autómegosztás

Autógyártók: a gépkocsi-megosztás nem fogja csökkenteni az autóeladásokat

2017.03.29.

- Német autóipari cégvezetők véleménye szerint az autóeladások emelkedése nem torpan meg a következő évtizedekben sem pusztán attól, hogy a mobilitásban várhatóan növekedni fog a megosztott használatú járművek szerepe.

Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz Cars vezérigazgatója az "auto, motor und sport" autóipari szaklap stuttgarti konferenciáján annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a megosztott használatú járműveket a nagyobb kihasználtságuk miatt jóval gyakrabban kell majd cserélni, mint a felhasználók saját tulajdonában lévő gépkocsikat. Rámutatott: az új technológiáknak köszönhetően azok előtt is megnyílik a gépkocsihasználat lehetősége, akik korábban önállóan nem vezethettek autót. Szerinte a járművek közös használata elsősorban az urbánus központokra lesz jellemző, míg a távoli vidéken élők továbbra is többnyire saját tulajdonú járműveikre lesznek utalva.


A 2025-re évi 100 millió autó eladását jelző prognózisok nagyon is reálisak és még további növekedési lehetőségeket is rejtenek magukban - vélekedett. Piaci becslések szerint az idén globálisan 84 millió új gépkocsi áll forgalomba, két százalékkal több, mint tavaly. A Porsche vezérének álláspontja szerint viszont a gépjárműmegosztás és a vezető nélküli taxik terjedése miatt a következő évtized közepétől a gépkocsieladások már csökkenni fognak. A Porsche ezért nagy hangsúlyt helyez a digitális mobilitási szolgáltató üzletág kiépítésére, ami várakozásai szerint bevételének "magas kétszámjegyű százalékos" részarányát fogja kitermelni a jövőben.

Az alacsony károsanyag-kibocsátású alternatív hajtásláncok elterjedésének kilátásairól szólva Dieter Zetsche a konferencián beszámolt arról, hogy a Mercedes-Benz az elkövetkező 10-15 évben az akkumulátoros autók kifejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Emellett folytatják a hidrogénüzemű üzemanyagcellás autók fejlesztését, mert az elektromos autók töltési infrastruktúrájának elégtelensége esetén kitölthetik az így keletkező piaci rést. A következő évtized közepéig a Mercedes-Benz eladásainak 15-25 százalékát kívánja elektromos autókkal kitermelni - mondta.


A BMW Harald Krüger vezérigazgató tájékoztatása szerint párhuzamosan fejleszti az elektromos hajtású és az üzemanyagcellás autókat is. A BMW nem szeretne felkészületlenül szembesülni azzal, ha egyszer csak valamelyik ország, például Japán, betiltana minden más hajtást - mondta. "Korai lenne megjósolni mit hoz a jövő" - jegyezte meg a BMW vezérigazgatója.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....