alfa romeo
A Giorgio platform egy exkluzív, kizárólag az Alfa Romeo számára készült fejlesztés volt, mellyel az éppen mélyponton lévő olasz márka versenyképességét kívánták felhozni a BMW szintjére. A tervezés annyira jól sikerült, hogy pazarlásnak vélték, ha csak az Alfának származik előnye belőle, vagyis „túl jó volt ahhoz, hogy csak az Alfára korlátozzák a felhasználását” - mondta az elmúlt héten a tengerentúli autó kiállításon Bigland.
„A Giorgio alváz módosításával további FCA modellek kerülhetnek piacra” - folytatta a cégvezető. „Az adaptációban olcsóbb és drágább modellek is szóba jöhetnek hiszen a dinamikus tesztek alapján az Alfának dedikált alváz kategóriájának legjobb értékelését kapta, tehát bőven van benne potenciál”.
A vezérigazgató nem nevezett meg konkrét márkát vagy modelleket az Autonews.com-nak adott interjú során, azonban könnyen kitalálhatjuk, hogy ha hátsókerék-hajtású performance modellek is vannak a kalapban, könnyen meglehet, hogy a Dodge-nak és a Maseratinak is jut majd a jóból. Annyit azonban elárult Bigland, hogy a hátsókerék-hajtás mellett opcióként szerepelni fog az összkerék-hajtás is az egyelőre nevesítés nélküli modelleknél.
Az Alfa Romeo 1 milliárd eurót költött a Giorgio platform fejlesztésére, mely a kompaktoktól a nagy szedánokig, összesen nyolc modell felépítményének a hordozására is alkalmasnak bizonyult. Harald Wester az FCA műszaki vezetője a Giulia tavalyi bemutatóján azt nyilatkozta, hogy további milliárdokat is felemészthet az érkező modellek platformjának ún. „testre szabása”.
Forrás: autonews.com