Good Year
- A 2016-os FIA kamionos Európa-bajnokság szezonja hihetetlenül jól alakul. A verseny nem is lehetne ennél izgalmasabb, a nagyközönség támogatása pedig elképesztő. Remek visszajelzéseket kaptunk a versenyekre kilátogató viszonteladóinktól és vendégektől - mondta Benjamin Willot, a Goodyear EMEA kereskedelmi abroncs divíziójának marketing igazgatója.
„Sok flottairányító el sem hiszi, hogy speciálisan kifejlesztett Goodyear kamionverseny abroncsainkban ugyanazok a karkaszok találhatók, melyeket kamionjaik nap mint nap használnak. A kamionversenyek kiválóan illusztrálják tehergépkocsi-abroncsaink tartósságát, és lehetőséget kínálnak új technológiák tesztelésére, melyekből majd sztenderd tehergépkocsi-abroncsaink, s ezáltal ügyfeleink húznak majd hasznot. A versenysorozatban való részvételünk lehetővé teszi, hogy közelebb kerüljünk ügyfeleinkhez, és egyértelműen kiemeli elkötelezettségünket az iránt, hogy a szállítási ágazat megbízható partnere legyünk.”
A bajnokságot jelenleg Adam Lacko vezeti, aki a tavalyi szériában a második helyen végzett. A 31 éves cseh sofőr 146 ponttal áll az élen, és a szezon során 11-szer állhatott a dobogón, hatszor győztesként. A negyvenkét éves német Jochen Hahn mindössze két ponttal marad el Lacko mögött. Ő a harmadik helyen zárta a tavalyi bajnokságot, és az idei szezonban 11-szer állt a dobogón, ebből háromszor annak tetején.
A Goodyear a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kamionos Európa-bajnokság kizárólagos abroncsbeszállító partnere. Ez azt jelenti, hogy a verseny minden résztvevője speciálisan kifejlesztett Goodyear kamionverseny abroncsokat használ, melyeket Luxemburgban gyártottak. A 12 évnyi tapasztalatot és fejlesztést maguk mögött tudó 315/70R22.5 abroncsok a legújabb generációs Goodyear tehergépkocsi-abroncs karkaszokra épülnek, különleges kialakítású és futózású futófelülettel. Az abroncsok egy olyan, versenyekhez kifejlesztett futókeveréket tartalmaznak, melyek száraz és nedves úton egyaránt optimális tapadást biztosítanak.
A vállalat kék-sárga zászlói és logói, valamint a Goodyear tevékenysége és jelenléte az európai futamsorozaton kifejezetten szembetűnő. A színfalak mögött a Kamionverseny Szervezet (TRO) logisztikai kamionjai tárolják a versenykamionok abroncskészleteit, melyeket a TRO helyszínen lévő abroncsszakértői helyeznek fel és szervizelnek. Ők a FIA tisztviselőivel együttműködve biztosítják, hogy az abroncsok véletlenszerűen kerüljenek kiválasztásra, gondosan ellenőrzött módon, a minden egyes versenyabroncsba beépített RFID „chip az abroncsban” technológia alkalmazásával.
A 2016-os FIA kamionos Európa-bajnokság hátralévő futamai
· Július 2-3. - Nürburgring - Németország
· Augusztus 27-28. - Hungaroring - Magyarország
· Szeptember 3-4. - Most - Csehország
· Szeptember 17-18. - Zolder - Belgium
· Október 1-2.- Jarama - Spanyolország
· Október 8-9. - Le Mans - Franciaország