.

Autógyártók a futball világbajnokságon - megéri?

2018.07.10.

Bár a brazil válogatott évtizedekig élvezte valamelyik autógyártó támogatását, 4 évvel a latin-amerikai országban rendezett futball világbajnokság után ezek a cégek elpártoltak a sárga-zöld mezesektől. Vajon előfordulhat, hogy nem kifizetődő egy márka számára a világ legfontosabb sporteseményen való megjelenés?

A 2014-es brazíliai foci világbajnokságig, a Volkswagen volt a Brazil Labdarugó Szövetség hivatalos szponzora. A német márka a szerződés ideje alatt mindent elkövetett a sikerért: a Volkswagen Gol (a VW brazíliai részlege által gyártott kisautó) reklámjára és az új, 2012-es Fusca (bogár) modell megjelenítésére koncentrált; engedélyezte, hogy az Audi egy R8 Spyder GT-t bocsásson a világklasszis Neymar rendelkezésére, aki addig egy Volvo XC60-al járt; megjelentek a Gol és a Voyage külön a VB-re készült kiadásaik, ám ezek sem múlták felül német válogatott elleni 7:1-es vereséget.

A General Motors, közvetlenül a világbajnokság után közzétett egy képet Gilmar Rinaldi, a válogatott újonnan megválasztott koordinátoráról és Dunga, új szövetségi kapitányról, amint a VW előtti szponzort reklámozó Chevrolet-es pólóval pózolnak.

Soccerex

A cég és a válogatott együttműködése azonban nem volt hosszú életű. Most, 2018-ban egyetlen autógyár sem támogatja a válogatottat és a Labdarugó Szövetséget. Bár hivatalos magyarázat nem született arra, miért alakult így, egy, a GM-hez köthető forrás szerint „az autógyár érdektelenségét nagyban befolyásolta a Labdarugó Szövetség és a válogatott az utóbbi években kialakult negatív képe”.

Ettől függetlenül a futball világbajnokság mindig remek alkalom az autógyárak számára, hogy a világ elé tárják modelljeiket. A Hyundai, a KIA, a Volkswagen, a Mercedes-Benz, a Volvo vagy a BMW, és más az autóiparhoz kapcsolódó vállalatok is szponzorai valamelyik válogatottnak vagy a világbajnoksághoz köthető rendezvényeknek.

A Hello Research kutatóintézet által végzett felmérés szerint a Brazíliában kihívó nélkül maradt márka, a FIFA-t és a világbajnokságot támogató Hyundai a VB legjobban pozícionált márkája, amit a KIA, a Toyota és a Honda követ. Bár egyik említett márka sem támogatja a zöld-sárga válogatottat, de felhívja a figyelmet az ebben rejlő lehetőségekre.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.11.13
Nagyot fogsz csalódni, ha erre nem készülsz használt autó vásárlás előtt. ..
2018.11.13
Davor Trgovcevic Horvátországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2018.11.13
Utolsó, ideiglenes forgalomterelési üteméhez érkezett az M1-es autópálya 28-as és 40-es....
2018.11.13
Eléri az éves 100 ezret 2020-ra a gyártószalagról lekerülő autók darabszáma a Jaguar Land Rover....
2018.11.13
Érzelmekre építő baleset-megelőzési programot hirdet az Autós Nagykoalíció - erről beszélt az ATV....
2018.11.13
Kiszámoltuk, hogy a baleseti statisztika jelen állása szerint hányan halnak még meg idén közúti....
2018.11.13
Egy társadalom, amelyben a mesterséges intelligencia előnyös az emberek és a társadalom számára: E....
2018.11.13
A baleset a sztráda Szeged felé vezető oldalán történt, a 40-es kilométernél - jelentette a....
2018.11.13
Az 5. Gumiabroncs Konferencia keretén belül számos hasznos témában hallhattunk előadásokat és....
2018.11.13
Egyre több kkv él a hagyományos lízingelés és a tartós bérlés lehetőségével, hiszen gyakran olcsóbb....