ACEA jelentés

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) 2014. február havi jelentése

2014.03.20.

Az Uniós viszonylatban mutatkozó 8 százalékkal több újautó regisztrációval és a hazai 29,1 százalékos növekedéssel tovább erősödhet a remény, hogy a lassú növekedés évében vagyunk.

Szerző: Horváth Miklós

Az Unió 28 országából beérkező adatok szerint a februári hónapban az újautók iránti kereslet 8 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, habár a 861 058 darabos februári regisztrációval a második legalacsonyabb havi eredményt rögzítette az Európai Autógyártók Szövetsége. A 2014-es év első kéthavi mérlege szintén növekedést mutat, az 1 796 787 darab újautó regisztrációjának köszönhetően 6,6 százalékos a változás mértéke (2013-ban 1 684 823 darabos eladást regisztráltak a január-februári hónapokban).

Az Unió főbb piacai közül sajnos Franciaország nem tudott hozzájárulni az említett februári 8 százalékos gyarapodáshoz, ugyanis náluk – meglepő módon – 1,4 százalékos csökkenést regisztráltak. Ezzel szemben az Egyesült Királyság (+3,0%), Németország (+4,3%) és Spanyolország (+17,8%), valamint Olaszország is (+8,6%) – bár ez utóbbinál a tavalyi év hektikus és több rekord mélyponttal tarkított volt – növekedést produkált. A változás mértékét figyelembe véve Portugália (+40,2%) a hónap nyertese, hiszen a tavaly februári 7517 darabos újautó regisztrációhoz képest idén februárban már 10 541 darabot adtak el. Tőlük csupán egy tizeddel lemaradva Litvánia (40,1%) a második, és Lengyelország (+35,2%) a harmadik. Hazánkban a 2013 februárjában rögzített 3839 darab személyautó regisztrációjához képest az idei év második havában 4957 darab személyautó értékesítésére került sor, ami 29,1 százalékos javulást jelent.

A márkák szerinti bontásból két távol-keleti márka esetében látható jelentős visszaesés. Az egyik a Honda -3,4 százalékkal, a másik pedig a Hyundai -11,0 százalékkal. Mindkét márka esetében elmondható, hogy a modelloffenzíva alapján nehezen érthető ez a csökkenés, a nemrég bemutatott újdonságaik és azon belül is a jelentős európai igényekre fókuszáló tervezés miatt (lásd: Honda Civic Sports Tourer és Hyundai Genesis). A pozitív előjeles márkák közül első helyen a Suzuki (+33,1%) szerepel, második a Mitsubishi (+25,3%) és harmadik a Mazda (+23,7%). A februári hónapban elismerésre méltó, azaz 10 százalék feletti növekedést értek el a következő márkák: Toyota (+16,2%), Volvo (+13,7%), General Motors (+12,6%), Ford (12,2%) és a Renault (+11,7%). Örömmel jelentjük, hogy a Fiat csoport végre, sok-sok mínuszos hónap után végre +5,6 százalékos növekedést ért el a múlt hónapban, azonban a Jaguar–Land Rover +0,2 százalékos növekedésével éppen csak átcsúszott a nyereséges oldalra.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..