e-mobilitás

Audi Q4 e-tron világpremier Genfben

2019.03.14.

Elektromos erődemonstrációt tart az Audi a Genfi Autószalonon. Hét járművet állítottak ki Svájcban, a világ egyik legnívósabb, ha nem a legnívósabb járműkiállításán. Mind a hétben Győrben készült elektromos motorok biztosítják a hajtást.

A hétből három száz százalékban elektromos, négy pedig plug-in-hibrid, amikor a belsőégésű motor mellett egy tölthető villanymotor is van.

Bram Schot, az Audi igazgatótanácsának elnöke azt szeretné elérni, hogy 2025-re minden harmadik eladott új Audi modell elektromos hajtású legyen.

Az elképzelésünk tiszta és egyértelmű: elkötelezetten támogatjuk a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást – fogalmazott. Mindez óriási kihatással lehet a győri Audi Hungariára is. Az e-offenzíva nyomán hatalmas mértékben felfuthat az elektromos motorok gyártása a Kisalföld székhelyén.

Újságírók gyűrűjében az Audi Q4 e-tron Genfben

Genfben világpremierre és európai premierre is sor került. Itt láthatta a közönség először az Audi Q4 e-tron tanulmányautót, Európában pedig most mutatkozott be az USA után az Audi e-tron GT koncepcióautó. Mindkettő sorozatgyártási közeli állapotban van, csak idő kérdése, mikor lesz megrendelhető. Volt a standon egy harmadik e-autó is, az Audi e-tron, amelynek tavaly szeptemberben San Franciscóban volt a premierje, ez, ahogy az előbbi kettő is, győri villanymotorokkal szerelt. Utóbbi már megrendelhető, az első kettő megjelenésének ideje várhatóan 2020-ban lesz.

Az Audi e-tron ugyancsak ott van Genfben. Brüsszelben gyártják, ez az elektromos család első darabja, ami szériagyártásba került.

Az offenzíva folytatódik Genf után is, néhány héten belül Kínában mutatják be az Audi Q2 L e-tron modell első darabjait, amelyet az ügyfelek még 2019-ben átvehetnek.

A száz százalékban elektromos hajtás mellett jönnek az Audi hibridautó is. Ezek ugyancsak áramról tölthetők. Genfben felsorakozott az Audi A6, A7, A8 és Q5 modellek hibrid változata. Az ingoldtadti konszern azt ígéri, nem lesz olyan modellcsalád, amely ne lenne rendelhető hibrid változatban is.

Az Audi Q4 e-tron állt a középpontban a Genfi Autószalonon. Sikere már ott kézzel fogható volt, hogy a nemzetközi média megrohanta az autót, alig lehetett közel férkőzni, s legalább fél órát kellett várni, hogy az ember legalább egy percre beülhessen a világpremier főszereplőjének ülésébe.

A Győrben gyártott elektromos motorok így helyezkednek el az e-tronban.

A 4,59 méteres Audi Q4 e-tron tanulmány egy kompakt négyajtós terepjáró, amelyet két, Győrben készült elektromos motor mozgatja, a rendszer összteljesítménye pedig 225 kW. Az Audi márkára jellemzően a koncepció esetében is a quattro összkerékhajtás továbbítja a vonóerőt az útra. Kitűnő meghajtásának köszönhetően a tanulmánynak mindössze 6,3 másodpercre van szüksége, hogy állóhelyzetből elérje a 100 km/óra sebességet. Legnagyobb sebessége az elektronikusan korlátozott 180 km/óra. Nagyméretű, összesen 82 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagja szinte a teljes helyet kitölti a padlótér alatt, a két tengely között. A WLTP ciklus alapján meghatározott hatótávolság meghaladja a 450 kilométert, amely mércéül szolgál kategóriájában

Majdnem öt méter hosszú.

4,59 méter hosszú, 1,90 méter széles és 1,61 méter magas: Méreteivel az Audi Q4 e-tron tanulmány a kompakt kategória felső harmadához tartozik, így az elektromos SUV igazán agilis és sokoldalú modellként tökéletesen alkalmas városi közlekedésre is. Ezzel ellentétben az autó belső tere és 2,77 méteres tengelytávja legalább egy kategóriával feljebb pozícionálja a tanulmányt. Nincs váltóalagút, ami a rendelkezésre álló teret korlátozná, így a Q4 e-tron tanulmány eddig nem tapasztalt tágas teret és kényelmet kínál, elsősorban az első és a hátsó sorban helyet foglalók lábterének tekintetében.

A tágas térérzetet a felhasznált színek is tovább fokozzák. Az utaskabin felső részét a fény és a meleg színek uralják, a padlótérben pedig a szőnyegek sötét színe biztosítja a kontrasztárnyalatot. A tetőkárpit, az ablakok közötti oszlopok és az ajtóborítás illetve a műszerfal felső része fehér és bézsszínű mikroszálas borítást kapott.

Virtuális műszerfal.

A kormánykerék mögött helyett kapott a virtuális műszerfal kijelzője. A kiterjesztett valóság funkcióval kiegészített nagyméretű head-up kijelző új megoldásként jelenik meg a tanulmányautóban. Képes a fontos grafikus információk megjelenítésére úgy, hogy azokat közvetlenül az út vonalára vetíti például a kanyarodást jelző nyilakat.

Quattro összkerékhajtás

A Q4 e-tron koncepció megjelenése - a márka logójával, a négy karikával díszített singleframe-nek köszönhetően - már első pillantásra egyértelművé teszi, hogy egy Audi modellről van szó. A második pillantásra pedig az is nyilvánvalóvá válik, hogy egy elektromos Audi e-tron áll előttünk. Hasonlóan az első, elektromos hajtásrendszerrel szerelt sorozatgyártású Audi modellhez, az új tanulmánynál is láthatjuk a hagyományos hűtőrács helyén megjelenő zárt kialakítású felületet, amelyet széles, közel függőleges nyolcszögletű keret vesz körbe. A levegő a két Matrix-LED fényszórók alatt induló és egészen az első kötényig húzódó légbeömlő nyílásokon áramlik be.

Az Audi Q4 e-tron volánja mögött. Genfből Koloszár Tamás tudósította az autoszektor.hu-t

Egy másik jellegzetes Audi formatervezési elem, amely megkülönbözteti a márkát, az a markánsan megformált sárvédők vonala a négy kerék felett. Az Audi Q4 tanulmány kiszélesített elemeit úgy álmodták meg, hogy egybefüggő és áramló hatást keltsenek, karakteres ismertetőjeggyel ruházva fel az autót oldalnézetből. Az SUV modell akkumulátorának, és így az erőközpontnak helyet adó, tengelyek közötti küszöbrész hangsúlyozása további jellegzetes e-tron tulajdonság. Hatalmas, 22 col peremátmérőjű kerekei kétséget sem hagynak az Audi e-tron koncepció képességei felől. A tetővonala enyhén ereszkedik az autó hátsó része felé, kifejezetten dinamikus benyomást kölcsönözve ezzel a tanulmány sziluettjének.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....