Honda

Az USA leghatékonyabb autómárkái

2019.09.04.

Élen a japánok, de vajon mi a pontos sorrend? Ki a leghatékonyabb az átlagos üzemanyag-fogyasztás terén a nagyok között? Vigyázz, ez nem Európa, érhet meglepetés!

Az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség közzétette éves jelentését a 2017-es modellévre vonatkozóan, amelyből megtudhatjuk, hogy az autógyártók hol állnak flotta szinten az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid kibocsátás terén. Az ügynökség számára jelenleg ez az első teljes adatbázis így 2019 elején.

Évek óta a Honda viszi a prímet, a második a Mazda, a dobogót a Hyundai egészíti ki. Érdemes megfigyelni a középkategóriás márkák sorrendjét, aztán a BMW pozícióját, mint német, de kis sorozatszámú prémiumgyártó, illetve a listán sereghajtó, de még mindig nem legutolsó amerikai konstruktőröket. Nem kell megsiratni a Toyotát, ez nem Európa, hogy minden második modelljük hibrid, itt 6 és 8 hengereseik is vannak – ez igaz a legtöbbekre is.

A Honda átlagos flottafogyasztása 8 literre adódott száz kilométeren, míg szén-dioxid kibocsátása 189 g/km, s ezzel az élen végzett a listán. Öt év alatt körülbelül 10-15%-ot faragott le az emisszióból és a fogyasztásból, meghaladva a piaci átlagot. Mindezt úgy, hogy az alacsony üzemanyagárak mellett az utóbbi években a szabadidő-autók és pickupok felé erősen eltolódott kereslet is rontja a számokat.

A márka elektromos víziójával nem tartozik a legagresszívabb gyártók közé, vagyis egyelőre a hibrid vonalat erősítik a japánok szépen fokozatosan, s a tisztán elektromos hajtás akkumulátorok okozta, extrém magas költségrizikóját figyelembevéve, továbbá az álomból felébredt kínai autópiac mozgolódását és a tisztán elektromos megoldást legújabban hanyagolva, a hidrogénes mobilitást pedig előtérbe helyező szemléletét egyaránt észben tartva igyekszik zöldebb jövőt és megfontolt, reális fejlődési célokat kitűzni.

A Hondánál jól megfigyelhető ez a fajta megfontoltság a kulcsfontosságú területeken. A főbb márkák között kutatásfejlesztésre százalékosan a legtöbbet költő Honda esetében ezt ne értsük félre, nem unalmas vagy buta autókról beszélünk, csak például a 2008-as világválság miatt elnyújtott VTEC Turbo motorcsalád bevezetéséről és az elektromos offenzíva inkább 2030-as kidomborításáról, amikor az akkumulátorok ára alacsonyabb és kiszámíthatóbb lesz, a kínai piac pedig új trend felé néz és áll be majd.

A Mazda anno feltett mindent egy lapra a 6-ossal kezdve: Skyactive technológia és Kodo formanyelv; a Toyota pedig a Prius múltbeli, kaliforniai sikerére alapozva élteti hibrid vonalát világszerte, a Lexussal karöltve olyan sorozatnagyságot és ezáltal költséghatékonyságot produkálva, amelyet más gyártó nem tud felmutatni.

Vagyis a meglévő, komoly fejlesztések piacravitelének megfelelő időzítésére nagyon ügyelnek a Hondánál, éppen ezért az elkövetkezendő tíz évben, de nem pár éven belül, a modellek kétharmada elekrifikált lesz – lesznek hibrid és tisztán elektromos modellek is –, az európai piac kiemelt figyelmet kap, noha a világban eladott évi 5,6 millió Honda mindössze 150 ezre landol az öreg kontinensen.

A Honda szépen beerősített Amerikában a klasszikus hibridjei terén az Accorddal és a nemrég feltámasztott Insight-tal. A palettához csatlakozott a Clarity, amelyből a vetélytársakkal egyetemben egyelőre szintén megfizethetetlen, de a világ leghatékonyabb üzemanyagcellás autója lett, majd lefelé bővítették a választékot a mérnökök tisztán elektromos és konnektoros hibrid kivitelekkel, több legyet ütve egy csapásra. A számok önmagukat igazolják, a Honda 2018-ban új rekodot állított fel az USA-ban az elektrifikált modellek gyártása és értékesítése terén, bővítve a helyi akkumulátor összeszerelést és az innovatív, kétmotoros hibrid rendszer gyártását. A Clarity volt a legkeresettebb a tavalyi év végén és az év első hónapjaiban az USA-ban a plug-in hibridek között.

A márka luxusmodelljei, az Acurák között is találhatunk több teljesítményorientált hibridet is az RDX, az MDX és az NSX személyében. Utóbbi szupersportautóból egyébként érkezik egy 650 lóerőre felpiszkált Type R kivitel majd, továbbra is megőrizve az innovatív, négymotoros hibrid hajtást.

Az flottahatékonyság mellett a Honda zöldprogramjai kiterjednek a gyártásra, ahol például már 93%-kal kevesebb hulladék keletkezik, és az üzemegységek minden évben hatékonysági kitüntetésben részesülnek. A 650 beszállítóra és az 1300 márkakereskedésre is vonatkoznak a programok, vagyis iparági szinten tükröződik a márka „Kék égboltot gyermekeinknek” elve és jelmondata.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.11.13
Sergey Drozdov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.11.13
Legkevesebb 12 halottat követelő buszbaleset történt a szlovákiai Nyitragerencsér közelében szerdán....
2019.11.13
Idén jubilál a Toyota Racing Development, közismertebb nevén a TRD. A gyári tuning- és sportrészleg....
2019.11.13
A Ford látványosan bizonyította hibrid hajtású autóinak 5 csillagos biztonságát, hiszen a vadonatúj....
2019.11.13
Több mint 20 milliárd forint értékben 352 új autóbusz megvásárlásáról kötött szerződést a Volánbusz....
2019.11.13
Nem foglalkozik olyannal, ami nincs legalább 3-4 tonna – így vonhatunk konklúziót, ha....
2019.11.13
Jelentősen és tartósan csökkent a várakozás a járművezetői vizsgákra a Közlekedési Alkalmassági....
2019.11.13
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság az M1-es autópályán és az 1-es számú főúton....
2019.11.13
A BMW Motorsport az új M2 CS műszaki alapjaira épített M2 CS Racing modellt kínálja a privát....
2019.11.13
Berlin mellett építi fel első európai üzemét a Tesla - jelentette be Elon Musk, az elektromos....