ICDP

Az elektromos autó a szervizek gyilkosa?

2019.09.30.

Bár kétségtelenül sok területen lehet rosszat mondani a Tesla termékeiről, kétségtelen, hogy sok szempontból élen járnak az elektromos autók gyártásának területén. Most éppen az autó fizikai szervizelését próbálják megspórolni vásárlóiknak. Vagy már meg is tették?

Állításuk szerint a modelljeikben fellépő problémák 90%-át hálózati kapcsolaton keresztül diagnosztizálni tudják, sőt, sok esetben a “javítás” is megoldható egy egyszerű szoftverfrissítéssel. Egyelőre úgy tűnik, egyedül van a Tesla a “zéró karbantartás” elvével a gyártók között, de ez nem feltétlenül marad így.

Az ICDP kutatói szerint a jelenlegi szervizintervallumok addig maradnak fent az elektromos autók esetében, mígnem a tulajdonosok (vagy még inkább a flottakezelők) be nem látják, hogy az elektromos autók szervizigénye jóval alacsonyabb, mint hagyományos társaiké. Sőt, adott esetben nem is létezik ilyen igény a részükről.

Jelenleg a legtöbb gyártó esetében ugyanolyan gyakran kell az elektromos autókat szervizbe vinni, mint a hagyományos, belső égésű motorral szerelt modelleket. Ezek során értelemszerűen átnézik az autót és kicserélik a klímaszűrőt, de rengeteg tradicionális lépés elmarad. Nincs mit ellenőrizni és kicserélni a motoron, nem kell bele olaj, amit megfelelő időközönként cserélni kell.

Az elektromos autók szervizelése manapság inkább szól az ügyfélkapcsolat ápolásáról, mintsem valódi, tényleg szükséges karbantartásról. A mai elektromos autó vásárlók bíznak a gyártóban, a szakértelemben és a szerviz szükségességében. De mi lesz, ha rájönnek, hogy az ott elvégzett munka marginális? Minden bizonnyal elgondolkodnak majd, hogy tényleg megéri-e szervizbe vinni szeretett zöld autójukat.

A “sima”, magánszemélyes vásárlókat persze könnyebb meggyőzni, de más a helyzet a flottakezelőkkel. Ők más elven működnek, szemük elett a használat teljes költsége lebeg, így céljuk nem az, hogy mindent megadjanak az autóiknak, hanem hogy megadjanak mindent, amire szüksége van. De semmi többet.

A gyártók nagy szerencséje, hogy – különösen tőlünk nyugatra – egyre inkább terjednek a mindent, így a szervizelést is magukba foglaló lízinszerződések. Értelemszerűen, ha amúgy is fizetünk érte, kevésbé érdeklődünk a karbantartás szükségességén. Viszont mindez jó eséllyel változni fog, ahogy egyre több elektromos autó kerül forgalomba.

Egy biztos, nem marad fenn örökre az elektromos és hagyományos modellek szervizintervalluma közötti egyensúly.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..