Lexus

Az LC a Lexus márka leggyorsabb szériamodellje!

2017.09.09.

Lám, mit tesz egy új padlólemez és egy új hajtáslánc: a Lexus LC gyorsabb, mint minden eddigi, nagy szériában készített márkatársa, beleértve az F Sport szériákat is.

Az észak-amerikai Car and Driver a világ egyik legbefolyásosabb autós szakfolyóirata. 1955 óta adják ki folyamatosan; ez idő alatt komoly rajongótábort szerzett magának nyers őszinteségével és persze megkérdőjelezhetetlen szakmai hitelességével. Az évente 1,2 millió példányban kiadott lap az interneten is olvasható; többek között itt jelennek meg az olyan monstre videotesztjeik is, mint a Lightning Lap, azaz villámkör, amelynek keretében mindig ugyanazon a versenypályán teszik próbára az év legsportosabb újdonságait.

Az idén 11. alkalommal megrendezett Lightning Lap keretében a Lexus LC is megfutotta a maga körét, és a szervezők meglepő dolgokat tapasztaltak. Miközben a modell hangsúlyozottan és bevallottan kényelmes túrakupénak készült, szinte mellékesen érezhetően gyorsabb volt, mint az összes Lexus, amelyet eddig próbára tettek – egyetlen kivétellel, természetesen. A korlátozott számban gyártott, méregdrága egzotikum, a szupersportkocsik ligájában versenyző LFA nem egészen tíz másodperccel volt gyorsabb nála a 6,6 kilométeres, technikás pályán (a Virginia International Raceway a kiegészítő aszfaltszakaszoknak köszönhetően hatféle konfigurációban, 1,77–6,76 kilométeres hosszon versenyezhető).

A teszten két dologra derült fény: az egyik, hogy kiélezett körülmények között milyen sokat számít a helyes abroncsválasztás (a két gyári szerelésű abroncs közül a Michelin Pilot Super Sport több mint két másodperccel gyorsabb volt, mint a Bridgestone Potenza S001 RFT). A másik pedig, hogy az LS luxuslimuzinnal közös padlólemez és hajtáslánc a komfortos hangolás ellenére sokkal nagyobb dinamikai tartalékokkal rendelkezik, mint a korábban alkalmazott, csúcsra járatott technológiák. 

Ezek után már csak abban bízhatunk, hogy a Lexus enged a nagyközönség nyomásának, és előbb vagy utóbb kifejleszti és piacra bocsátja az LC sportváltozatát, az F-sorozatot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.15
A Lada 2018-ban is az orosz autópiac vezetője márkája maradt. Az Avtovaz közleménye szerint tavaly....
2019.01.15
~600 lóerő a belépő szint. Hibrid hajtás, izmos V8-as és nyomatékgyárral felérő 12 henger. Néha....
2019.01.15
A brit kormány azt javasolja a Nagy-Britanniában kiállított gépjárművezetői jogosítványok....
2019.01.15
Ali Shafei Törökországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.01.15
A Volkswagen AG és a Ford Motor Company ma bejelentette az első hivatalos megállapodások....
2019.01.15
Az Opel megszerzésével a PSA-csoport rekordszámú, 3,88 millió járművet értékesített tavaly, ami 6,8....
2019.01.15
A Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. (NIPÜF) a könnyűfém keréktárcsákat készítő, német....
2019.01.15
Az országban 175 240 új autót adtak el decemberben, 5,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál....
2019.01.15
A „bado” márka igazi sikertörténet. A 44 éves Badó Ferenc ruhaipari mérnök, a cég tulajdonosa és....
2019.01.15
A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport a szén-dioxid-kibocsátásban....