rali
Vasárnapra az eső igen sarassá változtatta az murvás ausztrál gyorsaságikat New South Wales erdeiben, de ez nem akadályozta meg Thierry Neuville-t abban, hogy megtartsa a vezetést és 22,5 másodperces előnnyel megnyerje a szezonzáró ralit. Franciaország, Argentína és Lengyelország után már az idei negyedik győzelmét aratta a Hyundai i20 WRC-vel, ezzel még a világbajnok Sébastien Ogier-nél is többször győzött. Azonban így is csak második lett a bajnokságban az egyenletesebben teljesítő francia mögött, az utóbbi öt évben immár harmadszor.
„Ez egy nagyon különleges győzelem, ajánlom mindenkinek a csapatban, és nem csak azoknak, akik utaznak a versenyekre, hanem a gyárban dolgozóknak is” – nyilatkozta a győztes. „Nagyon keményen dolgoztak egész évben. Nem volt mindig könnyű, de sosem adták fel. Most kiélvezhetjük ezt a pillanatot, mielőtt a figyelmünket a következő szezon felé fordítjuk” – tette hozzá.
Neuville 20,1 másodperces előnnyel kezdte a vasárnapot, ezen a napon a gyorsaságik Coffs Harbourtól északra voltak kijelölve. A közel 50 kilométeres Bucca szakaszon Jari-Matti Latvala megfelezte a hátrányát Neuville-hez képest, így reális esélye nyílt a győzelemre. Azonban a következő pályán ismét a belga volt a gyorsabb, és mivel az utolsó előtti pályát törölték a nagy sár miatt, Latvalának az utolsó szakaszon kellett mindent megpróbálnia a győzelemért. A finn keményen nyomta a Toyota Yaris WRC gázpedálját, de hibázott, és összetörte az autót, fel kellett adnia a küzdelmet. Egy balkanyarban megcsípte a belső padkát, és a fák közé repült.
Így a második hely Ott Tänak ölébe hullott, aki a bajnokságban a harmadik helyen végzett. Az észt pilóta év végén elhagyja az M-Sport csapatát, hogy a gyári Toyotánál versenyezzen. Tänak második helye azt is jelenti, hogy mind a 13 idei versenyen dobogóra állhatott legalább egy M-Sport versenyző.
Latvala kiesésének Hayden Paddon is örülhetett, mert így harmadikként végzett a versenyen, idei második dobogóját szerezte az új-zélandi. De az is kellett ehhez a harmadik helyezéshez, hogy Craig Breen kiessen, az ír ugyanis felborult a 18. gyorsaságin a Citroënnel, miközben idei legjobb helyezéséért küzdött. Csapattársa, Stéphane Léfebvre az előző pályán esett ki, amikor nekiment egy fának.
A már világbajnok Sébastien Ogier lett a negyedik a Ford Fiestával. Az egész versenyen váltóproblémákkal küzdött, nem találta a ritmust, aztán még kapott egy 60 másodperces büntetést is, amikor rossz időpontban jelent meg az egyik gyorsasági rajtjánál. Az előző, Brit-ralit megnyerő Elfyn Evans ezúttal csak az ötödik lett, mert a DMACK gumiknak nem feküdtek az ausztrál pályák, mögötte Esapekka Lappi lett a hatodik, a hetedik pedig az a Kris Meeke lett, aki szombaton egy hídnak csapta a Citroënt, ezért a vasárnap jelentős időbüntetéssel folytathatta a küzdelmet a Rally 2 szabályoknak megfelelően.
Végeredmény:
1 T. Neuville N. Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC 2:35:44.8
2 O. Tänak M. Järveoja Ford Fiesta WRC +22.5
3 H. Paddon S. Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +59.1
4 S. Ogier J. Ingrassia Ford Fiesta WRC +2:27.7
5 E. Evans D. Barritt Ford Fiesta WRC +3:05.6
6 E. Lappi J. Ferm Toyota Yaris WRC +3:49.5
7 K. Meeke P. Nagle Citroën C3 WRC +22:58.4
A világbajnokság végeredménye:
1 S. Ogier 232 pont
2 T. Neuville 208
3 O. Tanak 191
4 J.M Latvala 136
5 E. Evans 128
6 D. Sordo 95
7 H. Paddon 74
8 K. Meeke 77
9 J. Hänninen 71
10 C. Breen 64
11 E. Lappi 62
12 A. Mikkelsen 54
A gyártói világbajnokság végeredménye:
1 M-Sport World Rally Team 428 pont
2 Hyundai Motorsport 345
3 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 251
4 Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 218