Felidézte, hogy a keleti elkerülő ötlete már 2010-ben felmerült, amikor az Audival tárgyaltak az autóipari cég fejlődési lehetőségeiről, és megjegyezte, hogy a befektetők meggyőzése érdekében folyamatos fejlesztésekre van szükség. A miniszter rámutatott: fontos a versenyképes befektetői környezet megteremtése, a versenyképes munkaerő és infrastruktúra megléte.

- Ma Európában Magyarországon a legalacsonyabbak az adók, a munkanélküliség 3,8 százalékra csökkent 12,8 százalékról nyolc év alatt, a győri Széchenyi István Egyetem pedig a legfejlettebb autóipari technológiákra is képzi a hallgatókat - emelte ki. Simon Róbert Balázs megyei jogú városok fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkár, fideszes országgyűlési képviselő, a megye fejlesztési biztosa elmondta, hogy a 13,4 kilométer hosszú út építése meghaladta a 25 milliárd forintot, amivel az elmúlt húsz év legnagyobb állami támogatású közúti beruházása valósult meg a térségben. Hozzátette, hogy folyamatban van a megyeszékhelyet észak-nyugati irányból elkerülő út tervezése, amellyel a teherforgalom teljes mértékben elkerüli majd a várost.

Pányta József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a keleti elkerülő harmadik ütemére 14,85 milliárd forintot fordítottak. Hátra van még a kerékpárút-építés és a növénytelepítés, de az autók már használhatják a kétszer egysávos utat. Ebben a szakaszban három felüljáró, három körforgalom, két kerékpáros átvezetést biztosító kerethíd épült, valamint egy új mosoni Duna-híd, amely 395 méter hosszú. Az úgynevezett kosárfüles acél ívhíd a hatodik legnagyobb híd Magyarországon. A 813-as út első, M1-es autópálya és Vonal út közötti szakasza 2015 szeptemberére készült el. A második szakaszt, amely a Vonal úttól az 1-es útig tart, 2016 december óta lehet használni. A harmadik szakasz kivitelezője az SHS Konzorcium, amelyet a Strabag Általános Építő Kft., a Hódút Kft. és a Strabag AG alkot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.18
Tovább folytatódnak a már elkezdődött kerékpársportos fejlesztések a Nagykanizsa és a nyugati....
2018.06.18
Szivarfüst, oldtimerek, salsa - Utolsó látogatás az időcsapdába szorult Havannában. ..
2018.06.18
A szénszálgyártás még mindig túl költséges a tömegpiac számára. Ezen változtathat a ComCarbon....
2018.06.18
Szombaton és vasárnap rendezik a Red Bull Air Race műrepülő világbajnoki sorozat hagyományos,....
2018.06.18
Sok volt a személyi sérüléssel járó baleset a közutakon hétvégén - írja a police.hu ..
2018.06.18
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. ezen a héten folytatja az M1-es autópálya felújítását. Tatabánya és....
2018.06.18
Az utóbbi négy hónap legerősebb ütemével bővült Japán exportja májusban, jelentősen nőtt az autók,....
2018.06.18
Az orosz luxusautó-piac folyamatosan esik: 2018-ban, februárban 9, márciusban 11, áprilisban pedig....
2018.06.18
Kartal magasságában három személygépkocsi ütközött össze az autópálya főváros felé vezető oldalán....
2018.06.17
A tavalyi évek nagy sikerein felbuzdulva immáron három pavilonon került megrendezésre 2018....