Opel

Az Opel kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról

2017.02.25.

Az Opel eladásához kapcsolt feltételek miatt a francia PSA Peugeot Citroën csoporthoz kerülő vállalkozás átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról - írta a Der Spiegel című német hírmagazin pénteken.

A lap értesülése szerint a jelenlegi tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) az aktuális Opel-modellek szabadalmait és a gyártásukra feljogosító engedélyeket is értékesíteni akarja, de csak azzal a feltétellel, hogy az új tulajdonos idején a régi szabadalmak és licencek révén előállított kocsikat nem lehet exportálni az észak-amerikai régióba, Oroszországba és Kínába. 

Így a PSA Peugeot Citroën az új szerzeményével, az Opellel legalábbis átmenetileg kiszorulna erről a három piacról, amelyeket a legjobb újautó-piacok között tartanak számon, például egyetlen darabot sem értékesíthetne a márka nagy reménységének számító, elektromos meghajtású Ampera-e modellből, és csak a GM-szabadalmak nélkül kifejlesztett, új modellekkel térhetne vissza.

A Der Spiegel szerint a német kormányban aggodalmat okoz az Opel rüsselsheimi központjában a GM amerikai modelljein dolgozó csaknem négyezer fős kutatás-fejlesztési részleg sorsa is, mert a PSA csak 2020-ig vállalt garanciát a munkahelyek megőrzésére.

További bonyodalmakat okozhat, hogy mintegy 300 ezer, dízelmotorral működő Corsa, Astra és Zafira modellnél át kell alakítani a kipufogógáz-tisztító berendezést. Az átalakításra még nincs elfogadott eljárás, és az ügy rendezésére csupán szóbeli ígéretet tett a kormánynak az Opel vezérigazgatója, Karl-Thomas Neumann - írta a Der Spiegel.

A GM hosszabb ideje tárgyal a PSA-val európai érdekeltségének eladásáról, de csak egy hete szivárogtak ki az első hírek a tervezett ügyletről. Az eddigi bejelentések szerint a PSA az Opel új tulajdonosaként érvényesnek tekintené a GM által a németországi munkahelyek megőrzésére, az üzemek fenntartására és a beruházások, fejlesztések folytatására vállalt garanciát.

Az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő, motorokat gyártó üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta a GM 100 százalékos tulajdonában van, és 1999 óta veszteséges. Az amerikai tulajdonos az utóbbi másfél évtizedben több mint 15 milliárd euró veszteséget szenvedett el az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall révén.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....