Audi Hungaria Motor Kft.

Az új TT Roadster: Mallorcán próbálhatják ki a magyar újságírók

2015.02.07.

Vasárnap magyar újságírók egy csoportja Mallorcára utazik, hogy kipróbálja milyen a Győrben készülő Audi TT Roadster. Bemutatjuk az autót. A helyszínen szerzett élményeinkről pedig beszámolunk majd.

Egy roadsterrel kezdődött az Audi TT sikertörténete a kilencvenes évek közepén – a kompakt sportautó legelső formatanulmánya könnyű vászontetőt hordott. A TT Roadster sorozatgyártása 1999-ben indult, utódja 2007-ben debütált. Az Audi most bemutatja a nyitott kétüléses harmadik nemzedékét. Az új TT Roadster és TTS Roadster kifejezetten sportos karaktere és iránymutató technikája lenyűgöző.

Már a beszállás pillanatában egyértelművé teszi letisztult és sportos karakterét a TT Roadster. Az ajtók kinyitásával életre kel az Audi virtual cockpit, a teljesen digitális kombinált műszeregység. Képernyőjén látványos, plasztikus grafikákkal jeleníti meg az összes információt – az opcionális navigációs térképtől a TTS Roadster nagy, központi fordulatszámmérőjéig. Az MMI kezelési koncepció is tartogat egy innovációt: immár szabadszavas keresést és a természetes beszédet megértő hangvezérlést is kínál.

Az Audi új nyitott kétülésese egy jövőbe mutató, vezetőközpontú autó – erős, gazdaságos és következetes. Vezethetősége rendkívül sportos – a Roadster spontán magabiztossággal veszi a kanyarokat, az érzékeny, közvetlen áttételezésű progresszív kormányzás pontos irányíthatóságot biztosít.

Az új fejlesztésű quattro állandó összkerékhajtás a vezetési élményt és a stabilitást ötvözi. Ezt az elektrohidraulikus lamellás tengelykapcsoló teszi lehetővé, amely a forgatónyomatékot a menethelyzet, az útfelület jellemzői és a vezetési stílus alapján optimálisan osztja el az első és a hátsó tengely között.

A TT Roadster a 2.0 TDI motorral az „ultra” emblémát is viselheti – átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,3 liter száz kilométerenként. Csupán 114 gramm/km szén-dioxid kibocsátásával pedig új rekordot állít fel a sportautók kategóriájában.

A TTS Roadster 2.0 TFSI motorjának lenyűgöző tulajdonságai többek között 228 kilowatt (310 lóerő) teljesítménye és vérpezsdítő hangzása. A nulla és száz kilométer/óra közötti sprintet 4,9 másodperc alatt teljesíti – az új Audi TTS Roadster egy igazán magával ragadó sportautó.

Az Audi TT Roadster harmadik generációja teljes gyártási mélységben, kizárólag Győrben, az Audi Hungariánál készül. A modell sorozatgyártása 2014. november 5-én indult el a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában.

Az Audi TT Roadster rendelése február közepén indul, az ügyfelek az első példányokat április végén vehetik át a márkakereskedésekben.

Áttekintő

 

Koncepció, külső megjelenés, karosszéria és vászontető

·         Kétüléses roadster; 4,18 méter hosszú, tengelytávolsága 2,51 méter, rövid túlnyúlások; tömege üresen mindössze 1320 kilogramm; csomagtér térfogata 280 liter

·         Atletikus, letisztult dizájn az első TT-nemzedékre utaló részletekkel

·         Kívánságra LED-technikájú vagy Mátrix LED-fényszórók

·         ASF kompozit építésmódú karosszéria acél és alumínium felhasználásával

·         Szériafelszereltség: könnyű akusztikai vászontető elektromos mozgatással

 

Belső kialakítás, kezelés és felszereltség

·         Dinamikus, könnyed vonalvezetés, új szín- és anyagválaszték

·         Következetesen vezető-orientált kialakítás, új fejlesztésű sportos ülések

·         A klímaberendezés kezelőszervei a légbefúvó nyílásokban

·         Digitális Audi virtual cockpit, új kialakítású MMI-kezelési koncepció, nagy teljesítményű hangvezérlés

·         Csúcsmodern, jó variálhatóságot kínáló műszaki felépítésű infotainment rendszer

·         Számos infotainment-építőelem a kínálatban, például az MMI Navigáció plusz, az Audi connect LTE-modullal és a Bang & Olufsen hangrendszer

·         Kívánságra elérhető csúcsmodern vezetőtámogató rendszerek

 

Hajtáslánc

·         Három négyhengeres motor 135 kW (184 LE) és 228 kW (310 LE) közötti teljesítménnyel

·         2.0 TDI ultra mindössze 4,3 liter/100 kilométer fogyasztással (114 g CO2/km)

·         2.0 TFSI a TTS Roadster esetében 380 Nm nyomatékkal, 0–100 km/h csupán 4,9 másodperc

·         quattro állandó összkerékhajtás rendelhető a TFSI-motorhoz (széria a TTS Roadster esetében), új fejlesztésű lamellás tengelykapcsoló a maximális vezetési élmény és biztonság érdekében

 

Futómű

·         Igényes felfüggesztések, négy lengőkaros hátsó futóművek

·         Progresszív kormányzás elektromechanikus rásegítéssel szériafelszereltségként

·         Kívánságra Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer és Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályzás (mindkettő széria a TTS Roadster esetében)

·         Kikapcsolható menetstabilizáló rendszer, kerekenkénti nyomatékszabályzás

·         Könnyű keréktárcsák 17 colos méretben (TTS Roadster: 18 col), opcionálisan akár 20 col

·         Alumínium féknyergek a TTS Roadster első kerekeinél

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..