.

Autógyártók a futball világbajnokságon - megéri?

2018.07.10.

Bár a brazil válogatott évtizedekig élvezte valamelyik autógyártó támogatását, 4 évvel a latin-amerikai országban rendezett futball világbajnokság után ezek a cégek elpártoltak a sárga-zöld mezesektől. Vajon előfordulhat, hogy nem kifizetődő egy márka számára a világ legfontosabb sporteseményen való megjelenés?

A 2014-es brazíliai foci világbajnokságig, a Volkswagen volt a Brazil Labdarugó Szövetség hivatalos szponzora. A német márka a szerződés ideje alatt mindent elkövetett a sikerért: a Volkswagen Gol (a VW brazíliai részlege által gyártott kisautó) reklámjára és az új, 2012-es Fusca (bogár) modell megjelenítésére koncentrált; engedélyezte, hogy az Audi egy R8 Spyder GT-t bocsásson a világklasszis Neymar rendelkezésére, aki addig egy Volvo XC60-al járt; megjelentek a Gol és a Voyage külön a VB-re készült kiadásaik, ám ezek sem múlták felül német válogatott elleni 7:1-es vereséget.

A General Motors, közvetlenül a világbajnokság után közzétett egy képet Gilmar Rinaldi, a válogatott újonnan megválasztott koordinátoráról és Dunga, új szövetségi kapitányról, amint a VW előtti szponzort reklámozó Chevrolet-es pólóval pózolnak.

Soccerex

A cég és a válogatott együttműködése azonban nem volt hosszú életű. Most, 2018-ban egyetlen autógyár sem támogatja a válogatottat és a Labdarugó Szövetséget. Bár hivatalos magyarázat nem született arra, miért alakult így, egy, a GM-hez köthető forrás szerint „az autógyár érdektelenségét nagyban befolyásolta a Labdarugó Szövetség és a válogatott az utóbbi években kialakult negatív képe”.

Ettől függetlenül a futball világbajnokság mindig remek alkalom az autógyárak számára, hogy a világ elé tárják modelljeiket. A Hyundai, a KIA, a Volkswagen, a Mercedes-Benz, a Volvo vagy a BMW, és más az autóiparhoz kapcsolódó vállalatok is szponzorai valamelyik válogatottnak vagy a világbajnoksághoz köthető rendezvényeknek.

A Hello Research kutatóintézet által végzett felmérés szerint a Brazíliában kihívó nélkül maradt márka, a FIFA-t és a világbajnokságot támogató Hyundai a VB legjobban pozícionált márkája, amit a KIA, a Toyota és a Honda követ. Bár egyik említett márka sem támogatja a zöld-sárga válogatottat, de felhívja a figyelmet az ebben rejlő lehetőségekre.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.15
Van az úgy, hogy egy autógyár tud röhögni magán. Így van ez a Hondánál, ami ötvenedik ausztrál....
2019.02.15
A Peugeot merészen elegáns négykerekűeket produkál, a nemzetközi porondon magasan jegyzik....
2019.02.15
Valery Aleksandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.15
Immár az ötödik egymást követő hónapban csökkennek az eladások, részben az új emisszió-mérési....
2019.02.15
A Škoda 102 600 járművet szállított ki ügyfelei számára januárban. A ŠKODA növelte forgalmát,....
2019.02.15
Az Audi Hungaria Zrt. két logisztikai központjának tetején alakítja ki az E.on Hungária Zrt. Európa....
2019.02.15
Maranellóban mutatták be pénteken a Forma-1-es Ferrari istálló idei versenyautóját, amely az SF90....
2019.02.15
A kanadai BRP (Bombardier Recreational  Products) szabadidős termékei, quadjai, jet ski-i, a Sea....
2019.02.15
A nemsokára kezdődő és a tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a magyar autóipar éves termelési....
2019.02.15
A helyszínen életét vesztette annak az autónak a sofőrje, amelyik árokba csapódott péntek reggel a....