zöldautó

Autonet mobility show 2017

2017.06.21.

Az Autonet Kft nagyszabású szakmai rendezvény tartott a Hungexpo „A” pavilonjában. A kiállítók 15000 m2 területen, 100 standon mutatták be újdonságaikat. Szakmai bemutatók, Drift Show, szerelői verseny, egyesületi konferenciák, szakmai előadások voltak. 

Bemutatkozott a KEFO GoBosch Gokart és Motorsport csapat, továbbá az Opel Dakar Team. Láthatók voltak a Formula Student versenyautók is. A családos látogatóknak kedvezett a Kézműves Gyereksarok, a Szépségstand is sok látogatót vonzott. Azokat, akik nem autóval látogattak ki a vásárvárosba, a borkóstoló vonzotta. Koncertet is szerveztek. Az egyéni látogatókon kívül az ország különböző városaiból külön buszok hozták az érdeklődőket. Az elhangzott előadások közül talán a legérdekesebbről, Papp Lászlónak az e-Golfról mondottakról adunk az alábbiakban rövid összefoglalót. 

VW e-Golf

Papp László  előadása elején a VW Konszern villany és hibrid autó fejlesztésének történetét foglalta össze az 1800-as évek végétől kiindulva. A rendezvény különös érdekessége volt, és sok érdeklődőt vonzott, amikor Papp László az előadóterembe behajtott a második generációs elektromos hajtású VW Golffal és szinte minden részletre kiterjedő bemutatót tartott. A műszerfal kijelzői például a vezetőt pontosan tájékoztatják a gépkocsi pillanatnyi állapotáról. De ezt most a sorokban ülő résztvevők is jól láthatták, mert a kézi kamera és a nagy felületű kivetített kép jól láthatóvá tette mindenki számára.

Az e-Golf második generációs modellje 

Ennek az új villanyautónak a névleges motorteljesítménye: 50 kW, a maximális motorteljesítménye 85 kW, de ez csupán 60 mp-ig érvényes. A legnagyobb forgatónyomatéka: 270 Nm (4 másodpercig), illetve 255 Nm (60 másodpercig).

Max. fordulatszám: 12.000/perc. A legnagyobb sebessége pedig 135 km/ó (ez is korlátozott ideg érvényes).

Gyorsulás álló helyzetből 100 km/h sebességre 12 másodperc.

Az energia tárolására a gépkocsiba 180 Li-ion cellás akkumulátort építenek be, melynek energiatartalma 26,5 kWh. A hajtás névleges feszültsége 324 V. A gépkocsi hatótávolsága 190 km. Becsült akku-élettartam: 10 év (garancia 8 év).

Az akkumulátortelep töltési ideje 230 V –os töltőfeszültség alkalmazása esetén 9-10 óra. Ha a töltő feszültség 400 V 3-4 óra alatt is feltölthető. A hajtó villanymotor és a teljesítményelektronika, amely a motorháztető felnyitása után azonnal láthatóvá válik, vízhűtésű. Az ezeknél az egységeknél felszabaduló hőenergiát az utastér fűtésére használják fel. Ezen kívül beépítenek még egy nagy feszültségű PTC ellenállással működő utastér fűtést is. A klíma berendezés kompresszora 3,6 kW energiát igényel. A szervokormány és a klímakompresszor is méltó módon a gépkocsihoz villanymotorral hajtott. A gépkocsi elektromos hálózata hagyományosan 12 V-os. Ez a hálózat működteti a jelző és világító berendezéseket, a rádiót és a többi utas-kényelmi berendezést.

Papp László

A gépkocsi hatótávolsága 300 km (NEFZ szerint), a gyakorlatban azonban csupán kb. 200 km. Legnagyobb sebessége 150 km/h. Átlagos energia fogyasztása 12,7 kWh/100 km (NEFZ).

Az akkumulátor feltöltése 2,3 kW teljesítménnyel (hálózati kábellel) 100%-ra 17,5 óra

alatt történhet. Ha a töltő teljesítménye nagyobb, 7,2 kW (AC-wallbox –on keresztül) 100%-ra 5,75 óra alatt tölthető fel. 40 kW töltő teljesítménnyel 0-80%-ra (egyenáramú töltés) 1 óra CCS -töltővel végezhető el a töltés.

A gépkocsi hajtásához nagy feszültségű lítium-ion akkumulátort használnak, melynek tömege: 344 kg. Ez az egység a padlólemez közelében, azzal párhuzamosan van elhelyezve. Kapacitása 35,8 kWh, mely névleges értéknek tekinthető. A feszültség 323 V ez is névleges érték.

A gépkocsi oldalsó emblémája 

A villany, illetve a hibrid autóknak megfelelő az e-Golf kijelző koncepciója. Powermeter –nek nevezik azt az egységet, amelyről a vezető menet közben sok hasznos információt megtudhat. Ha például a mutató a nyugalmi helyzetből kb. 30˚ -os szögben kilendül a gépkocsi még nem menetkész. Az energia visszatáplálási üzemmódban a mutató a függőlegestől ballra helyezkedik el. A menetkész állapotban függőlegesen felfelé áll a mutató. Ettől jobbra van a gazdaságos menet tartománya. Itt a számok a leadott teljesítmény százalékát jelentik, melyet gondolatba tízzel kell megszorozni. Külön figyelmeztető lámpa világít, amikor a gépkocsi már tartalék üzemmódba került.

A műszerfalon van elhelyezve a hatótávolság jelző monitor, melynél az adott környék térképe jelzi ki 360˚ -os körben ábrázolva a hatótávolságot. A műszerfalon kapott helyet az energia áramlás jelzője is, de  leolvasható az energia újrahasznosítási statisztikája is.

A műszerfal nagy felületű kijelzőjét nem kell ahhoz megérinteni, hogy valamit átállítsunk rajta. Már a kéz közeli mozdulatára is azonnal reagálni fog.

A motorháztető felnyitása után előtűnik a teljesítmény elektronika, alatta pedig a hajtó motor

Ennek a gépkocsinak az érdekessége, hogy a menetválasztó karral az energia visszatáplálás nagysága szabályozható. D fokozatban például gázelvételnél a szabadonfutó működik. A D1 fokozatban „1. energia visszatáplálás” ez a rekuperáció első fokozata. Ha a kar a D2 helyzetben van, az „2. energia visszatermelési fokozat” érvényesül. A D3 fokozat pedig a 3. energia-visszatermelési fokozat. B fokozatban a legnagyobb energia visszatáplálás fog megvalósulni. Ezekkel lesz arányos a gépkocsi lassulása is.

A hírek szerint a Volkswagen a terveinek megfelelően 2025-ben már egymillió, különböző típusú elektromos autót akar értékesíteni. Az E platformra 9 új modellt fognak építeni.

Kőfalusi Pál

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....
2024.04.22
A Bridgestone Tatabánya ügyvezető igazgatójával egyebek mellett arról beszélgettünk, hogy....
2024.04.22
Idén áprilisban az írországi Dublinban rendezték meg a legnagyobb európai, közlekedés és mobilitás....