Audi A8

Az Audi zászlóshajója 48 Voltos rendszerrel érkezik

2017.06.04.

Az új A8-asban 48 Voltos mild-hibrid rendszer által igazodik a márka a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátási normákhoz.

A következő hónapban bemutatásra kerülő zászlóshajó legnagyobb újdonsága, hogy alapáron kínál mild-hibrid rendszerrel optimalizált benzines és gázolajos hajtásláncot. Alexander Kruse, a gyár mild-hibrid rendszereinek főmérnöke egy Münchenben tartott technikai fórumon ismertette az újdonság műszaki részleteit. Kruse beszámolója szerint az új A8-asban egy 48 Voltos litium-ionos akkupakk az energiatároló egysége a szíjhajtású generátor/önindítón keresztül rekuperált áramnak és az A8-asban debütáló technológia „nagyon gyorsan” megjelenik más modellekben is.

Az új generációs A6-os és A7-es modellek minden bizonnyal ezzel a tudással érkeznek majd, utóbbival idén ősszel, előbbivel pedig csak 2018-ban találkozhatunk. A kisebb kategóriájú négykarikások viszont nem a 48 Voltos rendszerrel operálnak majd, vélhetően a konvencionális nikkel-metál-hibrid akksik szolgáltatnak egy kisebb nyomaték többletet, rövidebb ideig.

A nemzetközi leleplezésre július 11.-ig kell csak várni

Papírforma szerint a rekuperált energia 12 kW-os és 60 Nm-es többletet kölcsönöz a járműnek, egy 3 literes V6-os dizelmotor esetében az A8-as 48 Voltos rendszere akár 0,7 liter üzemanyagot is spórolhat a NEDC-ciklus szerinti mérés alapján. Ezt az előnyt olyan gyártók is kihasználják modelljeiknél, mint például a Renault (dízel Megane és Scenic), valamint a következő hónapban debütáló Mercedes S-osztály. A nagyobb feszültségű rendszer elsősorban a dízelmotorok túlélését biztosítja a folyamatosan szigorodó emissziós normák terhe alatt.

Az új A8-as 48 Voltos feszültségű rendszere lehetővé teszi, hogy akár 45 másodpercig üzemeljen az autó a belső égésű motor „pihentetésével” 30-160 km/h közötti sebességtartományban. Mivel az energia visszatáplálás sokkal hatékonyabb, mint a vitorlázás, az A8-as Drive management egysége, egy első kamera, egy prediktív fogyasztás asszisztens adatai, valamint a navigációban tárolt útadatok és egyéb szenzorok által szolgáltatott adatok révén képes kiválasztani a két üzemmód közül a legideálisabbat.

Az Audi 48 Voltos mild-hibrid rendszerei továbbra is tartalmaznak 12 Voltos hagyományos akkumulátort a világítás, légkondi, motorvezérlés és egyéb fogyasztók ellátásra, valamint a hidegindításra. Kruse szerint a fentiekhez párosulhat még a cylinder-on-demand technológia, azonban ennek alkalmazása a V6-os, V8-as motorcsaládoknál még fejlesztés alatt áll.

The Audi vehicles equipped with 48-volt mild hybrid systems will also have a separate 12-volt battery to power lights, air conditioning, the engine control unit and other equipment, and a separate starter for cold start.

Forrás: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....