Ducati

Az Audi mégsem adja el a Ducatit

2018.01.19.

Rupert Stadler, az autógyártó első embere elárulta, hogy a cége a korábbi tervekkel ellentétben már nem kíván megválni az olasz motorgyártótól.

Az Audi eredetileg azért akarta eladni a Ducatit, hogy forráshoz jusson, de Stadler nemrég elárulta a Reuters hírügynökségnek, hogy az ingolstadti gyártó a Porschével szorosabbra fűzte a kapcsolat, ami hatalmas költségmegtakarítást eredményezett. Az Audi a fejlesztési költségek megosztása és egyéb költségcsökkentést eredményező lépesek miatt 10 milliárd euróval csökkentette kiadásait, ami már lehetővé teszi, hogy megtarthassák a Ducatit.

„Biztosíthatom önöket, hogy a Ducati az Audi család része marad. A Ducati a tökéletes megvalósítása a prémium filozófiánknak a motorkerékpárok világában” – nyilatkozta Stadler. Az Audi 2012-ben vásárolta meg a Ducatit, de már két éve felröppentek pletykák, hogy el akarta adni, idén májusban állítólag négy cég is tett ajánlatot a márkára. 

Stadler elárulta az is, hogy az Audinak rengeteg pénzébe kerülnek az elektromobilitással kapcsolatos fejlesztések, ezért létfontosságú, hogy megtartsa a Ducatit és a Lamborghinit, mivel azok nyereséget termelnek. A múlt hónapban az Audi is bővülő eladásokról és profitról számolt be, ami a nyugat-európai és az észak-amerikai autópiac fellendülésének volt köszönhető.

„Egy prémium vállalatcsokor gondozása legalább olyan nehéz munka, mint egy kertészé. De elégedett vagyok minden új virággal, és minden új hajtással” – nyilatkozta Stadler, aki azt is jósolta, hogy az új Urus szabadidő-autó révén a Lamborghini jövőre megduplázhatja az eladásait.

Az Audi már korábban bejelentette, hogy 2025-ig 20 elektromos és hibrid autót fog bemutatni, de a kínálat 60 százaléka még akkor is tartalmaz majd belső égésű motort. Komoly veszélynek tartja Stadler a szigorodó emissziós előírásokat, mert ha csak 11 grammal lépik majd túl az EU által meghirdetett szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó flottaátlagot a jövőben, akkor 1 milliárd euró bírságot kell majd fizetniük.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....