Mercedes

Az új Mercedes-Benz B-osztály: Sportosabb lett a Tourer modell

2018.10.03.

Az új Mercedes-Benz B-osztály a sportosság jegyében fejlődött tovább: formaterve elődjénél dinamikusabb, menet közben agilisabban viselkedik, mindeközben kényelmesebb is. Belső terének avantgárd kialakítása az egyedi műszerfal-elrendezéssel páratlan térérzetet biztosít. A legmodernebb multimédiás megoldásról a tanulékony és intuitív MBUX rendszer gondoskodik, mely lenyűgöző megjelenítéssel és „Hey Mercedes“ beszédvezérléssel maximalizálja a felhasználói élményt.

Rendkívül fejlett vezetői segédrendszereinek köszönhetően a B-osztály az aktív biztonság tekintetében is a legkiemelkedőbbek közé tartozik - egyes funkcióit egyenesen az S-osztálytól örökölte. Mindezeken felül a belső tér tágasabb lett, a motorok pedig hatékonyabbak és tisztábbak, mint korábban. A B-osztályban egy nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó is világpremierjét ünnepli, melymeghatározott modellekhez lesz elérhető. Az új B-osztály 2018. december 3-tól rendelhető, az első autók kiszállítása pedig jövő év februárjában kezdődik meg.

A formatervezők feladata az új B-osztállyal az volt, hogy olyan modellt tervezzenek, amely kiemelkedik az egyterűek közül és még álló helyzetben is sportosabb elődeinél, a feladatot pedig példásan teljesítették. A hosszú (2.729 mm-es) tengelytáv, a rövid túlnyúlások, az alacsonyabb tetővonal és a nagyobb, 16-19 colos keréktárcsák már első pillantásra dinamikusabb arányokat mutatnak. A modell fellépése a hangsúlyos vállaknak is köszönhetően rendkívül határozott és igazán sportos. Ugyanez érvényes a keskeny első fényszórókra, amelyek már az alapkivitelben is LED-es nappali menetfényt kapnak. A LED High Performance fényszórók még karakteresebb megjelenést kölcsönöznek a B-osztálynak, a csúcsot pedig a szintén opcionális MULTIBEAM LED fényszórók jelentik, amelyek gyors, elektronikus vezérlésük által minden közlekedési helyzethez pillanatok alatt, tökéletesen alkalmazkodnak. A két részre osztott hátsó lámpák a modell szélességét még inkább kihangsúlyozzák. Az új B-osztály légellenállási együtthatója szintén kiemelkedő, és egyben a kategória legjobbja is: cw-értéke 0,24-től indul (elődjénél ez az érték 0,25 volt) és a kiváló aerodinamikai tulajdonságok a hatékonyság mellett a zajkomfortra is nagyon jó hatással vannak.

A továbbfejlesztett ülésgeometria és az alacsonyabb övvonal által a térérzet még az elődmodellénél is jobb. A vezető 90 mm-rel magasabban ül, mint az A-osztályban, ami a  be- és kiszállási kényelmen felül kedvező kilátást eredményez, amit az optimalizált formájú tetőoszlopok tovább erősítenek.

Forradalom az utastérben

Az új B-osztály belső kialakítása továbbviszi az újgenerációs A-osztály által kitaposott avantgárd irányvonalat. A modell teljesen egyedi műszerfalkiképzést kapott. Középpontban a szabadon álló központi képernyőegység foglal helyet, amely három különféle változatban elérhető: alapesetben két 7-colos (17,78 cm képátlójú) kijelzővel érkezik az autó, opcionálisan pedig egy 7 és egy 10,25 colos (26 cm-es képátlójú), valamint egy szélesvásznú, két 10,25 colos kijelzővel rendelkező konfiguráció kérhető. A Head-up-Display vetített kijelző, az A-osztályt követve, itt is felkerült az opcionálisan elérhető tételek listájára.

Az összesen öt darab kerek, turbina-optikájú műszerfali légbeömlő szintén jelentős mértékben meghatározza a belső megjelenést. Az érintésalapú kezelési rendszert is tartalmazó középkonzol pedig az E-osztályhoz hasonlóan „Black-Panel“ optikát kapott, tovább erősítve a prémium hangulatot – akárcsak a 64-színű hangulatvilágítás, amelytízféle hangulatvilágával egyedülálló a kategóriában. Az üléspozíció kedvezőbb lett, ami a szélesebb állíthatósággal párosítva jobb üléskomfortot eredményez. A maximális fejtér szintén nagyobb, mint eddig, akárcsak a belső szélesség: az 1.456 mm-es (+33 mm) könyökszélesség a középkategória átlagát hozza. Az üléskényelem opcionálisan még magasabb szintre emelhető: az ülésklimatizálással, vagy a masszázs funkciókat tartalmazó multikontúr ülésekkel. Utóbbi részeként az üléskinetika szintén újdonság a szegmensben. Lényege, hogy rendszeres, kis változtatásokat eszközöl az ülésbeállításokon, így ortopédiai előnyökkel rendelkezik. A hátsó üléstámlák szériában 40:20:40 százalékban osztottak, 2019 közepétől pedig a hosszirányú állítás is felkerül a palettára. A csomagtér minimum 455 literes és legfeljebb 1540 literig bővíthető. Az elektromos EASY-PACK csomagtérajtó szintén megtalálható a kínálatban, akárcsak a kulcs nélküli HANDS-FREE ACCESS rendszer, amivel akár egy láblendítéssel is vezérelhető a csomagtérajtó.

MBUX: egyedülálló multimédia élmény

Az A-osztály után az új B-osztály is megkapta az új, MBUX multimédiás rendszert, amely új korszakot nyit a Mercedes me connect szolgáltatások terén. A rendszer jellegzetessége a mesterséges intelligenciát használó tanulóképesség. Az MBUX a felhasználó igényeinek megfelelően személyre szabható, ezáltal emocionális kapcsolatot létesít a gépjármű, a járművezető, valamint az utasok között.

Az MBUX élményt - felszereltség függvényében - a nagyfelbontású, érintőképernyős média kijelző, a kiterjesztett valóság technológiájú navigációs megjelenítés, valamint a „Hey Mercedes” hívószóval aktiválódó beszédvezérlés fokozza. Az érintőképernyő az MBUX esetében a teljes érintésen alapuló koncepció részegysége, amely az érintőképernyőn kívül a középkonzolon lévő touchpad-et és a kormánykerék érintésérzékeny Touch-control gombjait is magában foglalja. Az MBUX forradalmasítja az autós felhasználói élményt. A rendszer új szintre emeli a kezelhetőséget, a lenyűgöző kivitelezést és a 3D-s grafikát. Az új MBUX multimédia-generáció új Mercedes me connect szolgáltatásokat is tartalmaz. A navigációba integrált Car-to-X kommunikáció (gépjármű és gépjármű közötti) segítséget nyújt minden veszélyes forgalmi szituáció elkerülésében, valamint a járműhelymeghatározását is támogatja,  például a leparkolt autó megtalálásában, illetve az opcionális Lopásvédelmi csomag esetén a „Lopás és parkolási sérülés értesítést”üzenetet küld, ha az autónak nekimentek, vagy esetleg elvontatták.

A Mercedes me alkalmazások felhasználóbarát módon egy ikon formájában elhelyezhetőek a képernyőn, így a fő funkciókhoz hasonlóan a főképernyőről azonnal elérhető az összes alkalmazás.

Intelligent Drive: az S-osztálytól örökölt funkciók

Az új B-osztály a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik a szegmensben. Egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A B-osztály történetében első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek. Mindezeken felül a B-osztály térkép- és navigációs adatokat is használ az asszisztens funkciókhoz. Így például a Vezetői Segédrendszerek Csomag részét képező DISTRONIC aktív követési távolságtartó asszisztens a járművezető kényelmét szolgálva az útvonalat is figyeli. További újdonság a modellben az Aktív vészmegállás asszisztens és az intuitív Aktív sávváltás asszisztens is.

Az új B-osztálynál a szériafelszereltség része a Sebességkorlátozás asszisztens, az Aktív sávtartó asszisztens, illetve a kibővített Aktív fékasszisztens. Utóbbi hatékony támogatást nyújt, amennyiben egy ráfutásos baleset veszélyét észleli, valamint felismeri a gépjármű útját keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat is.

Az új B-osztály biztonsági rendszerét a gyártó vadonatúj járműbiztonsági technológiai központjában (TFS) fejlesztették. Az autó strukturális kialakításakor a korábbi, valós balesetekből összegyűjtött tapasztalatokat is felhasználták a tervezők. Biztonsági szempontból a karosszéria lelke, az ütközés irányától függetlenül rendkívül stabil utascella, amelyet nagyszilárdságú acél felhasználásával alakítottak ki.

Az első üléseknél a szériafelszereltség részét képezik a hárompontos biztonsági övek, az övfeszítők és az överő-határolók. Az opcionálisan elérhető PRE-SAFE® utasvédelmi rendszerrel kombinálva a vezető és az első utas oldalán reverzibilis övfeszítők találhatók. A hátsó sorban a külső ülések szintén hárompontos biztonsági övekkel, övfeszítőkkel és överő-határolókkal vannak felszerelve. Az új B-osztályhoz szériában járnak a frontlégzsákok, az első oldallégzsákok, a függönylégzsákok, valamint a vezető oldali térdlégzsák is. A függönylégzsákok számos konkurens modellel ellentétben az A-oszlopokat is lefedik a nagyobb biztonság érdekében. A hátsó oldallégzsákok opcionálisan kérhetőek.

Hajtásláncok: kettős premier

Az új B-osztály vadonatúj, egyedülállóan hatékony erőforrásokat kapott, amelyek kivétel nélkül teljesítik az Euro 6d-TEMP normákat. A B-osztályban ünnepli világpremierjét az OM 654 kódjelű kétliteres dízelmotor keresztben beépített, OM 654q jelű változata, 150 és 190 lóerős (110 és 140 kW) csúcsteljesítménnyel. A kétliteres dízelmotorral ellátott új B-osztály a Mercedes-Benz első kompakt modellje, amely már most teljesíti a 2020. január 1-jén életbe lépő Euro 6dnormákat is. A dízelek tekintetében a B-osztályhoz a kétliteres egység mellett elérhető lesz az A-osztályban megismert OM 608 kódjelű, 1,5 literes négyhengeres is, amely akár 116 lóerőt és 260 Nm-t képes leadni, rendkívül takarékos fogyasztás mellett.

Benzinfronton a kínálat gerincét az új fejlesztésű, M 282 kódjelű 1,33 literes négyhengeres turbómotor képezi, amely 136 és 163 lóerővel áll rendelkezésre. Az M 282-es motorcsalád az opcionális 7G-DCT automataváltóval kombinálva innovatív hengerlekapcsolást is kínál, továbbá különleges, Delta-formájú hengerfejjel és benzines részecskeszűrővel van ellátva..

Az új B-osztály első körben kizárólag duplakuplungos automataváltókkal lesz elérhető. Világújdonságnak számít a 8G-DCT váltómű, amely a kétliteres dízelmotorhoz kapcsolódik. Később további motorokkal és manuális váltókkal, valamint változtatható nyomatékelosztású 4MATICösszkerékhajtással fog bővülni a kínálat. Alaphelyzetben a B-osztály 43 literes üzemanyagtankkal rendelkezik, de opcionálisan, a motorváltozat függvényében, 51 literes tankkal is választható.

A B-osztályhoz a következő öt motorváltozat lesz elérhető a piaci start alkalmával:

B 180 (100 kW/136 lóerő, 200 Nm), 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 5,4-5,6 l/100 km, CO2-kibocsátás: 124-128 g/km)

B 200 (120 kW/163 lóerő, 250 Nm), 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 5,4-5,6 l/100 km, CO2-kibocsátás: 124-129 g/km)

B 180 d (85 kW/116 lóerő, 260 Nm), 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 4,1-4,4 l/100 km, CO2-kibocsátás: 109-115 g/km)

B 200 d (110 kW/150 lóerő, 320 Nm), 8G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 4,2-4,5 l/100 km, CO2-kibocsátás: 112-119 g/km)

B 200 d (110 kW/190 lóerő, 400 Nm), 8G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 4,4-4,5 l/100 km, CO2-kibocsátás: 116-119 g/km)

Futómű: dinamikus és kényelmes

Legalább olyan dinamikusan viselkedjen, mint az elődmodell, viszont kényelmesebb legyen – ez volt a B-osztály futóműspecialistáinak fejlesztési célja az új generáció tervezésekor. A motorváltozat, illetve a konfiguráció függvényében a B-osztály különböző futóművekkel érhető el. Szériában 16 colos kerekek járnak a modellhez, a kínálat pedig egészen 19 colig tart. A DYNAMIC SELECT is az alapfelszereltség része, amely az opcionálisan választható Adaptív lengéscsillapítással kombinálva egyedülálló vezetési élményt biztosít.

Az első futómű McPherson kialakítású. A hátsó tengelynél az erősebb modellek egy összetett négylengőkaros hátsó futóművet kaptak, amely opcionálisan a többi motorváltozathoz is elérhető. A hátsó futóművek egy különálló bölcsőhöz vannak rögzítve, a karosszéria és a bölcső között pedig egy gumiágy található, ezzel csökkentve az utastérbe jutó vibrációkat, valamint a futóműzajokat. Összességében a futóművek alumíniumtartalma a kategóriában minden konkurens modellénél magasabb. Az opcionálisan elérhető Adaptív lengéscsillapítás lehetővé teszi a járművezető számára, hogy saját maga válassza ki a preferált csillapítási karakterisztikát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....