Forma 1

Az FIA nem foglalkozik a füstölgő Ferrarikkal

2018.04.21.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem indít vizsgálatot a Ferrari „füstölgő” erőforrásának ügyében – jelentette ki a Forma–1 versenyigazgatója, Charlie Whiting, aki biztosra veszi, a vörösök idővel megoldják a problémát.

A téli tesztek alatt még mindenki rácsodálkozott, mára viszont megszokottá vált az, hogy a Ferrari, valamint a két partnercsapat, azaz a Haas és a Sauber autóinak beindítását követően sűrű füstfelhőbe borulnak a garázsok. A jelenséggel természetesen a riválisok is foglalkoztak már, sőt a nagy rivális, vagyis a Mercedes még azt is elhintette, az FIA-nak is vetni kéne rá egy pillantást…

- Akárhányszor beindítják a motorjaikat, mi ott fuldoklunk a garázsainkban – jegyezte meg kissé gúnyosan a németek tanácsadója, Niki Lauda, amikor az Auto Motor und Sport a füstölgő Ferrari-motorokról kérdezte. „Az FIA-nak ki kellene vizsgálnia ezt az ügyet” – tette hozzá.

A nem megszokott látvány egyébként a 2018-as szabálymódosítások hozadéka, az idei évtől kezdődően ugyanis az olajnak már kifelé kell szellőznie, mert nem lehet visszairányítani a motorhoz, bízva abban, hogy a csapat ezzel plusz lóerőket nyer. Az istállók tehát az autók hátulján elhelyezett nyílások segítségével szabadulnak meg az olajpárától. Mivel a legtöbbször a Ferrari-motorok „füstölnek”, valószínűleg ők több olajat égetnek el, mint a riválisok.

Ezzel azonban semmilyen előírást sem sértenek meg, és az olajégetéssel kapcsolatos limitet sem lépik át. Ezt az FIA alkalmazásában álló F1-es versenyigazgató, Charlie Whiting is megerősítette már, aki nemrég ismét jelezte, a szövetség nem fog lépést tenni a Ferrari ügyében. - Biztosra veszem, hogy találnak majd megoldást erre a füstre – jegyezte meg a szakember.

Noha ez is az olajjal kapcsolatos, a Ferrari motorok esetében tapasztalt jelenségnek nincs köze az olajégetéses előírásokhoz (a vörösök esetében ugyanis már használt olajról van szó), melyek 2018 előtt szintén szigorodtak, egyes istállók ugyanis különböző teljesítményjavító vegyületeket juttattak az üzemanyagba az olaj segítségével. Éppen ezért az FIA 2018-tól részletesen meghatározza, milyen olaj használata engedélyezett a motorokban.

Forrás: m4sport.hu

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....