járműgyártás

Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant

2019.08.27.

25 éve RS-modellek, 25 éve nagyteljesítményű kombik az Auditól: az új Audi RS 6 Avant formájában az Audi Sport új fejezetet nyit a high-performance Avant-modellek történetében. Még nagyobb teljesítmény és a mild-hibrid rendszernek köszönhetően fokozott gazdaságosság avatja az RS 6 Avant modellt minden célra tökéletes kísérővé. Az új RS 6 Avant 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.

 

„Az Audi RS 6 Avant 25 éves RS-történetünk abszolút ikonjai közé tartozik, világszerte nagy rajongótáborral” – emelte ki Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Első ízben kínáljuk Észak-Amerikában is RS 6 Avant modellünket, nagy lehetőségek jellemezte, új piacot nyitva és további növekedést produkálva.”

Széles és erőteljes – a külső megjelenés

A karosszéria e piaci szegmensben semmi mással össze nem vethető stílusa már az Audi RS 6 Avant álló helyzetében is intenzív birtoklási vágyat ébreszt szemlélőjében. Az RS-változatot erősen eltérő dizájn különbözteti meg az A6 Avant alapmodelltől, az első ajtók, a tető és a csomagtérajtó kivételével külsejét kizárólag RS-specifikus elemek alkotják. A mindkét oldalon mintegy 40-40 milliméterrel kiszélesített karosszéria hangsúlyosan domborodó kerékjárataival a high-performance Avant sportos szellemiségét és egyedülálló karakterét emeli ki. A feltűnő arányok hatását 22 col peremátmérőjű kerekek erősítik tovább.

Az RS 6 Avant eleje erősen eltérő, s egyedülálló az A6 sorozaton belül. Közepén a jellegzetes powerdome-kiemelkedéssel kiformált, új motorházfedele mellett az RS 6 Avant az A7-sorozat fényszóróit is átvette. Ezek nem csupán keskenyebbek és sportosabb stílusúak, hanem – az RS 6 Avant az A6-családon belüli további egyedi ismertetőjegyeként – a sötétített betétekkel szerelt RS-Matrix-LED lézerfényszórók opcióját is kínálják. Utóbbiak a LED-technikájú hátsó lámpákhoz hasonlóan dinamikus irányjelzőkkel készülnek, az autó nyitásakor és zárásakor pedig RS-specifikus fényanimációval szolgálnak.

A Singleframe hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós kialakítású, méhsejt-mintázatú rácsozata fényes fekete bevonatot kap, s jóval szélesebb és alacsonyabb formájával együtt tovább erősíti az RS 6 Avant atletikus összhatását. A Singleframe keret ezúttal hiányzik, akárcsak a lökhárítón  a „quattro” felirat. Az alapkivitel LED-technikájú fényszórói alatt csaknem azok alsó peremig húzódó szélső légbeömlő nyílásokat alakítottak ki a formatervezők a markáns rajzolatú, új RS-lökhárítóban, egyértelműen az Audi R8 szupersportautó (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1 – 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297 – 293) elejére utalva.

Oldalnézetében az RS-újdonságot karakteres Avant-körvonalak határolják: megnyújtott orrkialakítás, hosszú, egyenes tetővonal és a jellegzetes quattro-domborulatokra (quattro-blister) támaszkodó, erősen megdöntött D-oszlopok. A fekete betétekkel kiegészített, RS-specifikus küszöbborítások az oldalnézet vizuálisan előretörő stílusát erősítik. A far dinamikus lezárásáról tetőlégterelő, illetve diffúzorral és fényes fekete dizájnelemekkel kidolgozott, RS-specifikus lökhárító gondoskodik. Az RS-modellekre jellemző módon az RS-kipufogórendszer kétoldalt ovális, krómszínű végcsövekben zárul, s igény szerint fekete végcsövekkel szerelt RS sportkipufogó-rendszer is rendelkezésre áll.

Egyedi erőmű – a hajtásrendszer

Az új Audi RS 6 Avant 4.0 TFSI aggregátja 441 kW (600 LE) teljesítményt, illetve 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, utóbbi a 2050 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig e magas szinten marad. A high-performance kombi álló helyzetből mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás és 12 másodperc alatt 200 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. Az opcionális Dinamika csomaggal az RS-kombi csúcssebessége már 280, míg a Dinamika csomag plusz keretében akár 305 kilométer/óráig is emelhető.

48-voltos fedélzeti elektromos főhálózatának köszönhetően a V8-as biturbo-erőforrás kiemelkedő menetteljesítményekkel ötvözi magasfokú gazdaságosságát. A mild-hibrid rendszer (MHEV) központi eleme a szíjhajtású indítógenerátor, amely az enyhe lassítások során akár 12 kW teljesítménnyel is táplálhat vissza energiát, ami azután a különálló lítiumion-akkumulátorban tárolható. Amikor a vezető az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban elveszi a gázt, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzet és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben beállított üzemmód szerint két lehetőség közül választ: az új RS 6 Avant energiát táplálhat vissza (rekuperáció) vagy leállított motorral akár 40 másodpercen át szabadon gurulhat(„vitorlázás”). A gázpedálra lépve a szíjhajtású indítógenerátor azonnal újraindítja a motort. Az MHEV-technika már 22 kilométer/óra maradványsebességtől lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) alkalmazását, ezzel a mindennapos üzem során akár 0,8 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként.

A cylinder on demand (COD) rendszere további gazdaságosságnövelő műszaki megoldás, amely az alacsony és közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományon a felső sebességfokozatokban a befecskendezés és a gyújtás lekapcsolásával, valamint a szívó- és a kipufogószelepek zárásával átmenetileg leállítja a kettes, hármas, ötös és nyolcas hengereket. Négyhengeres üzemben az aktív hengerek munkapontja a jellegmező nagyobb terheléshez tartozó, magasabb hatásfok jellemezte területére helyeződik át, miközben a leállított hengerek egyfajta gázrugóként,   teljesen veszteségmentesen járnak, a gázpedál lenyomására pedig haladéktalanul ismét működésbe lépnek.

Minden gazdaságossága mellett sportosan telt, jellegzetes V8-as hangzás is jellemzi a 4.0 TFSI erőforrást, s a vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül befolyásolhatja a motor érces zengését. A fekete végcsövekben záruló, extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer különösen sportos akusztikai élményről gondoskodik. Az egyéni igények szerint alakítható RS1 és RS2 üzemmódban az ügyfelek igény szerint dönthetnek sportos vagy inkább kiegyensúlyozott hanghatások mellett.

A 4.0 TFSI aggregát tekintélyes erejét már alapkivitelben a még rövidebb kapcsolási időkkel működő és új rajtautomatika (Launch Control) funkcióval is ellátott, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek tisztán mechanikus működésű központi differenciálműve 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréken hajtásból eredő megcsúszást (kipörgés) érzékel, automatikusan a kedvezőbb vonóerőátadási tulajdonságokkal rendelkező tengelyre irányítja a forgatónyomaték túlnyomó részét, akár 70 százalékban előre vagy akár 85 százalékban hátra.

A kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás a kanyar belső ívén gördülő kerekek még a kipörgést megelőző, enyhe befékezésével tovább fokozza az új RS6 Avant agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságait. A quattro sport-differenciálmű az extrafelszerelésként kínált Dinamika csomag és Dinamika csomag plusz részeként a dinamikus kanyarvételek során igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, így javítva a vonóerőátadási képességeket, a menetstabilitást és a jármű menetdinamikai tulajdonságait.

Még agilisabb – a futómű

Az új RS 6 Avant elöl és hátul egyaránt ötkaros felfüggesztésekkel egymástól különválasztva veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket, a lengőkarok – akárcsak a segédvázak – jelentős részben alumíniumból készülnek. A nyomtáv elöl 1668, hátul 1651 milliméter.

Az alapkivitelt bővítő, csillapításszabályzással kiegészített RS adaptív légrugózás (RS adaptive air suspension) RS-specifikus hangolás mentén dolgozik és az ötven százalékkal nagyobb rugómerevségű, új légrugó-modulnak köszönhetően a Dinamika csomag plusz részeként első ízben teszi lehetővé a 305 kilométer/órás végsebességet. A légrugózás többféle üzemmód szerint állítható be és automatikus szintszabályzást is kínál. Az új RS 6 Avant karosszériája 20 milliméterrel áll mélyebben a szériafutóművel szerelt Audi A6 Avant modellekénél, s 120 kilométer/óra felett további 10 milliméterrel süllyed lejjebb, a lift-üzemmód pedig kis sebességnél 20 milliméterrel emeli meg a karosszériát. Az RS-sportlégrugózással készült futómű különösen széles szabályozási tartománya szabad választást kínál a vezető számára a hosszú utazások kényelme és a lehető legdinamikusabb menetteljesítmények között.

Igényes alternatívaként a dinamikus csillapításszabályzás (Dynamic Ride Control; DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű is szerepel a kínálatban, amely acélrugókkal és egymással átlós irányban olajvezetékkel és központi szeleppel összekötött, három fokozatban állítható lengéscsillapítókkal működik. A gyors kanyarvételek során a szelepek a kanyar külső ívén gördülő, berugózott első kerék lengéscsillapítójának olajáramát szabályozzák, az így megnövelt támasztóerővel mérsékelve a karosszéria oldalirányú billenéseit, illetve hosszirányú bólintó mozgásait. Az Audi RS6 Avant így még stabilabban tapad az útfelületre, s kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságok jellemzik. A lengéscsillapítók integrált kapcsolószeleppel ellátott, új generációja jól érzékelhetően tág szabályzási tartományt biztosít az Audi drive select egyes üzemmódjai között.

Az új Audi RS 6 Avant alapfelszereltségében a sportosan közvetlen áttételezésű progresszív kormányzás szerepel, amely a bekormányzási szög növekedésével a precíz kormányzási visszajelzések szolgálatában egyre erősebb visszatérítő erőt generál. Új fejlesztésű szervo- rásegítése közvetlen kapcsolatot biztosít a vezető és az útfelület között. Az extrafelszerelésként rendelhető Dinamika csomag és Dinamika csomag plusz részeként az új RS 6 Avant a dinamikus összkerékkormányzással is felszerelhető, amely az első kerekek fokozatmentes hullámhajtóművel működő dinamikus kormányzását orsós hajtáson és nyomtávrudakon keresztül működtetett, önálló hátsótengely-kormányzással kombinálja. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen akár egy méterrel is csökkenhet a fordulókör átmérője,  így városi forgalomban, illetve a szűk fordulókban az RS 6 Avant még agilisabbá válik. Közepes és nagy tempónál a rendszer az elsőkkel megegyező irányban, két fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket, ami elsősorban a gyors irányváltások során növeli a menetstabilitást.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül a vezető igény szerint választhatja meg az RS 6 alapvető karakterét, amihez hat menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic, efficiency, valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok, amelyeket közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhat. Az Audi virtual cockpit műszeregységen ekkor automatikusan megjelennek az RS-specifikus kijelzők. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével egyebek mellett a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus összkerékkormányzás, a quattro sport-differenciálmű, a motorhang, illetve az automatikus légkondicionáló berendezés karakterisztikája változtatható. Az RS2 üzemmód rendeltetése, hogy használatakor gombnyomásra közvetlenül befolyásolható az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) működése.

Az új RS 6 Avant alapkivitelben 21 col peremátmérőjű, 10-küllős „Stern” dizájn alumíniumöntvény keréktárcsákkal és 275/35 méretű gumiabroncsokkal készül. Extrafelszerelésként 22 colos, 5 V-küllős „Trapéz” dizájn, RS-specifikus könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők, igény szerint ezüstszínű, matt titánhatású polírozott, illetve fényes antracit polírozott felülettel és 285/30 méretű gumiabroncsokkal. Az RS acéltárcsás fékek elöl 420, hátul 370 milliméter átmérőjű, belső szellőzésű és perforált féktárcsákkal és alapkivitelben feketére,  opcionálian pedig vörösre fényezett féknyergekkel készülnek. Az extrafelszerelésként rendelhető RS-kerámiafékek féknyergei igény szerint szürke, vörös vagy kék fényezésűek, féktárcsáik pedig elöl 440, hátul 370 milliméter átmérőjűek. Az új fejlesztésű RS kerámia-fékberendezés tömege összesen mintegy 34 kilogrammal marad el az acéltárcsás konstrukcióétól, jelentősen csökkentve a rugózatlan tömeg nagyságát. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) sport-üzemmódot is kínál, illetve teljes egészében ki is kapcsolható.

Sportos és variálható – az utastér

Az iránymutató utastérdizájn a vezetőre összpontosító kialakításával és antracitárnyalatú Race alumínium dekorbetétjeivel hangsúlyozza az új Audi RS 6 Avant sportos karakterét. Hangsúlyosan vízszintes vonalaival és lépcsőzetes, háromdimenziós felépítésével a műszerfal könnyed és karcsú hatást kelt. A teljes egészében digitális kezelési rendszer felhasználói felülete harmonikus összhangban áll a fényes Black Panel dizájnnal, a felső MMI touch response érintőképernyő is csaknem láthatatlanul simul a Black Panel architektúrába. Az „RS Monitor” kijelzőről a vezető kívánságra a felső képernyőn kaphat áttekintést a hajtásrendszer komponenseinek hőmérsékletéről, a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett maximális gyorsulásértékekről, illetve a gumiabroncsok légnyomásáról és hőmérsékletéről. Az Audi virtual cockpit műszeregységen speciális RS-kijelzők tájékoztatnak a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomaték- és teljesítményértékekről, a motorolaj hőmérsékletéről, a töltőnyomásról, a köridőkről, a gyorsulásmérések eredményeiről és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról. A sebességváltó-kapcsolásjelzői a fordulatszámhatár elérésekor a szükséges felkapcsolásra hívják fel a vezető figyelmét, de az extrafelszerelésként rendelhető RS Head-up kijelző is szolgál RS-specifikus grafikai megjelenítésekkel.

Az új, nagyméretű alumínium RS sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, teljes egészében perforált bőrrel bevont és alul egyenesített sportkormány multifunkciós gombokat is kínál, amelyekkel a vezető közvetlenül választhatja az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer új RS1 és RS2 üzemmódjait. Az utastérben a kormánykeréken, az üléseken és a megvilágított első küszöbléceken egyaránt „RS” és „RS 6” feliratok tűnnek fel, az első és hátsó ajtók pedig nyitáskor Audi Sport emblémát vetítenek a talajra.

A fekete gyöngynappa-bőr/Alcantara kárpitozású sportülések „RS” nyomattal és rombuszmintájú steppeléssel készülnek, extrafelszerelésként pedig „RS” nyomattal díszített és méhsejtmintájú steppeléssel varrott, perforált Valcona bőrrel bevont RS-sportülések is rendelhetők. Utóbbiak perforált felülete első ízben szellőztető funkciót is lehetővé tesz.

Kétféle, vörös vagy szürke RS-dizájncsomag hozhat további színt és sportosságot az utastérbe, a kormánykerékkarima, a sebességváltókar-mandzsetta és a térdtámaszok ekkor kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült Alcantara bevonatot kapnak. A csomagot színes szegélyű biztonsági övek és RS-lábszőnyegek teszik teljessé. További egyéni kialakítási lehetőségeket kínálnak a karbon, szürkésbarna natúr fa vagy matt alumínium dekorbetétek.

Tovább növekedett az új RS 6 Avant térkínálata. A csomagtartó 565 - 1680 literes, a hátsó kerékjáratok közötti rakodószélesség az elődmodelléhez képest 14 milliméterrel 1,05 méterre nőtt. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés kényelmesen, a csomagtérből reteszelhető ki, illetve hajtható le, a csomagtartó hosszúsága így mintegy két méterre növelhető. A csomagtérajtó és a csomagtérborítás egyaránt már alapkivitelben elektromos mozgatású, kívánságra pedig az ugyancsak opcionális komfortkulccsal együtt lábmozdulat-vezérlés is rendelkezésre áll. Az extrafelszerelésként kínált kihajtható vonófej elektromosan reteszelhető ki. A választott felszereltségnek megfelelően kameraalapú vontatmány-asszisztens segítheti a vezetőt az utánfutóval végzett tolatás és egyéb manőverek során.

Bőséges választék – infotainment, vezetői segédrendszerek, színek és anyagok

Az új RS 6 Avant kényelmi és connectivity-felszerelések, illetve vezetői asszisztensrendszerek egyaránt széles kínálatával szolgál, így következetes sportosságát a hosszú utazásokra is korlátlan használhatósággal ötvözi és számos menethelyzetben támogatja a vezetőt. A kínálatban több mint harmincféle vezetői asszisztensrendszer szerepel, köztük az adaptív menetasszisztenssel, az útkereszteződés-asszisztenssel, a sávváltások során figyelmeztető rendszerrel, az útpadka-figyelmeztetéssel és a környezetmegfigyelő kamerákkal.

Az új Audi RS 6 Avant palettáján tizenhárom külső szín sorakozik, köztük a Nardo-szürke és Sebring-fekete kristály két RS-specifikus árnyalat, illetve ötféle matt fényezés. A külső visszapillantó tükrök házai alapkivitelben feketék, opcióként pedig a karosszéria színére fényeztethetők vagy matt alumínium felülettel rendelhetők. A matt alumínium, fekete és karbon optikai csomag elemei a függőleges állású elemeken (blade), a vízszintes légterelőélen (splitter), a küszöbborítások betétjein, a tetősíneken és az oldalablakok alsó lécein, illetve a hátsó diffúzor-díszlécen jelennek meg. Az első és hátsó Audi-karikák és „RS” feliratok a fekete és karbon optikai csomag részeként kívánságra egyaránt fényes fekete bevonatot kaphatnak. Az Audi exkluzív kínálata számos további egyéni kialakítási lehetőséggel szolgál.

Az új RS 6 Avant Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.

A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....