ICDP

Autóipari startupok és amit tőlük tanulhatunk: AutoButler

2017.05.11.

A korábbi cikkünkben bemutatott brit Carwow mellett az ICDP vezetői a Dániából induló Autobutlernek is lehetőséget adtak a bemutatkozásra. Míg előbbi az gépjárművek értékesítésének módját változtatná meg, utóbbi elsősorban a szervizelés és karbantartás folyamatát könnyítenék meg ügyfelei számára, a Carwow megoldásához hasonló ötlettel. 

Az Autobutler azokon segít, akik kénytelenek szervizbe vinni autójukat, de nem akarnak telefonhívások sorozatán át eljutni egy szervizbe, amelyik vagy reális áron megjavítja az autót, vagy nem.  Az utóbbi évek sikere alapján a dán startup mindezt kifejezetten sikeresen teszi, a 2010-es indulás óta már jelen vannak Svédországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, az idei terv pedig Franciaország bevétele.

A dánok alapötlete egészen egyszerű volt: részletes és pontos kérdésekkel már a szervizbe érkezés előtt megismerni az autót és várható hibát, majd ezután a hiba javítására legalkalmasabb műhelybe irányítani az ügyfelet. A honlapon vagy a mobil alkalmazásban megadjuk az autónk adatait és ha tisztában vagyunk azzal, milyen javítást vagy karbantartást kell elvégezni az autónkon, csak röviden leírjuk és hamarosan 3 ajánlat érkezik a postafiókunkba. 


autobutler.co.uk

Az Autobutler használatához persze cseppet sem kell érteni az autókhoz, elég, ha a saját autónk típusával tisztában vagyunk. A fiatal startup ügyfélszolgálata éjjel-nappal működik, így akár telefonon vagy chaten is segítséget kérhetünk a lehetséges hibák felismeréséhez. A szolgáltatás rövid időn belül eljuttatja a felhasználó számára a 3 legideálisabb ajánlatot közeli, ügyfélbarát személyzettel és árazással dolgozó műhelyektől.

Az Autobutler sikerességének kulcsa, hogy használatával mindenki jól jár. Az ügyfél gyorsan megtalálja a megfelelő szervizt bármilyen problémája is legyen az autójával, a szerviz pedig amellett, hogy ügyfeleket szerez, hasznos visszajelzéseket ad a műhely számára. Egyrészt láthatja, mennyit profitál a szolgáltatás használatából és a riportokból az is látszik, hol lehetne javítani, mik azok a tényezők, amelyek miatt sok ügyfelet elbukik a szerviz. Például ha a műhely rendszeresen azért marad alul a versenytársakkal szemben, mert nem biztosít csereautót, az Autobutler figyelmezteti a gondra és jelzi, hol lehetne javítani a kiszolgálás minőségén.


Ilyen visszajelzéseket kapnak a műhelyek.

Az Autobutler 2010 óta nagyot nőtt, befektetők hada próbál megszerezni belőle egy darabot magának. Befektetőik közé tartozik az Index Ventures, akik korábban a Facebook, a Skype és a Dropbox sikerét is hamar felismerték, de az Opelt nemrég bekebelező PSA csoport is látott bennük fantáziát. Bár a szolgáltatás egyelőre csak néhány jelentősebb (vagy a dánok számára kézenfekvő) piacon érhető el, a terv a folyamatos terjeszkedés, így egyszer talán a magyar autótulajdonosok is élvezhetik a dán szolgáltatás előnyeit.

A skandinávok egyértelműen az ehhez hasonló megoldásokban látják az autóipar jövőjét és talán igazuk is lehet. Az ICDP konferenciáján tartott előadás közben látni lehetett, hogy céljuk valóban az autó szervizelésének legtöbb mozzanatát digitalizálják. Az ő jövőképükben a szervizkönyv nem a kesztyűtartóban van, hanem a telefonunkban ahol az ő applikációjukon keresztül bármikor elérhetjük. 

A cikk forrása az ICDP tavaszi találkozón előadott prezentáció.

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.07.25
Rendőrök helyszínelnek összetört kisbusznál Biharkeresztes közelében a 42. számú főútvonalon, ahol....
2017.07.25
Bahman Jalali Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.07.25
Az amerikai Boeing repülőgépgyártó legfrissebb előrejelzése szerint a következő 20 évben 2,1 millió....
2017.07.25
Utólagos frissítési programot kínál az Audi akár 850 ezer Euro 5, illetve Euro 6 minősítésű V6-os....
2017.07.25
A kormány határozott célja, hogy megerősítse a Magyarország biztonságát garantáló honvédséget -....
2017.07.25
Rohambicikli-párral jöttek a tűzoltók, a Kova-Kövi család marhabőr-tető alatt lábbal hajtotta Frédi....
2017.07.25
Júniusban a furgonok és a buszok iránti kereslet erősödésének köszönhetően tovább nőtt a....
2017.07.25
Januártól június végéig a Skoda 585 ezer gépkocsiját szállította ki, ami értékesítési rekordnak....
2017.07.25
Józsefvárosi mentőállomás létrehozásáról írt alá együttműködési megállapodást az Országos....
2017.07.25
Júniusban 920 700 autót adtak át a konszern márkái, amely 4,2 százalékos emelkedést jelent - derül....