Audi e-Tron

Az Audi így képzeli a jövő sportkocsiját

2018.09.16.

A Pebble Beach Concours d'Elegance kiállításon mutatkozott be a PB18 e-tron tanulmány, amely talán az R8 elektromos hajtású utódát vetíti előre.

A PB18 e-tron tanulmány készítőinek egyetlen célja volt: a lehető legnagyobb vezetési élményt adó elektromos szupersportkocsi létrehozása. Ennélfogva ne is csodálkozzunk azon, hogy ezúttal kimaradtak a vezetéstámogató segédrendszerek, ebben az autóban a sofőr dolga az irányítás.

 

Az 1550 kilogrammos autó hajtásáért három villanymotor felel. Az első tengelyt egy 201 lóerős motor, a két hátsó kereket pedig egy-egy 235 lóerős villanymotor hajtja, az összteljesítmény eléri a 671 lóerőt, de a vezető beállíthat ideiglenesen 764 lóerős csúcsértéket is, ha elég bátor hozzá. Ezek után nem csoda, hogy a 0-ról 100 km/órára gyorsuláshoz csak kevéssel kell több, mint 2 másodperc a PB18 e-tronnak. A végsebesség titkos, de azt elárulta az Audi, hogy a 300 km/óra nem okoz gondot a kocsinak.

A 4,53 méter hosszú, 2 méter széles és 1,15 méter magas tanulmányautó nem csak nagyon gyors, de elképesztően hatékony is, mivel sok energiát képes visszatermelni lassulás vagy fékezés közben. Kis és közepes fékezéseknél az üzemi fékek nem is dolgoznak, csak a villanymotorok felelnek a lassításért. Mivel minden tengelyen vannak villanymotorok, fejlett nyomatékvektor-szabályozás is került az autóba, amely rendszer szorosan összedolgozik a menetstabilizáló elektronikával. Minden kerékre annyi nyomaték jut egy adott pillanatban, amennyi épp optimális a stabil útfekvést, a kanyarokat és a tapadási viszonyokat figyelembe véve.

A 95 kilowattórás akkumulátor 500 kilométeres hatótávot biztosít a WLTP szabvány szerint mérve, a lemerült akkut 800 V-os töltővel 15 perc alatt lehet feltölteni. Lehetőség van vezeték nélküli töltésre is, de akkor a töltési idő természetesen jóval hosszabb.

A futómű koncepcióját az R18 e-tron quattro Le Mans-i versenyautóból emelték át, ami azt jelenti, hogy elöl nyomórudas rendszert, hátul vonórudast találunk, elöl hátul mágneses elven működő adaptív lengéscsillapítással.

A kabin érdekessége, hogy lehet egy- vagy kétszemélyes is, előbbi esetben a kormány, az ülés és a műszerfal középre kerül. Erre azért van lehetőség, mert a kormány, a fék és a gáz is „by wire” rendszerű, azaz nincs mechanikus kapcsolat a kezelőszerv és maga a rendszer között.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.18
Plug-in hibrid modellel támogatja a világbajnoki bronzérmes és Európa-bajnoki ezüstérmes gátfutó....
2019.01.18
Egy amerikai kulturális központ különleges alkotás elkészítésére kért fel egy neves kortárs....
2019.01.18
Az osztrák rendőrség műszaki szakértők bevonásával teherautókat és autóbuszokat ellenőrzött Dél-....
2019.01.17
A Szalay Balázs, Bunkoczi László páros beállította pályafutása legjobb eredményét és az összetett....
2019.01.17
A Datahouse adatai szerint 2018-ban összesen 159 326 új személygépkocsit és kishaszonjárművet....
2019.01.17
A francia Prévention Routiére közlekedésbiztonsági szervezet kutatása szerint éjszaka, lakott....
2019.01.17
Arend van Dam Hollandiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.01.17
A német autóipari beszállító Eissmann cég 2,08 milliárd forintos beruházással bővíti nyíregyházi....
2019.01.17
A Ford több mint 1,35 millió járművet értékesített 2018-ban 20 hagyományos európai piacán*, amivel....
2019.01.17
A ŠKODA SUV offenzívája rohamléptekkel folytatódik tovább. Az új crossover érkezésével a cseh márka....