járműgyártás

Az internet-gazdaság alapjaiban alakítja át az ipari gyártási rendszereket

2016.11.16.

Új technológiai korszakváltás időszakát éljük, amelyben az internet-gazdaság alapjaiban alakítja át az ipari gyártási rendszereket, új innovatív üzleti modelleknek nyit utat - mondta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára kedden Budapesten azon a rendezvényen, amelyen az autóipari tesztpálya-fejlesztési együttműködéshez néhány jelentős magyarországi cég csatlakozott.

 Az NGM gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára kiemelte: a kormány napjainkban azon kezdett el dolgozni, hogy Magyarország ne csak az európai gépjárműgyártás, hanem az innováció központja is legyen.
Minden alapunk megvan arra, hogy kövessük ezt az utat, hiszen a magyarországi járműgyártás egyre erősödik, az itteni kutatás-fejlesztési adottságokra támaszkodva a világ több vezető autógyára és beszállítója végzi nálunk a fejlesztéseit is - mutatott rá.
A rendezvényen a Nemzetgazdasági Minisztérium és a magyar autóipar érdekelt szereplői közötti együttműködéshez történő csatlakozásról a Magyar Telekom, a T-Systems Magyarország Zrt., az Elmű Zrt., a Knorr-Bremse Fékrendszer Kft. vezetői írtak alá megállapodást.

 Az államtitkár kiemelte: a magyar kormány az elmúlt egy évben a járműipar fejlődése, fejlesztése érdekében számos fontos lépést tett. Annak érdekében, hogy megteremtsük a magyar gazdaság hosszú távú növekedésének hajtóerejét - az Európai Unió újraiparosítási stratégiájával és célkitűzéseivel összhangban - megalkottuk az újraiparosítás programját - mondta. Ennek keretet ad az Irinyi terv, az Ipar 4.0 és a Jedlik Ányos terv - mutatott rá.
Lepsényi István hangsúlyozta: az Irinyi terv révén azt szeretnénk elérni, hogy az ipari termelés bruttó hazai termékhez való hozzájárulása 2020-ra a mostani 23 százalékról 30 százalék közelébe emelkedjen. Ehhez gyors ütemben növelni kívánják a hazai termelővállalatok versenyképességét, át kell állni az innováció-vezérelt gazdaságra, az iparnak a tudásra, a kutatás-fejlesztésre és az új technológiák alkalmazására kell támaszkodnia - tette hozzá.
Az államtitkár szerint a közlekedés területén az egyik legjelentősebb innováció a különböző önálló döntéshozásra képes, önjáró, önvezető módon közlekedő járművek kutatásával és fejlesztésével kapcsolatos.
Lepsényi István kiemelte: a technológiai forradalom az autonóm, robot-járművek széleskörű elterjedését fogja elhozni, ez a folyamat nemcsak nagy technológiai kihívás, hanem óriási lehetőség is Magyarország műszaki fejlődésében, hogy ezen a területen a világ élvonalába emelkedjen az ország.
Ma már több, Magyarországon jelen levő multinacionális cég végez ideillő fejlesztéseket, de ismertek kiváló hazai eredmények is - hangsúlyozta az államtitkár.
Kiemelte: a zalaegerszegi járműipari tesztpálya megépítésével egy olyan nagyberuházást indított el a kormány, amellyel a járműgyártás terén meglévő jó pozíciónkat kívánjuk tovább erősíteni, emellett elő kívánjuk segíteni, hogy Magyarország a régió vezető járműipari gyártó- és fejlesztőközpontává váljon.

Ezzel tovább erősítjük a járműiparhoz kapcsolódó felsőoktatást és támogatjuk az országban elérhető járműipari kutatás-fejlesztési kapacitások integrálását, segítjük a hazai kutatás-fejlesztési szolgáltatások eljutását a nemzetközi piacokra - tette hozzá.
Elmondta: az NGM és a magyar autóipar érdekelt szereplői közötti a projektet támogató együttműködést eddig már 12 vállalat és cégcsoport írta már alá, hozzájuk csatlakozik a Magyar Telekom Nyrt, a T-Systems Magyarország, az Elmű Zrt. és a a Knorr-Bremse Fékrendszer Kft.

Lepsényi István közölte: a nemzetgazdasági tárca szervezésében november 17-én és 18-án kétnapos konferenciát és kiállítást tartanak Budapesten a Millenárison. A témához kapcsolódóan meghívták Ausztria, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Németország és Magyarország kormányfőit és ágazati vezetőit, az Európai Bizottság részéről Günther Oettinger biztost, az autóipari-, és a digitális gazdaságban érdekelt vállalatok vezetőit, kamarai és nemzetközi szakmai szövetségek, az érintett egyetemek, kutatóintézetek vezetőit.
A konferencián szeretnék bemutatni a digitalizáció kihívásait, illetve általa hozzájárulni az Európai digitális agenda végrehajtásához és az európai gazdaság versenyképességéhez - mutatott rá az NGM államtitkára.

 

(MTI)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....