kiállítás
Kezdetben Győrben a Széchenyi István Egyetemen volt és a kiállításon kívül sok érdekes előadás is elhangzott annak idején. Az elmúlt 25 év alatt, mióta ezek a kiállítások megrendezésre kerültek sokat változott a helyzet, de a szakma is. Kevesebb lett a kiállító, kevesebb a látogató és kevesebb a lelkesedés is. A szervezők összecsatlakoztatták az egykori lassacskán haldokló járműkiállítással és az új, és egyre erősödő autóipari beszállítói területtel, melyből ez volt az ötödik ilyen kiállítás. Ez a kezdeményezés eredményesnek bizonyult. Csatlakozott még hozzájuk néhány jelentősebb szakképző intézmény is.
Október18.-ától 21.-éig volt megtekinthető a budapesti vásárváros A pavilonjában ez a rendezvény.
Autógyárak, melyek rész vettek az idei rendezvényen:
A Mercedes Kecskeméti gyára például több típust, közöttük egy a jövőbe mutató formatervet is bemutatott. Folyamatosan sok érdeklődőt vonzottak ezek az autók.
A Suzuki kiállított autói között volt egy, az érdekesebb részeinél kimetszett Vitara is. Jól lehetett látni a passzív biztonság fontosabb elemit, mint például a biztonsági öv feszítőket, az első és az oldalsó légzsákokat és a működtető elektronikájukat is. Meg lehetett jól figyelni a lökhárítók és a váznyúlványok közé beszerelt első, és a hátsó crash-boxokat. Ütközéses baleseteknél az energia jelentős részét ezek alakítják át deformációs munkává. Így megóvják a váznyúlványokat a nagyobb deformációtól. A javítás olcsóbbá válik, mert a crash-boxok a csavarkötések oldása után újakra cserélhetők. Ezen a standon az önként jelentkezők kipróbálhatták ezen a Vitarán a szerelői képességüket is. Bizonyos, más – más alkatrészek beszerelését végezhették el a gyári szakemberek jelenlétében.
A Vitrarán kívül az S-cross, és a Swift legújabb változatát és egy G5S motorkerékpárt is meg lehetett nézni. Kiállították a Suzuki Marine az új, változtatható forgásirányú, 220,7 kW –os 4 literes 24 szelepes V6 –os csónakmotorját is.
Az Opel standján a Grandland X, az Insignia, a Mokka X típusú gépkocsikat lehetett megnézni.
Az Audi Hungária Győri gyára az RS3 Quattro, és a TT RS Coupé Quattro típusú személygépkocsikat mutatta be. Kiszerelt állapotban lehetett látni az Audi TT öthengeres, 2,5 literes TFSI EVO motorját is.
A Nissan, amely autógyár 1947 óta gyárt elektromos hajtású személygépkocsit, és a világon először használta a lítium-ion akkumulátort az energia tárolására, az idei kiállításon a LEAF típusú villanyautó kimetszett példányát mutatta be. Ez egy nulla emissziós, általános használatra tervezett gépkocsi. A 80 kW –os, elöl elhelyezett 3 fázisú váltakozó áramú szinkron motor az első kerekeket hajtja. Hatótávolsága 160 km. Az áramátalakító inverter is elöl van elhelyezve. A nagy feszültségű egyenáramú lítium-ion akkumulátortelep a futóművek között alul van beépítve. A gépkocsi működését IT (Telematics) rendszer felügyeli.
A Rába a katonai kivitelű terepjáró haszonjárművét állította ki. Több hazai autóbusz gyártó is bemutatta termékeit.
Kőfalusi Pál