ICDP

Az autókereskedelem nagyágyúi

2019.05.21.

Az ICDP kutatói évek óta foglalkoznak a kereskedések jövőjével. Egyik legfontosabb állításuk, hogy hosszú távon csak az igazán nagy és hatékony, valamint a kisebb, de az autókereskedelem egy bizonyos részére jól specializálódott szereplők maradhatnak versenyben hosszútávon. Legutóbbi kutatásaik során példákkal is szolgáltak, így nézzük meg mi is, kik uralják a világ autókereskedelmét, kik a legnagyobb játékosok.

Kezdjük Európában, egy Magyarországon sem ismeretlen csoporttal: Aki nagyjából tisztában van az európai autókereskedelemmel, minden bizonnyal nem lepődik meg, hogy az Emil Frey-ről beszélünk. A Svájcban, 1924-ben alapított vállalat kezdetben motorkerékpárokra specializálódott, majd később fordultak az autóipar felé. 2017-ben 11 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak, ami több, mint duplája az összes magyar kereskedő által generált forgalomnak ugyanabban az évben.

Az autósport szerelmesi számára talán nem ismeretlen a Penske Automotive csoport sem, hiszen több versenyosorzatban is érdekeltek, például az IndyCar bajnokságon is indulnak saját csapatukkal. Elsősorban az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában aktívak, de a kontinentális Európában is vannak érdekeltségeik. 2017-ben 620.000 autót értékesítettek, melyek közül 386 ezer új jármű volt. Ez háromszor annyi, mint a Magyarországon évente eladott új autók száma.

A forgalmat tekintve legnagyobb játékosnak számító Jardine Matheson csoport története is igen érdekes. A kínai alapítású vállalat még az 1800-as évek elején indult, kezdetben kereskedőházként, míg mára egy több iparágban érdekelt konglomerátummá fejlődött a közel kétszáz éves történelme során. Az autókereskedelem jelenti elsőszámú bevételforrásukat, de érdekeltek üzemeltetésben, informatikában, ingatlanokban, élelmiszergyártásban, hotelekben, logisztikában és infrastrukturális fejlesztésekben is. 2017-ben 766.000 autót értékesítettek, forgalmuk pedig meghaladta a 24 milliárd eurót.

Ezek a vállalatok különöseb szerencsés helyzetben vannak az utóbbi néhány évben, ugyanis számos, náluk jelentősen kisebb kereskedőcsoport küszködik nehézségekkel, így tökéletes célpontot jelentenek, ha felvásárlás általi növekedésről van szó.

Magyarországon egyelőre csak az Emil Frey csoport aktív, több márkát is kizárólagosan a svájciak hazai leányvállalatáról vásárolhatunk meg. Ugyanakkor a jelenlegi környezetben és felvásárlási lázban nem lenne nagy meglepetés, ha újabb, hasonlóan nagy játékos lépne be a magyar piacra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....